♥️ april/mei 2020 baby's ♥️

@Juuntje: ik geef ook borstvoeding, dus ik was ook verbaasd dat het in de nacht zo goed gaat! Mijn zoontje is wel een dikkertje hoor, bij de geboorte 4250 gram en 1,5 week geleden al 4900 gram. Als ze wat groter/zwaarder zijn, schijnen ze ook makkelijker wat uurtjes achter elkaar te kunnen slapen. 
Mijn eerste zoontje was juist een kleine baby en die kwam in de nacht ook heel veel en was een huilbaby. Ik heb toen ook regelmatig geroepen dat ik hem voor de nacht flesvoeding ging geven, maar uiteindelijk niet gedaan omdat een lactatiekundige zei dat dat een fabeltje is en dat dat er niet voor zorgt dat ze langer slapen. Ze gaf toen wel de tip om een droom voeding te geven, bijvoorbeeld rond 22:00/23:00 en extra voeding als je baby slaapt. Maar dat was toen rond 4/5 maanden denk ik. 
Grappig, ik heb dat boek Rust en Regelmaat ook. Vooral het schema met de wakker tijden vind ik handig om erbij te pakken. Dan weet je dat een jonge baby na 45-60 minuten al weer toe is aan slapen. Dus als je een beetje lang voedt, is die tijd zo om en is het al weer slaaptijd...
Zou het meer onrustige slapen misschien ook komen door het warme weer? Of soms zit er een ontwikkelingssprongetje aan te komen en slapen ze ook wat minder goed (heb ik weer gelezen in Oei, ik groei ?)

Respect voor iedereen met 2 kinderen, dit is mijn eerste en het huis ziet er nu al uit alsof er een bom ontploft is haha ?. 
Bizar om te bedenken dat ze volgende week alweer 2 maanden is! Gaat zo hard. 
Sinds een paar dagen is ze zich ook "bewust" van haar omgeving en lacht ze ook naar ons. Ze had al heel vaak stuipjes en af en toe dat we dachten "hmm deed ze dit nou bewust?" Maar nu is ze echt bewust aan het lachen en reageren, zo leuk! 
Vanmiddag zat ze lekker te lachen naar mij op de bank en toen heb ik wel van geluk een paar traantjes gelaten. 
hoe gaat dat bij jullie kindjes?

Omdat ze zich zo bewust wordt van haar omgeving merk ik dat ze niet meer lekker slaapt in de box. Ze doet dan hele korte slaapjes van 15/30 minuten en ik merk dat ze gewoon heel moe is. Dus vandaag een start gemaakt met slaapjes in haar eigen bedje, op haar eigen kamertje. Een heel groot succes is het nog niet, maar ik ben geduldig ?.  s'nachts gaat het gelukkig prima. Om 12 uur krijgt ze de laatste voeding en meestal komt ze dan om 5 uur weer. Soms geef ik haar dr speen om te kijken of ze echt honger heeft of dat het gewoon zuigbehoefte is. Daarmee rek ik het max een uurtje. 

Zo wat slapen veel van,jullie baby's al lang s nachts. Hier slaapt de peuter zelfs nog,lang niet elke nacht door ? de baby slaapt met geluk 1x een blokje van 4uur. En daarna elke 2 uur weer wakker. 
In slaap komen is hier sowieso lastig. Dus slaapr hij lekker veel in de draagdoek of in de wagen tijdens het wandelen. Zijn zus leefde in de draagdoek, dus zolang hij soms in de wagen slaapt ben ik al blij. Moet ik wel zeggen dat wij ook echt niet van,het laten huilen zijn. 
@ lentekindje. Met 2 kids is je huis gewoon een chaos? ik accepteer het gewoon. Als de baby wat groter is komt het vanzelf wel weer goed. Moet zeggen dat de peuter nu wel erg goed mee helpt met opruimen van dr eigen speelgoed. Dat scheelt wel veel,chaos. 

Hi meiden,
Leuk om mee te lezen. Onze 1e kindje Kai is dmv een geplande kzs geboren op 22 mei.
Ik loop ook een beetje tegen hetzelfde aan, een ritme vinden. Ik heb hem overdags eigenlijk beneden maar hij slaapt eigenlijk niet heel goed overdags. Alleen hazeslaapjes. Maar voor mijn gevoel vindt ik het zielig om hem steeds naar zn bedje te brengen en in de puckababy te leggen. Maar misschien moet ik dat toch maar eens gaan proberen.
Want hoe doen jullie dat dan, je komt uit de nacht en is het ochtend en dan ga je de kleine voeden (hier flesvoeding) en brengen jullie daarna de kleine dan weer naar bed?? 

Ik heb gisteren dus ook maar een puckababy gekocht? en papa heeft vandaag een dagje doorgebracht met dochterlief en mevrouw slaapt haar middagslaapjes gewoon!!! (Puckababy de oplossing?!)
Patries: wij houden haar na de voeding overeind, zo'n 20 minuten, i.v.m. reflux en daarna is t of nog even knuffelen of in de wipper. Die vind ze (denken wij) erg leuk. Ze strappelt dan met haar beentjes en dan wiebelt dat ding op en neer. Zo kunnen we met haar spelen, we praten dan tegen haar enzo, en goed op haar slaapsignalen letgen.
Soms geeft ze die al terwijl we nog in de 20minuten omhoog zitten, dan gaat ze daarna meteen naar bed.
We merken gewoon dat ze het echt nodig heeft.. dus bieden we haar zoveel mogelijk structuur, zonder op de tijd te letten.
Maar: t is allemaal wel lastig hoor??.

Tja dat slapen en haar krijgen van een ritme ? Het zal ook met je kindje te maken hebben. Want mijn eerste zoontje sliep super slecht en nu weet ik niet wat ik mee maak met m'n tweede zoontje die over het algemeen veel slaapt en ook lange stukken (uren) achter elkaar. 
Ik probeer ook op die slaap signalen te letten, maar is ook vaak niet zo duidelijk, dan hou ik de wakker tijd aan die een baby ongeveer wakker kan zijn. Dat ziet er ongeveer zo uit:

Leeftijd
Wakkere tijd per keer

0-2 weken
30-45 minuten

3-6 weken
45-60 minuten

7-12 weken​
60-75 minuten​

3-5 maanden​
1,5 uur​

De Puckababy heb ik in de kast liggen, maar nog niet gebruikt. Mijn zoontje slaapt op z'n buik het beste: heel rustig en minder last van krampjes en wappert dan ook niet zichzelf wakker met z'n armen/handen. Gaat alleen natuurlijk wel in tegen de adviezen, maar met allemaal buikslapers in huis en een sterk nekje leek ons dit wel het beste ??
Qua ritmes, dat is nog wel elke dag anders, de dag start nog wel elke dag op een ander tijdstip, ergens tussen 5:30-7:30 globaal. Na de eerste ochtend voeding probeer ik m'n zoontje wel in z'n bedje te laten slapen, maar de afgelopen twee dagen lukte dat niet doordat hij veel moest boeren en krampjes had. Toen maar in de kinderwagen gelegd en wat rond gereden of in de draagzak rondgelopen. Het echte ritme komt nog wel, voor nu ben ik blij dat het slapen best goed gaat. 
En we genieten van die schattige lachjes die we de hele dag door krijgen te zien ?

PatriesN wij hebben precies hetzelfde ook alleen hazeslaapjes. Ik ben toch begonnen met slaapjes boven in haar eigen bed om er een ritme in te krijgen want die is hier ook heeeel ver te zoeken. S'nachts slaapt ze nog bij ons op de kamer. De middagslaapjes zijn nog niet echt een heel erg groot succes, maar ik heb zoiets van al is het maar een kwartiertje dan "went" het toch wel een beetje. Vandaag moest ik weg en precies op dat moment besloot ze om lekker te gaan slapen?. Gister viel ze om 10 uur in slaap en heb ik haar laten liggen. Om 2 uur kwam ze heb ik dr gevoed en toch terug gelegd. Ik vond het zelf vooral heel spannend en keek non stop op de camera van de babyfoon. Dacht dat ik iets of iemand hoorde in haar kamer ?. Dus uiteindelijk toch weer bij ons op de kamer gelegd want ze lag dus heel erg te woelen. Wij geven haar meestal tussen 5 en 6 haar voeding en laten haar dan verder slapen. Dsn slaapt ze meestal tot een uur of 8/9. Dan merk ik rond een uurtje of 11/12 dat ze weer moe is en "probeer" ik haar in dr bedje te laten slapen. De rest van de middag gaat heel rommelig omdat ze dus niet echt wilt slapen. 

puckababy piep hebben wij ook maar dst vind zij niks. Ze heeft dan nog teveel ruimte om te bewegen met haar armpjes maar net niet genoeg ruimte om te doen wat ze wilt. Ze slaapt in "hoera" houding ?. 

Terug
Bovenaan