Zoekresultaten

1. A

Woede door schoonmoeder

Je overdrijft niet in mijn ogen. Wat heeft ze een afschuwelijke dingen gezegd. Het lastige is dat je man ook loyaliteitsgevoel naar zijn moeder heeft. Dat heeft ieder mens in principe. Wellicht kun je afspreken het voorlopig even aan hem te laten om op bezoek te gaan bij zijn moeder. Respect...
  2. A

Vierde kindje wordt een vierde en vijfde

Ach meid wat schrikken. Maar ook wat prachtig! Geef je man even de tijd om te wennen aan het idee. Jullie waren blijkbaar in voor een groot gezin, want anders waren jullie niet enthousiast geweest over een nummer 4. Voor nummer 5 zal er dan vast ook ruimte zijn in jullie hart en huis. Sterkte...
  3. A

Elke 2uur wakker baby 19 weken

Ik weet natuurlijk niet hoe haar dag eruit ziet, maar hier wat tips: 1: overdag niet langer dan 3 uur aaneengesloten slapen. 2: onderneem elke dag iets, zoals wandelen, spelen, badje of uitje met de auto om moe te worden, maar plan niet teveel, daar kunnen ze juist overprikkeld van raken. ‘S...
  4. A

Strippen met 38 weken

Ha bij mij toevallig wel, ‘s middags gestript, en ‘s nachts begon de bevalling. Succes!!!
  5. A

Helaas miskraam

Bij ons 4 maanden. Sterkte! Liefs
  6. A

Plus mama

Heel graag gedaan. Succes! Enne, dat jouw schoonmoeder geen probleem ziet betekent niet dat er geen probleem is natuurlijk. Blijf benoemen dat het is hoe jìj́ het ervaart. Jouw gevoelens kan ze namelijk niet ontkennen. You got this!
  7. A

Meisjes naam

Luce (uitspraak Luus)
  8. A

Ongepland zwanger

Niet achterom kijken, die kant ga je niet op. Bedenk wat je wilt in het leven, wat hoop je allemaal gedaan en gezien te hebben als je oud en broos bent? Ga ervoor, want nu kan het nog. Kies voor jezelf. Kijk vooruit en geloof in je kracht. En natuurlijk gaan er dingen eng of onoverzichtelijk...
  9. A

Wel of geen lakenje over slaapzak

Zonder lakentje inderdaad. Misschien laatste fles (als je borstvoeding geeft misschien overwegen de laatste voeding een fles te laten zijn) met Johannes broodpitmeel doen? Heeft hij een voller gevoel. En wat bij ons werkte was de 3 minuten regel. 3 minuten wachten voor je naar hem toe gaat ‘s...
  10. A

Plus mama

Hoi Senna, wat moet jij een liefdevolle vrouw zijn dat je dit allemaal pikt. Het lijkt mij heel zwaar. Als ik je zo hoor moet je twee gesprekken gaan voeren om te bepalen of deze situatie houdbaar is. Je schrijft dat je niet met je schoonmoeder kunt samenwonen. Dat geldt voor het overgrote deel...
  11. A

Naam bijna hetzelfde

Wat lastig! Je wilt je naam niet laten schieten maar voelt je ook bezwaard/teleurgesteld naar je vrienden. Ik zou het bespreken maar wel op zo’n manier dat zij niet het idee krijgen inspraak te hebben in jullie beslissing. Benoem gewoon je gevoel. Dat je je heel rot voelt omdat de naam die...
  12. A

Miskraam

Hoi, ten eerste een knuffel voor jou. Een miskraam is iets verdrietigs en ik weet dat het voor mij persoonlijk een van de pittigste dingen was in mijn leven. Bij mij ging het net als bij jou. Ik zette me schrap voor pijn en stolsels, maar er kwam alleen wat pijnloos bloedverlies. De VK dacht...
  13. A

Ongepland zwanger

Heel veel sterkte wat je beslissing ook was. Liefs
  14. A

Zwanger (9 weken) en eerder door rij Schiphol?

Hai Danielle, Vervelend dat je je zo rot voelt. Wellicht kun je een medische verklaring krijgen van je huisarts?
  15. A

Waarom geen les in ouderschap op school?

Ik geloof dat ik het als enige wel een beetje met je eens ben. Niet zozeer over huishoudelijke lessen, maar wel over ouderschap. Ik miste ook (en veel van mijn vriendinnen ook) meer informatie na de bevalling. Over dat niet iedereen op een roze wolk belandt bijvoorbeeld, en wat wel en niet...
  16. A

Ongepland zwanger

Heel veel sterkte gewenst, volg je hart. Liefs
  17. A

Kolf vraag medela

Past! Heb toevallig hetzelfde gekocht en eerst met die grote Medela gekolfd met hetzelfde setje
  18. A

Spelen met Duplo

Duplo heb je nooit genoeg. Al gaan ze met 4 jaar wel meer naar Lego kijken, dus heel lang gaat het niet meer duren. Voor meiden heb je Lego friends
  19. A

Hooikoorts baby

Kun je met je zorgen terecht bij het consultatiebureau? Wellicht is daar iemand met ervaring of een jeugdarts die met andere ogen kijkt dan je huisarts. Succes!
  20. A

Postpartum depressie

Lieve jij, ik heb het nu niet maar had het 5 jaar geleden en kreeg het meteen benauwd toen ik de titel van je topic zag. Misschien heb je het al gedaan, maar regel professionele hulp via je huisarts en wees niet bang om open te zijn naar familie en vrienden die je vertrouwd en die kunnen helpen...
  21. A

Ongepland zwanger

Hoi, even een dikke knuffel van mij. Wat een verdrietige tijd voor je. Los van alle opmerkingen over jou, je lijf, je vriend en jouw beslissing dit; mensen op hun sterfbed hebben altijd spijt van de dingen die ze NIET gedaan hebben. Zelden van dingen die ze wel deden. Dus als je twijfelt over...
  22. A

Zomervakantie tips

Menorca Sol Falco, alles voor een kleintje!
  23. A

2e kinderwens of niet?

Hai, dit is super herkenbaar inderdaad. Heb ontzettend veel getwijfeld, gegoogled naar ervaringen en zelfs boeken over het tweede kind en er wel-of niet aan beginnen. Op een gegeven moment hadden mijn man en ik het er steeds vaker over en we kwamen er niet uit. Tot hij op een avond zei dat hij...
  24. A

Wil om zwanger te worden, spermakwaliteit neemt af

Hai! Hormonen kunnen je behoorlijk te grazen nemen als het gaat om een kinderwens. Mijn advies; wacht even tot jullie huis er klaar voor is. Zelf was ik in verwachting tijdens een verhuizing en verbouwing en dat levert toch altijd meer stress op dan je denkt. Dat is nou net niet wat je wilt als...
  25. A

Lange middagdut peuter 3,5

Ha, herkenbaar. Die van ons deed dat ook. Sliep soms ook pas om 14 uur en moest dan inderdaad voor het avondeten wakker gemaakt worden om daarna gewoon weer het klokje rond te slapen
  26. A

Huilbaby frustraties

Wat mij echt lucht gaf is dat een vriendin halverwege de huiluren langs kwam en hem een uur meenam in de kinderwagen. Ze had dan een koptelefoon op met muziek haha. Ik kon even loskomen van het geluid en de emotie. Verder hielp het me om me eraan te blijven herinneren dat het tijdelijk is. Alles...
  27. A

Wakker na nachtvoeding

Hey, lastig te zeggen of het om een sprongetje gaat. Wat de situatie vooral lastig maakt is jullie slaapgebrek denk ik. Daardoor kies je er sneller voor om haar bij jullie in bed te nemen, want dan ben je er vanaf. Ik zou jullie aanraden om overdag voor voldoende actie te zorgen, zoals...
  28. A

Negatieve slaapassociatie

Wat sneu. Voor hem maar ook voor jullie! Zijn jullie al te rade gegaan bij een slaapcoach? Wellicht heeft hij/zij de gouden tip?
  29. A

10 weken zwanger en klein beetje bloedverlies

Graag gedaan, hoop dat je gauw kunt gaan genieten!
  30. A

10 weken zwanger en klein beetje bloedverlies

Goedemorgen, wat kan zwanger zijn stressvol zijn hè? Ik heb een soortgelijke ervaring gehad bij mijn laatste zwangerschap maar ik had er geen spiraal in zitten dus helemaal hetzelfde is het niet. Ik verloor ook helderrood bloed en ook dat was ineens weer over. Bleek om bloedvaatjes te gaan...
Terug
Bovenaan