Zoekresultaten

1. M

Baby 8.5 maand vroeg wakker

Kwart over 6 is uitslapen hier...   Biologische klok van een baby en kind is eenmaal anders dan volwassene. Hoe ouder een kind wordt hoe meer het ritme naar achter verschuift en dus ook later wakker worden
  2. M

Elke dag/avond overstuur met slapen

Geen tips maar wat jij schrijft over je dochter heb ik hier exact met mijn dochter van 10 maanden en ook altijd zo geweest. Over de dag alleen hazeslaapjes en ' savonds drama.  Alleen hier gaat het niet over overprikkeling want heb altijd r en r toegepast maar ook de artsen zeggen dat ze weinig...
  3. M

Sokjes die wel blijven zitten

Soms helpt het om het sokje over het broekje te doen. Of een maillotje ipv sokjes
  4. M

Hysterische baby door vuurwerk

Ze is 10 maanden nu. Ja ik baal er ook van. Net stond weer de hele straat blauw en er stonden (volwassen) mensen om heen. Na een uur ben ik er heen gegaan om te vragen of ze wilden stoppen.. Dat wilden ze wel maar ze vinden dat kinderen moeten wennen aan geluiden. Ik heb ook gezegd de politie...
  5. M

Vanaf wanneer wakkertijd aanhouden

Heb me nooit aan wakkertijden gehouden. Klopten nooit bij mijn kinderen (3) de oudste 2 hebben altijd alleen middagdutje van uur gedaan(0 maamd tot ong 18mnd.) en jongste slaapt nooit overdag. 
  6. M

Hysterische baby door vuurwerk

<p>ze zeggen altijd dat bany's door vuurwerk heen slapen maar hier in de straat is al een hele week vuurwerk en bij elke knal wordt ze wakker. Vannacht was helemaal drama. Ze ging pas om half 4 slapen en was daarna elk half uur wakker. Ik weet van vorig jaar dat t nog een week zo doorging...
  7. M

Baby (4mnd) slaapt weinig tot soms niet overdag, ervaringen/ lotgenoten? ;)

Mijn dochter inmiddels 9 maanden heeft nog nooit geslapen overdag. Ook geen hazeslaapjes. Mijn tweeling sliep veel. Mijn dochter is qua ontwikkeling heel vlot en wil niks missen wat je terug ziet in haar slaapgedrag. De nachten slaapt ze vrij goed op het moment (afkloppen haha)
  8. M

Augustus 2020 ❤️?

Hey, ik ben ook in augustus uitgerekend van mijn 4e kindje.   @WilKindje mijn vorige zwangerschap was op de eerste echo niks te zien, zelfs geen verdikt slijmvlies. Maar toen was ik echt al 6weken zwanger. Waarom weet ik niet. Twee weken later was er veel te zien. Wil natuurlijk geen valse hoop...
  9. M

Niet goed gehecht?

<p>Hallo,</p><p> </p><p>Mijn dochtertje van 9 maanden is een allemans vriend. Totaal niet eenkennig. Ook als ik haar ophaal van kdv is ze niet enthousiast als ze me ziet. Ik heb nog twee kinderen en ben momenteel ook zwanger van de 4e en voel me vaak tekort schieten...
  10. M

Ten einde raad: relatieproblemen door huilbaby

Dankjulliewel voor de reacties. Momenteel gaat al iets beter tussen ons en wij hebben een afspraak bij de dokter staan. Ook dat we het niet meer weten wat we moeten met onze dochter. Ze heeft vannacht 3 uurtjes geslapen en daarna stond ze weer aan en was ze niet uit te krijgen. Ze slaapt nu bij...
  11. M

Ten einde raad: relatieproblemen door huilbaby

<p>Zie titel. Ik weet het niet meer. Onze dochter is een huilbaby. Ze slaapt momenteel max. 4 uurtjes per etmaal verder isze wakker huilen en onrustig.</p><p>Hierdoor het ik constant ruzie met mijn partner. Ik ben vaak alleen thuis want hij werkt en ik heb verlof ( volgende...
  12. M

Baby 4 mnd oud, gaat automatisch op haar zij liggen met slapen. Wat moet ik doen

Heb je aerosleep? Mijn dochter is bijna 3 maanden. Slaapt altijd op de buik. We hebben een sensormatje onder het matras en als er 20 sec geen ademhaling is geconstateerd gaat er alarm af. Tot nu toe alleen nog loos alarm gehad omdat ze was gaan verliggen. Maar liever loos alarm natuurlijk. Toch...
  13. M

Gevaren slaaptekort baby

Ja ze heeft een speentje maar helpt niet. Draagdoek wilde ze eerst wel maar nu niet mee want ze wil vaak van houding wisselen.. Ze wil wel op mij liggen maar vaak ben ik heel de dag bezig voor 1 uurtje slaap of niets. Ze slaapt ook nu net pas (om half1 snachts en wakker vanaf 6 uur vanochten )...
  14. M

Koolzuur drinken icm borstvoeding geven

Ja kan zijn dat je dochter gevoelig is voor koolzuur en daardoor meer krampjes krijgt. Ik geef zelf geen borstvoeding meer maar eerst wel en toen reageerde mijn dochter ook heel gevoelig op koolzuur (en speculaas)
  15. M

Gevaren slaaptekort baby

Ja het is echt lastig. Kan niet wachten tot ze wat oude r is en kan zeggen wat er is en de dutjes minder belangrijk worden want het is elke dag een strijd... Ik zal echt niet de enige zijn maar soms word ik er echt bang van omdat baby's om me heen allemaal zo lekker lijken te slapen
  16. M

Wat denken jullie?

Zie geen nub. Bij mijn dochter zag k hem heel duidelijk. Dacht dus een meisje. Klopte ook
  17. M

Ritme 2 maanden

Met 2 maanden toch nog geen 12 uur snacgts??? Mijn dochter slaapt overdag niet. Alleen snachts 7 of 8 uurtjes. Is per kind verschillend zei cb
  18. M

Gevaren slaaptekort baby

<p>Ik maak me best zorgen. Mijn 11wk oude dochter slaapt al sinds geboorte slecht (enkel snachts en sinds deze week 7 a 8 uur achtereen) overdag niet</p><p>Ze is wel prikkelbaar dus weet dat ze meer nodig heeft.</p><p>Is dit erg schadelijk?</p><p>We...
  19. M

Ritme 3 maanden

Nog geen ritme. 22 tot 6 uur slapen 6u voeding 10u voeding 14u voeding 18u voeding 22u voeding   T kind is heel de dag wakker dus ritme krijg ik daar niet in.
  20. M

Ongesteld na zwangerschap

Ik ben 10weken geleden bevallen. Was 2wkn geleden ongesteld en nu alweer!(?)
  21. M

100 euro per week voor de boodschappen wie nog meer?

Dat halen wij makkelijker met ons twee en nu met ons drieen nog steeds. Maar eerlijk: we halen vaak de merken
  22. M

Aanstaande ouders met klein budget

Heb niet per se klein budget maar heb zo ongelooflijk veel aangeschaft wat ik nooit gebruik of duur wat ook goedkoper kan. Bijv bad en toebehoren gebruik ik nooit! Want doe haar altijd in wasbak of douche. En pampers hoeven niet van pampersmerk want etos heeft kwalitatief even goede luiers voor...
  23. M

Van fulltime werken naar parttime

Het is wel zo dat je opeens stuk minder belasting betaald als je minder gaat werken. Hou je in verhouding netto meer over. Dus echt heel veel merken we er niet van.
  24. M

Van fulltime werken naar parttime

Ik ga van 36 naar 30 uur en mijn man van 40 naar 32.  Ik denk wel dat we het gaan merken want ga nu ook meer kosten maken. Maar ja... Eerste jaren niet op vakantie enzo bespaard ook weer. En voor de baby er was veel verbouwd wat t nodige kost. Maar fulltime blijven werken en kdv kost ook geld...
  25. M

Betaalbare geboortekaartjes

Had ze besteld bij hipdesign.nl   Vond persoonlijk niet duur. Ook iets van 300 euro maar dan voot 75kaartjes
  26. M

Iemand nog tips slapen 12mnd?

Waarom wordt hij wakker. Heeft hij dan honger? Want je zou hem een papfles kunnen geven en nog even laten slapen daarna.
  27. M

Oude babykleertjes

<p>Wat doen jullie met jullie babykleertjes die niet meer passen? Bewaren, weggooien, weggeven of verkopen?</p><p>Ik heb ondertussen al een tas vol en ik denk dat ik er een sprei van ga maken. Zag dat ergens als tip voorbij komen en lijkt me een leuk aandenken voor...
  28. M

Weerstand

Volgens mij is weerstand pas af in de puberteit. Babys en peuters zijn sowieso vaak verkouden. Zal nog wel ff duren. En hoe ouder ze worden hoe meer weerstand. Op kdv ist ook altijd snottebellen dus ze lopen zo weer wat op. En dan kleuters en schoolkinderen zijn alweer stuk minder vaak verkouden...
  29. M

osteopaat meer dan de moeite waard. Voor iedere baby

Snap je punt dat elke baby gecontroleerd moet worden maar mijn dochter is bij osteopaat geweest en die zei dat ze blokkade in schedel had. Dus ik aantal behandelingen gedaan en wilde niet beter gaan met haar. Kwam bij cb en liet de plek zien. Zeiden ze: dat is een schedelnaad.   Voelde ik me...
Terug
Bovenaan