Dreumes september 2019

Hai Dames, normaal lees ik alleen maar mee en reageer ik vrijwel nooit, maar wou toch even mijn ervaring delen over de BMr vaccinatie.
Onze meid van 1 september heeft hem 2 weken geleden gekregen. De eerste week ging alles goed en was ze gewoon haarzelf en fit. Toen begon langzaam de hangerigheid, snel huilen en lichte verhoging. We hebben 1 nacht met koorts gehad, en heb haar 1 nacht en ochtend een zetpil gegeven. Het leek ook even 1 dag dat ze minder gevoel in haar beentjes had. Ze is al een fanatieke loper, maar die dag ging het allemaal moeilijk. Na de koorts kwamen er rode vlekjes op haar buik wie nu weer langzaam wegtrekken. Afgelopen vrijdag (1,5 week na de vaccinatie dus) heeft ze de hele nacht moeten overgeven. Of dit door de vaccinatie kwam, of de lage weerstand en combinatie buikgriep, geen idee maar ze zat er flink doorheen. 2 dagen slecht gegeten. Nu maandag 2 weken na de prik is ze weer fit en haarzelf. 
Vergeleken met sommige horrorverhalen zijn we er dus aardig goed vanaf gekomen. Op het bureau hadden ze duidelijk gezegd dat koorts en rode vlekjes normaal zijn na een week, maar vind wel dat ze wat meer hadden mogen waarschuwen. 
Succes voor de dames wie nog moeten, houd maar rekening met een paar slapeloze nachten en huilerige dagen.
Liefsx
 
@Zazou: onze tweede hebben we pas na 6 maanden laten inenten (in overleg met de kinderarts vanwege een virus dat ze na haar geboorte heeft gehad waardoor haar leverwaarden pas bij 6 maanden normaal waren. We hebben toen, bij volledige bv, ervoor gekozen haar systeem niet verder te belasten met entingen). Ze heeft de BMR nog niet gehad. De rest wel.
Druif 3 heeft nog geen enkele enting gehad omdat wij haar immuunsysteem en de bloed-hersenbarriere eerst willen laten uitrijpen. 
 
Wij hebben morgen de vaccinaties. Tot nu toe nog nooit last gehad dus duimen voor hetzelfde verloop. 
Hier gaat alles z'n gangetje. We zijn afgelopen week verhuisd en inmiddels 31 weken zwanger alweer. Behalve flinke bekkenpijn gaat het prima. Net nog controle gehad en hij ligt netjes klaar voor de bevalling. We kijken erg naar zijn komst uit en de baby reageert in ieder geval al flink als hij zijn broer hoort praten! Ben heel benieuwd hoe hij straks reageert op de komst van de baby. Het is nog altijd echt een enorm actief en fysiek kind, er wordt nu volop gerend door huis en geoefend met praten (nog geen woord uit op te maken trouwens ;-)). Hij zit sinds twee weken op dreumesgym. Lekker een uurtje uitrazen op zaterdagochtend, echt een aanrader!
Wij zitten nu ruim drie weken op één keer slapen. De tijd is nog altijd onhandig maar het werkt voor hem dus probeer me er niet te druk over te maken. Hij slaapt nu van half 11 tot circa half 1/1 uur. Wel een voordeel dat we 's middags dingen kunnen ondernemen. Hij houdt het op zich prima uit tot 18:45 uur. Daarna lekker de nacht in. Op het KDV is slapen overdag trouwens wel een drama, hij wil  hooguit 30 minuten slapen, vorige week zelfs 1 hele dag niet geslapen. Hij wil gewoon niets missen daar lijkt het. Maar erg fijn vind ik het niet, het lijkt me nu nog niet zo gezond om zo weinig overdag te slapen. 
 
@Anemoontje Snuggles and Dreams heeft ons vooral veel geld gekost maar geen minuut aan slaap opgeleverd. Na het aanschaffen van twee slaapgidsen heb ik me nog twee mailconsults aan laten praten met mooie praatjes. In totaal €170,- gekost. Maar toen het niet bleek te werken was er 0 motivatie om verder te kijken. Ja als we €400,- zouden betalen voor een persoonlijk traject.. het feit dat we al 4 diensten hadden afgenomen waarvan 2 'persoonlijk' maakte geen verschil. 
Als moeder, maar ook als leerkracht begrijp ik daar niets van. Oke, ik ben geen zelfstandige ondernemer dus mijn salaris staat aan t eind van de maand op mijn rekening. Maar ik zet elke dag alles op alles om uit elk kind het beste te halen. En als kinderen niet mee komen met de basisgroep maar juist meer of minder nodig hebben, dan zorg ik ervoor dat ik iets zoek om hen verder te helpen. Niet omdat het moet, maar omdat ik dat wil. 
Misschien niet te vergelijken, maar als je zo 'begaan' bent met mama's van moeilijke slapers, en je hebt al €170,- van een wanhopige, oververmoeide moeder op je rekening staan, dan doe je toch meer voor haar dan enkel om nog meer geld vragen als je standaard adviezen niet blijken te werken. 
Dit was mijn spreekbeurt ?
 
Haha klinkt als een goede spreekbeurt! Van mij krijg je een 8 ;) dat schiet dan niet op nee, maarja je hebt het geprobeerd! Als je een beetje veel over slaap leest en erin verdiept hebt komt het ook altijd op hetzelfde neer bij de slaap coachen. De ene heeft niet direct een gouden tip als je al veel hebt ingelezen. 
 
31 weken alweer @Marieke!
Zo kijk je uit naar de eerste en zo komt nummer 2 eraan! Uiteraard niet vanzelfsprekend, maar ik bedoel wat vliegt de tijd. Wel vervelend van de bekkenpijn. Dat had je de vorige keer toch ook he. Hebben jullie ook al een naam?
Hier slaapt ze al vanaf 10 maanden 1x per dag. Ze gaat rond half 11/11 uur naar bed. Dus slaapt tussen fruit en lunch. Ze slaapt meestal anderhalf uur. En daar redt ze het wel op tot een uur of half 8-8 uur. Maar toen ze net ging lopen heeft ze tijdelijk ook 's middags geslapen. Dat vrat zoveel energie. Maar ze doet afentoe wel eens even een klein tukje in de maxi cosi als ik onderweg ben, tijdens het wandelen of in de box, zo rond einde van de middag, tussen 4 en 5. Wel echt tussendoorslaapje. Dus leg haar niet 2x op bed (behalve laatst met het lopen).
Hier wordt ook niet zo lang geslapen op het kdv. Ze gaat maar 1 ochtend. Maar op die dag slaapt ze wel altijd ook 's middags. Soms wel 2,5 uur. En dan laat ik haar ook lekker liggen en heeft ze het echt nodig.
Ik voel me haast schuldig als ik het zo over het slapen heb @Prilgeluk. Hebben jullie ook parrallel aan de reguliere route iets in alternatieve richting gedaan? Misschien vervanjebedshow, en zowiezo goed natuurlijk reguleer eerst alles uit te zoeken. Maar hoor in mijn omgeving wel goede ervaringen... Al moet je er wel voor open staan natuurlijk. Maar sorry voor mogelijk weer een goedbedoeld advies, jullie zullen al zoveel horen.. Ik gun jullie zo dat er nu eindelijk meer duidelijkheid en verlichting komt.
 
Ja, vanuit de alternatieve geneeskunde zijn we de eerste maanden een aantal keer bij een oesteopaat geweest en een paar weken geleden bij een homeopaat. We hebben daar een korreltje van in de kast liggen. Maar omdat hij van de KNO arts aan de antibiotica moet om slijm weg te halen uit zn luchtwegen, raadde de homeopaat ons aan even te wachten met de korrel. 
 
Hier slaapt ons kaboutertje ineens weer veel. Gerust twee keer 2 uur of als hij 1 keer slaapt 3 uur. Hier zijn deze week de eerste los stapjes (6 achter elkaar ofzo) gesignaleerd dus wie weet komt het dan daar door eefje  
Ben benieuwd of de homeopathische behandeling jullie verder kan helpen prilgeluk. 


Wat gaat dat snel Marieke! Al weer bijna de laatste loodjes. 
 
Terug
Bovenaan