Zoekresultaten

1. G

Angst om te poepen (ook in luier)

A super bedankt voor de tip. Zojuist al even voorgelezen op de telefoon :-)
  2. G

Bedankt voor je reactie en de erkenning. Extreme obstipatie klinkt echt rot. Fijn dat het bij je dochter wat beter gaat nu. Ik hoorde via het CB inderdaad dat het vaker voorkomt, maar niemand in mijn nabije omgeving herkent het vanuit eigen ervaring met kinderen. Voelde mij vandaag ook niet echt...
  3. G

<p>Hoi allemaal, onze dochter (net 3) vindt het eng om te poepen. In het algemeen, dus niet alleen angstig om te poepen op het potje/wc. Ze vindt het dus ook eng om te poepen in de luier. </p><p>Ze hoeft sowieso niet elke dag (hooguit 3x in de week), maar meestal gaat daar een...
  4. G

Ervaringen BV en koemelkvrjj dieet

Update! Ik heb het een week geprobeerd. Maar ik werd zo gestrest door het dieet (eet ik niks verkeerd, wat mag wel, wat mag niet, is het uberhaupt KMA) dat we pepti zijn gaan gebruiken. Het lijkt nu iets te verbeteren, maar veel onrust blijft. Ik kolf nog wel, wil de BV nog niet opgeven. Dus...
  5. G

Pepti werkt onvoldoende?

<p>Hulp gezocht! Ons zoontje (7 weken) is sinds dat hij 3 a 4 weken is steeds meer en meer gaan huilen. Hij heeft Nexium gekregen voor zijn verborgen reflux, maar het huilen bleef. Sinds 12 dagen gebruiken we pepti en nu zien we dat het iets beter gaat. Het ontroostbare is er vanaf, op...
  6. G

Bedankt voor jullie reacties! Ben ik erg mee geholpen. Ik ga het in ieder geval proberen. Hopelijk merken we snel effect. 
  7. G

<p>Hallo allemaal, mijn zoontje (5 weken) heeft verborgen reflux. Hij krijgt daarvoor Nexium. Maar de medicatie lijkt na 1 week nog weinig te doen. Zaterdagavond 8 uur achtereen wakker waarvan 3 uur keihard huilen/gillen. Met hem uit wanhoop geëindigd bij de huisartsenpost...
  8. G

Baby 7w slaapt vooral overdag slecht. Tips?

Hoi! Ten eerste: wat super vervelend! Voor je kindje maar ook voor jullie. Ik weet (helaas uit ervaring) hoe zwaar dat is. Zoals je het omschrijft klinkt het als verborgen reflux. Ons dochtertje huilde ook veel overdag en sliep nauwelijks. Ze sliep s nachts van uitputting wel. Dit zie je heel...
  9. G

1 bv moment afbouwen met maaltijd

<p>Hoi, </p><p>Ik ben benieuwd naar andere ervaringen van moeders die borstvoeding zijn gaan afbouwen met een maaltijd. </p><p>Ik geef nu 6 maand volledig bv. Onze dame krijgt al wel 2 maand oefenhapjes (groente, fruit, brood), maar zit nog op 5 bv momenten op een...
  10. G

Verborgen reflux

O wat vervelend! Onze dochter heeft het ook. Doordat we er (denk ik) te laat achterkwamen hielp alleen medicatie bij ons (eerst ranitidine gebruikt, maar hielp niet voldoende, uiteindelijk nexium gekregen en dat werkt goed) Misschien dat je het kan voorkomen door: - rechtop te voeden (maar dat...
  11. G

Help! Hoeveel bv kolven?

Bedankt voor jullie snelle reacties. Jaa, 150 lijkt mij een mooie hoeveelheid. Mss moet ik daar nu maar op gaan zitten. Dat lukt wel met een x extra kolven s avonds. Ik heb sowieso ook bv in de vriezer daar, dat mogen ze sowieso gebruiken natuurlijk. Ik vind het verschil tussen de richtlijnen...
  12. G

Help! Hoeveel bv kolven?

<p>Hallo! Ik weet niet meer wat ik moet aanhouden voor het kolven... </p><p>Bv’s websites geven andere rekensommen aan dan voor kunstvoeding. Namelijk minder ml dan voor kunstvoeding (want meer calorien/voedzamer). Het consultatiebureau lijkt de kunstvoeding ml’s aan te houden...
  13. G

Wanneer op buik leggen voor nektraining

Ja dat vond ik ook lastig. Meestal combineerde ik het met het aankleden/uitkleden als ze in bad ging. Evt kun je het ook ‘oefenen’ vlak voor het naar bed gaan, met idd een leuk knuffeltje. Naarmate baby’s langer wakker blijven tussen voedingen door wordt het steeds makkelijker natuurlijk. Succes. 
  14. G

Radeloos.. Baby 1 maand

Bah wat rot. Het klinkt als verborgen reflux. Hier ook juist overdag veel onrust. Wat je beschrijft klinkt niet als ‘wennen buiten de baarmoeder’. Door dit soort adviezen hebben wij ook veeeels te lang gewacht met hulp inwinnen, met als gevolg dat ons kindje onnodig veel pijn heeft gehad. Ze is...
  15. G

Verhoging dosering Nexium?

Ja ik kijk niet echt goed terug op mijn verlof.  Ik houd ontzettend veel van onze dochter maar dit is gewoon niet tof en super slopend. Probeer het zoveel mogelijk te relativeren want het kan natuurlijk altijd erger en het leven gaat niet altijd over rozen, maar ik ben wel teleurgesteld. Ik voel...
  16. G

Bedankt voor de reacties. Ik vind de hele zoektocht echt loodzwaar.  Wij hebben eerst ranitidine gekregen met 10 weken. Hielp ook niet (genoeg). Toen na 1 week Nexium via de huisarts gekregen. Op dag 4 merkten we duidelijk verbetering (een week of 2 a 3 ging het ook echt goed.) Omdat het weer...
  17. G

Naderende borstontsteking? Tips gezocht

O wat vervelend. Deze tips kreeg ik vd lactatiekundige toen ik er tegen aan hikte....  Voor het voeden: - warmte compres op de harde plek. - eventueel harde plek met achterkant van elektrische tandenborstel masseren. Tijdens het voeden: - de harde plek masseren (niet te hard) richting tepel. Na...
  18. G

<p>Ik heb een vraag over (verborgen) reflux. Onze dochter krijgt Nexium (10 mg, 16 weken oud). Dit hielp een aantal weken heel goed, maar sinds afgelopen week begint ze s middags tussen 14.00 en 16.00 al weer te huilen vd pijn. We geven haar 5mg in de ochtend rond 9 uur en 5mg rond 19.00...
  19. G

Verborgen reflux? Hoe Kwam jij er achter

Onze dochter ook overdag veel ontroostbaar huilen na elke voeding, nauwelijks willen slapen (maar wel zichtbaar moe). Ze spuugde niet veel, maar wat ze spuugde rook erg zuur. Wel hoorden we haar veel slikken, en vaak de hik.  Jbpm hielp niet, ranitidine/zantac niet, nu krijgt ze Nexium. Gaat een...
  20. G

Slapen baby 9,5 week

Hoi! Spuugt ze veel? Onze dochter sliep ook steeds slecht(er) overdag (s nachts en s ochtends wel goed), dit bleek uiteindelijk verborgen reflux. Ze viel ook na 5 a 10 minuten in slaap maar werd na een poosje huilend wakker omdat er voeding met maagzuur omhoog kwam en haar slokdarm irriteerde...
  21. G

Drukkend gevoel clitoris en of plasbuis?

Ik heb er ook even last van gehad! Duurde bij mij wel een week of 6 / 8 voordat het helemaal weg was (kwam soms opeens weer opzetten). Ik had geen blaasontsteking trouwens maar vooral beurs/gekneusd gevoel. 
  22. G

Nexium dosering

<p>Hallo allemaal, al veel tips gelezen over verborgen reflux op dit forum. Ons meisje is nu al 3 - 4 weken flink aan het klungelen maar er zit weinig vooruitgang in helaas. Zo sneu om te zien dat ze zoveel pijn heeft. Zantac hielp niet voldoende en nu krijgt ze Nexium. Mij lijkt de...
Terug
Bovenaan