Ongepland zwanger

Lekker makkelijk trouwens, zeggen geen kinderen was de afspraak. Dan had hij daar zelf ook beter zijn best voor kunnen doen en een knipje laten zetten.
 
Nou sorry hoor maar als jij nu zegt het wordt de moeilijkste keuze ooit voor jou. Dan blijkt duidelijk dat je er niet 1000% zelf achter staat. Dus dan moet je je baby niet weg laten halen.  Wat als je man heel erg blij was en heel graag het kindje wilde. Dan had je het dus ook gewoon weg laten halen? Of dan had je het wel willen houden?? Want als je het dan wel had willen houden vind ik niet dat je zo snel een afspraak moet maken. Dit is het belangrijkste uit je leven! Je kan gewoon moeder worden! Je laatste kans want als je het weg laat halen blijf je sowieso bij hem. Dus dan wordt je nooit moeder. 
En die reden dat het moeilijk is om een huis te krijgen  nu, is natuurlijk een hele domme reden voor abortus. Wat is nu jouw keuze? Als je echt eerlijk bent en zonder mening van man, wat wil jij het allerliefste. Als je zeker weten er niet aan moet denken een baby te krijgen, als je zeker weet dat je niet genoeg liefde kan geven aan een baby dan moet je het weghalen. Maar er bestaat niets mooiers als moeder zijn, 
 
Hoi, even een dikke knuffel van mij. Wat een verdrietige tijd voor je. Los van alle opmerkingen over jou, je lijf, je vriend en jouw beslissing dit; mensen op hun sterfbed hebben altijd spijt van de dingen die ze NIET gedaan hebben. Zelden van dingen die ze wel deden. Dus als je twijfelt over het moederschap, hoe klein de twijfel ook is… ga ervoor. Je kunt de tijd niet terugdraaien en een abortus ongedaan maken. Sterkte met je beslissing xx
 
Kies voor jezelf en de kleine. Als hij zegt dat je je carriere, figuur en hem kwijt bent.. wat een lul! Je carriere en figuur raak je niet kwijt, en hem? Liever kwijt dan rijk. Is jouw kindertijd destijds weggegaan door hem of door je eigen gevoel?
 
Nog even over financieel. Ik dacht ook vroeger vast te zitten aan een man en dat het moeilijk zou zijn om meteen op eigen benen te staan. En dat komt ook deels omdat ik door hem mishandeld ben zowel mentaal als fysiek (manipulatie) .
Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt om toch voor mezelf te kiezen. Ik heb op een dag mijn koffers gepakt, mijn beste vriend gebeld en daar kunnen verblijven tot ik wat voor mezelf kon krijgen. En ja je hebt het financieel misschien eerst zwaar maar je hebt werk, je hebt inkomen. Je redt het echt wel! 
Het is dan wel een andere situatie. Maar wat ik wil zeggen, als je wilt kiezen voor je kind dan kun je alles aan. Denk in mogelijkheden niet in dingen die je tegen houden.  En als een man echt nooit kinderen meer wil, had hij ook kunnen kiezen voor een behandeling zodat hij dit soort situaties had kunnen voorkomen.
 
Wat een nare situatie! Kijk eens op de volgende site en neem eventueel contact op met één van deze professionals:
https://www.vbok.nl/

Twee weken geleden hebben wij een lief dochtertje gekregen (ik ben bijna 40, stabiele relatie), ruim 8 jaar na onze 'jongste'. Vanaf de geboorte is ze niet meer weg te denken, zoveel liefde! Het is een zegen om een kind te krijgen, voor zovelen is het niet weggelegd, dus ik hoop dat je voor jezelf en je kind kiest. Een abortus is onomkeerbaar en geeft vaak veel verdriet. Heel veel wijsheid en kracht gewenst!
 
Terug
Bovenaan