Zoekresultaten

1. C

Help, bijna 36 weken zwanger en nog geen jongensnaam

Ons zoo tje heet Joris. Vind ik nog steeds een top naam
  2. C

Ritme krijgen met borstvoeden op verzoek

Mijn zoontje is 6 maanden en voed op verzoek, hier nog steeds geen ritme in. En das ervoor ons prima..
  3. C

Vaccinatie en zwanger worden

Lastige keuze, allereerst even mijn complimenten voor iedereen in dit topic. Wat gaat iedereen liefdevol met elkaar om, hebben we nodig in deze tijd. 2 deling is er al teveel. Nou moest ik even kwijt haha. Een klein half jaartje terug was een corona vaccin nemen tijdens je zwangerschap uit...
  4. C

Zwanger en corona vaccin

Is en blijft een hele lastige keuze. Je zult ook van beide kanten verhalen horen.. Denk dat je die keuze alleen zelf kunt maken. Ben overigens van mening dat er tegenwoordig al teveel 2 deling is en dat we elkaar vooral moeten steunen in elkaars keuze! Mijn zoontje is nu 5 maanden oud en ik...
  5. C

Ritme inbouwen

Overigens wat grappig om te lezen dat anderen het ook zo ervaren dat ritme vanzelf komt. Ik geloofde dat eerst zelf niet zo toen m'n zoontje een week of 7 was, maar echt, het komt vanzelf.
  6. C

Ritme inbouwen

Hier kreeg m'n zoontje wat ritme met 12 weken, lekker bij je houden, draagzak vond ik de beste uitvinding ooit. Lekker knuffelen, ritme komt vanzelf..,
  7. C

Meisjesnaam

Emily, zo had ons kindje geheten als het een meisje zou worden. Olivia vind ik ook mooi.
  8. C

2e naam stress. 1e naam Joris

Inmiddels is mijn man erover uit hahaha. Het wordt toch Joris Olivier! Dan zijn er wel de afkorting J.O. Maar ik vind dit zelf geen probleem. Thanks voor jullie reacties! ?
  9. C

2e naam stress. 1e naam Joris

Hoi hoi, Over de 1e naam zijn we het eens! Joris wordt het. Nu hadden we een 2e naam bedacht, maar helaas heet het zoontje van een vriendin nu zo (zij is eerder bevallen) Gelukkig is het niet onze 1e naam geworden ? Wie kan ons helpen met een mooie 2e naam? Ik vind iets zoals onderstaande...
  10. C

Lichtroze bloed voor NOD (innestellingsbloeding?)

Heb ik gehad! Inmiddels bijna 34 weken zwanger.
  11. C

Spannend

Gefeliciteerd!! Ik ben nu 30 weken zwanger en toen ik een positieve test in handen had samen met mijn man moest ik keihard huilen van schrik. Terwijl we heel graag een kindje wilden en het mega welkom is en was! Er komt even heel wat op je af, onzekerheid in mijn geval vooral. De vragen die...
  12. C

Innesteling pijn én bloeding?

Ik ben inmiddels 30 weken zwanger en had een innestelings bloeding. Heel licht bruin bloed verlies volgensmij +-8 dagen na mijn ovulatie. Was maar 2x bij afvegen. Heb toen voor zover ik weet geen kramp gehad..
  13. C

Joris of Florian

Thanks voor al jullie reacties! ?
  14. C

Joris of Florian

De titel zegt het al, we komen er niet uit ? Joris of Florian als naam?
  15. C

Wie heeft ook deze pijn(32wk)

Ik herken jouw pijn klachten in mijn bekkenpijn. Alsof ik in mijn kruis getrapt ben, zo voelt het. Helemaal met lopen maar ook met draaien in bed..
  16. C

Na stoppen pil niet ongesteld na 2,5mnd

Ik was behoorlijk verbaasd toen ik na 11 jaar pil gebruik stopte en precies 28 dagen later ongesteld werd. Gelijk een redelijk constante cyclus gehad. Nu 28 weken zwanger, gelijk de 1e maand bij proberen zwanger. Dit is gewoon dikke vette mazzel, echt heel veel mazzel. Ben ik me enorm bewust...
  17. C

Naam jongetje

Wij gaan voor Joris!
  18. C

Bruine afscheiding, innesteling?

Jep, ik had een week voor ik positief teste een innestelings bloeding. Had een beetje bruin bloedverlies. Succes, hoop op een positieve test!
  19. C

Ruim 14 weken en geen buikje

Had ik ook, was niks te zien! Maar vanaf 20-22 weken is dat enorm ingehaald, met nu 26 weken ben ik al best enorm voor mijn gevoel. ? Komt goed!
  20. C

Hechting met mijn kindje

Hoi hoi, Ik denk echt omdat je je nu zorgen maakt of de hechting wel goed gaat, dit je al een fantastische moeder maakt! Ik ben nog zwanger en heb hier geen ervaring mee, echter wel met de band met mijn moeder. De hechting is niet goed geweest, 2 dagen na de bevalling is mijn moeder gedwongen...
  21. C

Jongensnaam, komen er niet uit

Hahah oh wat grappig! Hoe heet jullie 1e zoontje dan? Even benieuwd! Julian vind ik ook mooi, echter heet een familielid al zo.
  22. C

Dankjewel voor jullie reacties

Mijn ouders zijn ook gescheiden, mijn vader heeft sinds jaren een nieuwe vriendin. Onderlinge band is goed, ookal hebben mijn stiefmoeder en ik niet veel contact los van mijn vader hoor. Mijn vader is enorm opgeleefd sinds de dikke 10 jaar dat zij samen zijn, voor mijn kindje zal zij dan dus...
  23. C

In de war

Ik had een kleine innestelings bloeding. 9 dpo (klein beetje bruin bloedverlies). Verder niks gevoeld..
  24. C

Nevenbevindingen Nipt

Ik ben 27 maar ook gekozen voor nipt met nevenbevindingen. Puur omdat het kan tegenwoordig, wij wilden graag weten waar we aantoe waren. Mochten er afwijkingen uitgekomen zijn hadden we van tevoren al doorgesproken wat we wilden doen. Evt een punctie etc. Maar ook beide heel duidelijk dat bij...
  25. C

Mondkapje en benauwdheid

Mee eens! Echter wordt het nu op collegialiteit geschoven om de zwangeren niet als eerste in te zetten op de covid. Naar mijn idee gewoon slecht werkgeverschap.. Ik ga er werk van maken!
  26. C

Mondkapje en benauwdheid

Dank je wel voor het delen, een aantal weken terug waren deze richtlijnen voor zover ik weet en kon vinden niet bestaand. Ik lees nu inderdaad ook voor de zorg vanaf 28 weken liever geen covid patiënten verplegen. Ik ga dit bij mijn leidinggevende neerleggen aangezien ik nog net niet uitgelachen...
  27. C

Mondkapje en benauwdheid

Dpl schreef:Vanaf 28 weken wordt zorg voor covid-patienten afgeraden. Dit staat in de officiële richtlijn daarover: Vanaf de termijn van 28 weken wordt het verlenen van COVID-19-gebonden zorg door een zwangere afgeraden. Dit vanwege een verhoogde kans op ernstig beloop in dit deel van de...
  28. C

Mondkapje en benauwdheid

Ik werk in de zorg de hele dag 8.5 uur met een mondkapje op. Daarnaast ook collega’s die zwanger op covid afdelingen staan volledig in pak en een ‘zwaarder’ masker, heet en ongemakkelijk. Ze staan hier soms uren lang en kan je vertellen, dat is pas benauwend!! Wij worden hier tot 34 weken...
  29. C

Dank je wel, die afkorting had ik nog niet eens bedacht, leuk wel!
  30. C

? En Odin blijft een topnaam inderdaad
Terug
Bovenaan