Zoekresultaten

1. D

Tweede baby in bad

Hoi! Ik heb bij de tweede vaak het babybadje op het aanrecht beneden in de keuken gezet.  Dan kon de peuter gewoon spelen in de kamer, terwijl ik de baby in bad deed. Aankleedkussen op de eettafel. En makkelijk leeg laten lopen in de wasbak. Ik weet niet of je daar plek voor hebt? Ik vond het...
  2. D

Hcg na miskraam/ zwangerschapsonderbreking

Tja, wat ik kan vinden qua grafieken is natuurlijk theorie en zegt niet alles over jouw persoonlijke situatie. Dat dit nog hcg van de zwangerschapsonderbreking is, lijkt mij sterk, maar ik ben geen verloskundige. Ik wil je ook geen valse hoop op een nieuwe zwangerschap geven.. Als ik jou was...
  3. D

Hcg na miskraam/ zwangerschapsonderbreking

hCG wordt vooral aan het begib van de zwangerschap aangemaakt, met een piek rond 8-10 weken. Rond 19 weken is her alweer enorm gedaald. (Volgens een grafiekje van Clearblue is de hoeveelheid rond 19wk ongeveer gelijk aan 2wk, google maar eens). Ik heb geen ervaring met zwangerschapsonderbreking...
  4. D

Nachtvoeding baby 5,5 maand = 9 kilo

Mijn ervaring is dat doorslapen echt vanzelf komt. Onze jongens hebben ook tot ruim 11 maanden 1 of 2 nachtvoedingen nodig gehad. Bij de oudste heb ik ook geprobeerd om er vanaf te komen, omdat hij het volgens het CB niet nodig zou hebben. Nou, dat werkte echt niet. Elke baby is anders en hij...
  5. D

Slaapzak

Onze jongste heeft vanaf 3 weken in de Puckababy newborn slaapzak geslapen. Die was erg fijn.
  6. D

Nachtvoeding baby 11 maanden

Het kan gewenning zijn. Dat ze gewend is om de zoveel tijd wakker te worden en dan een fles te krijgen. Enige wat je daarbij kan doen is hopen dat het stopt of andere gewoonte aanleren. En dat laatste zal gepaard gaan met verzet. In de ogen van je dochter gaat het nu prima. Ze wordt een aantal...
  7. D

Nacht laten huilen

En in antwoord op je vraag: ik zou hem niet ergens anders in een camlingbedje zetten, maar dit in zn eigen bed proberen. Dat is zijn slaapplekje en wil je vertrouwd houden en juist daar oefenen.  Wordt je andere zoontje er sowieso wakker van? Bij mij slapen de oudste kinderen vrijwel altijd door...
  8. D

Nacht laten huilen

Ons zoontje is ook net 9 maanden en kwam tot een week geleden ook nog 2x per nacht, om ongeveer dezelfde tijden. Een maandje geleden zijn wij met slaaptraining gestart, omdat hij altijd mij nodig had om in slaap te vallen. Daar wilde ik vanaf. Ik heb het op deze manier...
  9. D

Direct zwanger na miskraam, maar hartje klopt nog niet…

Hoi! Ik ken je gevoel ook. In 2017 een miskraam gehad met 5 weken, eerste zwangerschap. Na de zwangerschap gelijk weer zwanger en een echo gepland op het moment dat ik op basis van de bloeding van de miskraam dacht 8 weken te zijn. En toen bleek ik bij de echo pas 6 weken te zijn en geen hartje...
  10. D

Afkolven bij opstart werk

Mijn kinderen waren ook nooit fan van ontdooide melk, dus ik heb het meeste daarvan ook weg moeten gooien. Nog wat gedachten: Past je kolf goed? Misschien dat je met een andere kolf of andere maat borstschild meer opbrengst hebt? Als je straks gaat werken, kun je overwegen om vaker te kolven...
  11. D

Tips doorlopend voorleesverhaal?

Je hebt inderdaad van Carry Slee de serie over Iris en Michiel. Dik boek heet volgens mij Lekker weertje Koekepeertje. Nog niet in begonnen met onze 4 jarige, maar ik herinner het me nog van vroeger! Vivian den Hollander heeft ook een hele serie geschreven over Lisa en Jimmy, die vallen hier ook...
  12. D

9 maanden beurs met baby

Ik ben 2 jaar geleden geweest met mn dochter, die toen 4 maanden was. Ik vond het goed te doen! Het is inderdaad een druk evenement, maar ze hebben afgeschermde plekken waar je kan voeden en verschonen en daar vond ik het lekker rustig. Er zaten daar hooguit een paar andere moeders te voeden...
  13. D

Tot hoelang mutsje buiten?

Onze kraamzorg gaf als vuistregel wanneer ze zelf haar temp goed kan houden en weer boven geboortegewicht is. En dat geldt dat vooral voor in de kinderwagen ja, als haar hoofdje in bv draagzak in de wind zit, zou ik nog steeds een mutsje doen. Afhankelijk van hoeveel haar ze heeft ;)
  14. D

Even zorgen uiten en bij hoeveel weken ben je bevallen?

Ik heb 3 kinderen en ben bevallen met 40+1, 39+5 en 40+5  Bij alle zwangerschappen geen voorweeën of lekkende borsten of welke voortekenen van een naderende bevalling dan ook gehad. Alle bevallingen begonnen spontaan, gingen vlot en nu 3 gezonde kids.
  15. D

Stoel in babykamer?

Wij hebben ook een stoel staan, ook de Strandmon van Ikea. En ik zou echt niet zonder kunnen. De avond- en nschtvoedingen geef ik in die stoel en juist niet op mn eigen bed/kamer, zodat mijn partner gewoon door kan slapen. Ook zit ik er vaak met de baby als die niet goed kan slapen of s nachts...
  16. D

Onrustig in avond

Dat klinkt inderdaad als clusteren, dat hebben heel veel baby's in de avond. Onze kinderen hadden ook in die periode onrustige avonden: clusteren, krampjes, prikkels verwerken etc. En daar hebben ze jou bij nodig! Het hielp hier om daaraan toe te geven en ze te proberen te geven wat ze nodig...
  17. D

Voedrecht

De wet is inderdaad bedoeld om jou te helpen je kind zo goed mogelijk te kunnen blijven voeden en jou te 'beschermen'. Hiervoor mag je de tijd gebruiken die je nodig hebt (tot max 25%), maar geeft je niet het recht om 25% minder te werken als je niet al die tijd nodig hebt om je kind te...
  18. D

Ritme krijgen met borstvoeden op verzoek

En natuurlijk ging het niet elke dag goed en wilde ze soms niet drinken als ik het graag wilde. Maar dat hou je toch! 
  19. D

Ritme krijgen met borstvoeden op verzoek

Hoi! Voor ritme in slaapjes is hij inderdaad nog wat jong, volgens mij slapen ze op die leeftijd gewoon wanneer ze moe zijn, althans, dat is mijn ervaring.  Ritme in borstvoeding heb ik bij de eerste ook niet echt geprobeerd, maar bij de tweede wel en dat werkte hier prima! Voeden op verzoek is...
  20. D

Nutrilon opvolgmelk lost niet op?

Hoi! Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar wist je dat Nutricia (van Nutrilon) een hele goede klantenservice heeft? Je kunt ze whatsappen met de probleem en dan geven ze je advies. Ik heb ze zelf een keer vragen gesteld over hun pap die te dik werd en toen hebben ze goed met me meegekeken met...
  21. D

Verkoudheid 7mnd

Onze dochter was ook al verkouden vanaf dat ze 2 weken was. Wat hier goed hielp, was druppelen met Otrivin Monodose (zoutoplossing) en vervolgens haar neusje schoonmaken met Otrivin Aspirator Neusjesreiniger. Hiermee zuig je het snot er echt uit, want snuiten kunnen ze natuurlijk nog niet. Ik...
  22. D

Schoenmerken brede voeten

Mijn zoontje heeft ook vrij brede voeten en draagt Muyters (gewoon bij Ziengs gekocht). Ik merkte hierbij wel dat hij schoenen met klittenband nodig heeft, die vallen en blijven wat breder. Ik had ook schoenen van hetzelfde merk, maar met veters, die zaten echt te strak.
  23. D

Wegblijven menstruatie na stoppen met de minipil?

Hoi Irene, Ik heb 2x een periode de minipil geslikt en dit zijn mijn ervaringen: Na de zwangerschap van de eerste heb ik de minipil geslikt en ben na ca. 9 maanden weer gestopt ivm wens voor een tweede. Borstvoeding was ik met 8 maanden al mee gestopt. Na het stoppen werd ik pas na 47 dagen voor...
  24. D

Bereidden van flesvoeding

Warm water uit de kraan halen om te drinken is geen goed idee, zowel voor kinderen als voor volwassenen. Ik heb net de cursus sanitaire installaties afgerond en ook daar is het me geleerd. In warm water lossen metalen makkelijker op. Nederlands water is dus heel schoon, maar als je het warm door...
Terug
Bovenaan