♥️ april/mei 2020 baby's ♥️

Met het zwangerschapstopic alleen meegelezen. Nu poging 3 om hier wel wat te plaatsen. 2x eerder lukte het plaatsen niet. Hier is op 18 mei onze zoon op zijn uitgerekende dag geboren (drukke dag zag ik al). De hele,bevalling duurde in totaal 2 uur en hij was er eerder dan de verloskundige. Totaal anders dan de bevalling van mijn dochter waar ik voor weeën opwekkers naar t ziekenhuis moest. 
Meneer is meestal heerlijk rustig en tevreden maar slapen in bed is niet zijn ding. Sowieso valt hii liever aan de borst of terwijl hii gedragen wordt in slaap. Wat mij betreft helemaal prima. Bedje komt wel of niet. Zijn zus ook mega veel gedragen omdat zij reflux had en dus niet plat kon liggen. Achteraf kwam dat door koemelkallergie. Grote zus is nu erg trots op dr broertje en wilt graag met alles meehelpen. Mooi om te zien hoe blij ze met hem is. 

@juuntje. Prikkels reduceren kan door bijvoorbeeld je kindje te dragen in een draagdoek of ergonomische drager als je op stap gaat. Zo voelen ze hoe jij op geluiden reageren en reageren ze zelf minder heftig. Jij helpt ze dan als het ware gelijk met de prikkelverwerking. Het is natuurlijk ook wel mega intens als je opeens zoveel prikkels krijgt, dus opzich niet gek dat ze er last van hebben. 

Welkom juuntje. 
Herken baar hoor je gevoelens en gedachtes en dat het pittig is.
Een kindje of kinderen hebben is gewoon pittig en nog zwaarder dan werken vind ik dan .

Hier gaat het slapen al 5 dagen echt goed hij slaapt snachts zo van 11 tot 6 . 
Overdag gaat het nu ook goed. Ik ben 2 weken geleden begonne met  rust en regelmaat en hij doet elk slaapje in zn bedje nu .
Had het idee dat die een beetje overprikkelt  en oververmoeid  was doordat ik natuurlijk een drukke dreumes nog heb rond lopen. 
Het was even een strijd maar nu die elk slaapje rustig in bedjekan doen  Heb ik een heel ander kindje .
Heerlijk dus ??

Leuk om te lezen allemaal zeg. En inderdaad heel erg herkenbaar!
Wij gaan deze week ook eens een start maken met slapen in het eigen bedje. Wel met behulp van een Puckababy want mevrouw maait zichzelf anders regelmatig wakker met haar armpjes ?.
Zijn er meerdere dames die (al) aan het afbouwen zijn met borstvoeding? Ben wel benieuwd hoe andere mama's dat doen qua snelheid en hoe dat gaat! Merk dat ik zelf weinig last heb van echte stuwing dus dat ik elke 3 dagen wel een voeding kan vervangen voor een fles met kunstvoeding. Erg fijn, bouwt lekker snel af en creëert een aangenaam ritme ipv de hele dag gekluisterd aan huis/bank voor de borstvoedingen.

Hier ook in een puck a baby hoor 
alle slaapjes.  Vind die heerlijk .
En het is voor hem ook herkenbaar als die zn slaapzakje aan krijgt dat die moet gaan slapen.
Vandaag naar het cb geweest .
En meneer is weegt al 5375 gram en is 58.5 cm lang
En is 8 weekjes 

Bij de geboorte was hij 3048 gram en 50 cm
Hij groeit heel hard . Bizar gewoon ?

Aaah wat leuk om te lezen Nicolle! Dat gaat zeker hard. Teken dat t goed met m gaat?. wij mogen vrijdag naar het consultatiebureau, ik ben erg nieuwsgierig. Ze is a.s weekend ook alweer 8 weekjes? het gaat zo snel!
@teske: ik ben nog niet aan het afbouwen. Wel haar aan het laten wennen aan de fles. Ze vindt het nog niet een heel groot succes??.
Hier slaapt ze overdag in haar ledikant en als het haar niet lukt in slaap te vallen daar, laat ik haar in de draagdoek slapen. Savonds slaapt ze naast me in het wiegje, met een swaddle doek (ongeveer t zelfde als een puckababy). Ze krijgt in beide bedjes een knuffeltje mee naar bed, meneer konijn. Dan weet ze dat het bedtijd is. En alleen in de avond haar tut. Ik hoop dat door deze "vaste" dingen aan te houden, er een soort van duidelijkheid/voorspelbaarheid voor haar ontstaat.

Hier moet ik de regelmaat nog een beetje vinden. Tot nu toe druk met in de ochtend de andere kinderen naar school brengen, om 14:00 uur weer ophalen, afspraken tussendoor. Dus het ritme zit er helaas nog niet echt in. Ik kijk uit naar de vakantie over 1,5 week. Dan kan ik echt een ritme gaan volgen met hem. 
Overdag slaapt hij wel redelijk goed in zijn bed, de box of de kinderwagen. In de avond is hij vaak wat onrustig en ‘s nachts is hij om de 2 uur ongeveer wakker helaas. Ik hoop dat het snel gaat afnemen. Hij valt dan uiteindelijk bij mij weer in slaap en slaapt dan wel zeker 4 uur achter elkaar. Hij is morgen 4 weken, dus het is allemaal nog wel wennen. 

Welkom @Juuntje en @MamA J! Leuk dat jullie ook meepraten! 
Herkenbaar ook voor mij, de drukte met het zorgen voor die kleine baby's en nog een peuter van 3 en het huishouden nog een beetje draaiende houden ?? En dan inderdaad soms ook nog dat schuldgevoel wat LieveSam zegt. Nu moet ik wel zeggen dat je nu al in het ritme van kinderen zit, waardoor je niet zo enorm hoeft te wennen zoals bij de eerste. En als je wat beter slaapt dan ziet de wereld er ook een stuk gezelliger en rooskleuriger uit ?
Hier gaat het slapen best goed, in de nacht om de 4a5 uur een voeding en daarna slaapt hij zo weer verder. Overdag ook eigenlijk in z'n eigen bedje maar soms ook in de draagzak of kinderwagen als we gaan wandelen. Er zijn ook momenten na een voeding dat het slapen niet altijd wil lukken door veel boeren of krampjes en dan valt hij tegen mij aan in slaap. Ook heerlijk ? En nu mag het nog hè, als je 5 weken bent.
Hier ligt de Puckababy slaapzak ook te wachten, maar nu met die warmte nog maar even alleen met een dun laken in bed ingestopt. Leuk om te lezen hoe het slapen bij jullie gaat! 
Hier ook zo'n vreetzakje, ben 1,5 week geleden met 4 weken naar het consultatiebureau geweest en toen woog hij al 4900 gram en was 57 cm. Het gaat echt hard! Ook het lachen en kleine kraai geluidjes zijn vorige week begonnen, zo schattig weer!
Hebben jullie nog goede tips om die warme dagen goed door te komen met die kleintjes?!

@joan geef jij flesvoeding? Om de vier a vijf uur wakker snachts lijkt me heerlijk?
Hier in huis is het ook 'lekker' warm. Een groot raam op het zuiden, maar we hebben het kamertje met haar wiegje nu dubbel verduisterd. Dat lijkt wel te werken qua warmte. Het is daar koeler dan in de woonkamer. Hier is slapen vandaag wel een drama. Ze ligt in een Pacco (en alleen luier vanwege de warmte) omdat ze anders zichzelf wakker slaat. Overigens slaapt ze wel al sinds geboorte in haar eigen wiegje. Gister sliep ze heel goed, maar vandaag om de zoveel minuten weer wakker. Ik wacht met smart op het boek rust en regelmaat, maar ook de tips van de website proberen we aan te houden. Ik hoop dat het een fase van een dag is en dat het morgen weer beter is. Ik bouw nog niet af met borstvoeding, omdat ik pas over twee maanden weer hoef te werken. Is het zo dat, wanneer je in de avond 1x flesvoeding geeft, ze langer doorslaapt? Dan is het misschien wel het overwegen waard?

Terug
Bovenaan