Zoekresultaten

1. G

Menstruatie of innestelingsbloeding

Het kan nog steeds om innesteling gaan hoor, als ik het zo lees. Ik zou toch nog 1 a 2 dagen wachten  om nog een keer te testen, of je kunt een early test doen. Ik ben wel benieuwd om te horen of je uiteindelijk zwanger of ongi bent, maar ik verwacht t eerste ;)
  2. G

Miskraam en keizersnede litteken

Hoi BillieJoe en Zazou, Ik hsb zelf geen keizersnede gehad, maar ik ken genoeg vrouwen die wel een keizersnede hebben gehad en ook daarna nog 1 of meerdere kinderen hebben gekregen. Ook zonder miskramen tussendoor, dus het zou zeker nog gewoon meogelijk moeten zijn om zwanger te worden. Wat...
  3. G

Temperaturen

Beste Breezy, Ik heb geen ervarinv met temperaturen, maar heb hier op het forum veel meegelezen. Wat ik lees is dat het heel belangrijk is om altijd op hetzfde moment te temperaturen, er kan al snel 0.2 verschil in zitten. Als jij zegt dat je 2 april een hogere temp hebt gemeten, maar dat dat...
  4. G

Bij mij duurde de innestelingsbloeding 2 a 3 dagen. Wel dus vrij weinig, en het veranderde van roze naar een beetje bruinig. Dat is bloed dat blijkbaar iets meer tijd nodig heeft om de weg naar buiten af te leggen ;)
  5. G

Ja hoor, klinkt voor mij als innestelingsbloeding, zo weinig. Vaak is het ook wat roze (verdund met normale afscheiding uit vagina) en na 2 dagen kan het iets bruinig zijn, als teken dat het oud bloed is.
  6. G

Leven voelen

Volgens mij moet je vanaf week 26 minimaal 15 bewegingen per dag voelen, verdeeld over 3 momenten (dus de baby is dan 3x wakker).  Tussen de 24 en 28 weken zou je het wel regelmatig kunnen voelen bewegen, maar het hoeft nog niet elke dag. Als ik druk ben, denk ik soms ook dat de baby minder...
  7. G

Beste 616,  Bij mijn huidige zwangerschap was de innesteling precies een week na de eisprong en ik heb 6 dagen daarna getest (NOD+1). De innesteling kan enorm varieren van 5 tot 15 dagen na je eisprong, zo'n beetje. Gemiddeld zit hij dus 1 week na de eisprong en 1 week voor de NOD. Ik denk dus...
  8. G

Beste 616, Dit zou heel goed een innestelingsbloeding kunnen zijn. In dat geval is het erg vroeg om al positief te testen, als de innesteling net plaats heeft gevonden. Heb je gisteren met ochtendurine getest? Je zou een early test kunnen proberen, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar die van...
  9. G

Hoe hebben jullie miskraam verwerkt?

Ik snap dat het lastig is om meteen ziek te melden bij een nieuwe baan. Maar op dit moment heb jij tijd nodig en het is wel de bedoeling dat je je volledig op je werk kunt focussen, dat is wel nodig in de kinderopvang. Dus ik zou zeker deze week nog even voor jezelf kieze /ziek melden. Heel veel...
  10. G

Thuiswerken met een baby

In een andere topic schrijft RS dat haar moeder 5 dagen in  de week oppast. Ja, wij kunnen ook best thuiswerken als de kinderen (bijna 4 en 2 jaar) thuis zijn, maar dan wel op zolder en de partner is dan beneden om voor de kinderen te zorgen. Ik zou het niet aanraden om thuis te werken terwijl...
  11. G

Ptosis

Waarschijnlijk willen ze eerst kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn. En ik verwacht dat als het soms vanzelf over gaat (misschien bij de ene oorzaak vaker dan bij een  andere oorzaak) dat ze niet snel een kind onder 1 jaar aan de ogen zouden opereren. Waarschijnlijk willen ze het gewoon voor...
  12. G

Autostoel

Wij hebben niet de betreffende stoelen, ik vind het ook altijd een hele puzzel. Niet alle stoelen van maxi cosi passen op elke basis... Wij hebben een maxicosi axisfix, maar die vond ik al snel te klein (rond 2 jaar, al zijn onze kids aan de grote kant). De BabyAuto Birofix is wat ruimer, maar...
  13. G

Misselijk en overgeven eerste trimester + peuter rondlopen

Ik herken het deels en het is heel erg vervelend. Ik ben nu in mijn 3de zwangerschap, alledrie de keren misselijk geweest van week 6 tot week 18. De hele dag door, alleen gelukkig niet overgeven. Ik was dus wle heel moe, maar in principe kreeg mijn lichaam wel genoeg voedingsstoffen binnen. Als...
  14. G

Nutriton uit handel

Je kunt proberen online te bestellen, misschien zijn er nog winkels met een voorraad. Maar even googelen levert ook verschillende opties, omdat het niet alleen gebruikt wordt voor babyvoeding, maar ook bij mensen met een beperking die moeilijk kunnen slikken/zich snel verslikken. Zo hier...
  15. G

Ex van man stuurt cadeau voor baby

Ik mis informatie over de ex. Waarom zou er geen band meer mogen zijn? Het zou kunnen dat ze hem tocb het allerbeste gunt en blij is voor jullie? Natuurlijk snap ik wel dat je hier vreemde gevoelens bij krijgt, maar zoals ik zei, missen we jnformatie om objectief te zijn.
  16. G

Fas syndroom of toch niet??

Ik heb geen ervaring met FAS of pleeg/stiefkinderen, maar ben het wel met Essil eens, als hij het niet kan, is het niet eerlijk om hem te straffen. Daarnaast, hoe stereotypisch ook, zijn er ook verschillen tussen jongens en meisjes. Onze dochter van 2 trekt zelf haar jas en laarzen aan en uit...
  17. G

Net zwanger & promotie

Je hoeft officieel pas te vertellen dat je zwanger bent als het 3 maanden tot je uitgerekende datum is. In de praktijk is het vaak al eerder te merken, door misselijkheid, moeheid (je hebt ook recht op meer pauzes en soms aangepast werk), een groeiende buik, dus meestal is heg handiger om het...
  18. G

Scheiden of blijven?

Tjonge, wat een verhaal. Normaal gesproken zou ik zeggen, als je relatie de stress van het moeilijk kinderen krijgen en meerdere IVF trajecten overleeft, dan moet het toch wel weer goedkomen, maar dit klinkt niet alsof het ooit een gelijkwaardige relatie zal worden. Het hebben van een eigen zaak...
  19. G

Oppassen schoonouders

Ja, bij ons gaan ze 2 dagen naar de opvang en 1 dag naar mijn moeder. Die riep vanaf het begin dat ze het wilde en ze is vrij jong (wordt nu 60, kids zijn 4 en 2). Als ze met vakantie wil of een keer niet kan, ziek is, moet je wel zelf wat anders regelen en dat is ook niet altijd makkelijk. Maar...
  20. G

Oppassen schoonouders

Ik denk dat het beste is een 1 op 1 gesprek met haar te hebben, zonder je dochter erbij (dan worden jullie niet afgeleid. Zeg dat je het gebaar enorm waardeert, en dat je het leuk zou vinden als je dochter af en toe bij hen kan komen spelen, maar dat je ze niet wilt belasten met een wekelijks...
  21. G

Zo kieskeurig en geen groentes willen eten.

Oh ja, en soep bij de lunch: erwtensoep, tomatensoep of pompoensoep? Ik moet zeggen, die van 2 houdt enorm van rauwe paprika, als ze ziek is eet ze alleen paprika en drinkt extra flesjes...
  22. G

Zo kieskeurig en geen groentes willen eten.

We maken ons er niet heel druk over, we zijn blij als ze lief/rustig aan tafel blijven zitten en af en toe wat proberen. Die van 2 eet bij ons ook beter dan die van 4 (dat is meer een broodeter). Wat vinden ze bij ons lekker (misschien niet allemaal even gezond, want wel spekjes en geraspte...
  23. G

Starten aspirine?

Beste gebruiker, Gefeliciteerd met je nieuwe zwangerschap! Over het gebruik van medicijnen  tijdens een zwangerschap, kan alleen een arts (soms een verloskundige) oordelen. Ik neem aan dat je gynaecoloog de echo heeft gedaan, dus die weet ook dat je inmiddels weer zwanger bent? En dat is...
  24. G

Slapen in eigen kamer

Oh mama, ik snap dat je er moeote mee hebt.  Dat had ik ook, ook al wilde ik ze zo graag uit mijn kamer... ik werd wakker van elk geluidje. Maar je wilt ook zo graag in de gaten houden of alles goed gaat. Wat is de reden dat hij op zijn eigen kamer moest en waarom wil jij hem terug? Wat als je...
  25. G

Advies gevraagd over afbouwen nachtvoeding 6 flessen

Voorlopig willen ze ook op 6 flessen blijven, alleen de hoeveelheid verschillend verdelen. Je kunt de avondfles iets groter maken, zodat ze daar langer op vooruit kan. En verder kun je ook kijken op welke momenten ze relatief vroeg komt voor een voeding (en dan de fles daarvoor wat groter). De...
  26. G

Blijvend bloedverlies

Ik heb geen ervaring of tips, maar wil je een hart onder de riem stwken. Ik kan me enorm goed voorstellen dat je je zorgen maakt, want het eerste trimester is al spannend genoeg, ook als alles wel gewoon goed gaat. Helaas is het voor een heel groot deel afwachten hoe het zal lopen, want helaas...
  27. G

Ik slaap niet meer...tips?

Ach, arme mama, Ik herken het gevoel, maar ik heb eigenlijk geen oplossing voor je. Misschien een uur eerder naar bed gaan, zodat je i.p.v. 4/5 5a6 uur slaap pakt? Wij hebben onze kindjes ook na 7 en 5 weken naar hun eigen kamer gedaan, omdat ik van elk piepje wakker werd. Dit is helaas (vooral)...
  28. G

Peuter wil enkel poepen in luier

Er zijn ook slecifieke zindelijkheidsboekjes over poepen. Mag ik eens in je luier kijken?  Ik heb ook wel eens over een poep-poli gehoord, maar ik weet niet of het daarvoor ernstig genoeg is. Ze is op een mooie leeftijd om al zindelijk te zijn, maar het heeft eigenlijk nog geen haast. Poeppoli...
  29. G

Droge huid bij mijn baby, heeft iemand tips?

Bij de apotheek: cetomacrogol creme, is ook zonder parfum 
  30. G

Ontlastingsincontinentie

Ja, ik heb dus ook macrogol voor aambeien. Gebruik nu om de dag 1 zakje, anders is het idd net of ik diarree heb en heel vaak naar de wc moet rennen. Probeer dus weer of je het iets af kunt bouwen. Langzaam,, want het is rotspul, je zit zo weer verstopt! Ik slik het nu bijna 4 jaar en wil er wel...
Terug
Bovenaan