♥️ april/mei 2020 baby's ♥️

Dat ritme proberen te krijgen is nog niet makkelijk inderdaad.. Loïs slaapt haar eerste slaapjes op de dag prima in haar eigen bedje met Puckababy en speentje. Sinds een paar dagen begint ze juist vanaf het eind van de middag tot aan de avond lastig te doen met slapen..
Het zou bij de levensfase kunnen horen (8 weken). Heb wel eens gelezen dat dit tot ongeveer 12 a 16 weken een normaal verschijnsel is en dat het daarna vanzelf goedkomt... Laten we het hopen ?!
Vannacht heeft ze overigens wel echt top geslapen en wij ook... Van 23.15 tot 6.30!!! Dit mag wel zo blijven van mij ?

@Teske: wauw wat fijn zo een lange nacht! Hopelijk houd ze dit vol!
Noé was gister om 22 uur in slaap gevallen in haar box nadat ze niet kon slapen op dr eigen kamertje en ook niet in de wieg bij ons. Denk dat de warmte het probleem was. Uiteindelijk hadden mn vriend en ik besloten om ook maar op de bank te slapen omdat het daar een stuk koeler was. Om 4:30 schrok ik wakker en heb ik haar een "droomvoeding" gegeven ?. Daarna hebben we haar voorzichtig naar boven getilt en hebben we daar verder geslapen omdat de zon al op kwam?.

@lentekindje Ik denk inderdaad dat de warmte wel een rol speelt in hoe onze baby's geslapen hebben. Het was hier echt niet uit te houden...
Wat fijn dat over het algemeen jullie kids zo goed slapen. Heerlijk! Ook hier lijkt er een ritme in te komen nu we een strikter en regelmatiger schema volgen van slapen-voeden-wakker-slapen etc. En vooral zodra we de eerste vermoeidheidssignalen zien weer naar bed.  Ook merken we dat ze echt al na een half uur wakker alweer moe is. Ongelofelijk... Toen we dit schema nog niet hadden was ze soms echt wel twee uur wakker, veel te lang natuurlijk, maar met een eerste kind moet je het allemaal nog leren.  Ik vind het wel lastig soms omdat ze nu overdag ook veel slaapt en ik haar een beetje mis. Ook projecteer ik dus soms mijn eigen emotie op haar, in de trant van 'wat zielig dat ze alweer moet slapen en ingebakerd moet worden'. Maar we hebben echt een veel fijner kind nu dat vooral in de avonduren minder lang huilt om in slaap te komen. Het is dus alleenmaar goed voor zowel haar als voor ons. Ik denk dat veel nieuwe ouders echt baat zouden hebben bij ook begeleiding na de bevalling. Dat is toch ook een heftige periode en ik heb echt het idee dat je het zelf maar moet uitzoeken?

@Juuntje: inderdaad ja, helemaal met je eens. De kraamhulp zei letterlijk tegen ons dat zij ons niet kon helpen met 'de rest' omdat zij alleen de eerste week van een baby meemaakt. Gelukkig is er wel het consultatiebureau, maar of die altijd bruikbare en 'goedvoelende' informatie willen geven is de vraag. 
Ik heb het boek 'Baby in een droomritme' van Stephanie Molenaar gekocht. Een fijn, begrijpelijk en overzichtelijk boek over baby's en slapen. Voornamelijk heel handig voor ouders met een onrustige baby. Ik volg het dan ook niet strikt, maar haal er wel de dingen uit die voor ons goed voelen zoals een ritueeltje voor het slapengaan en troost technieken en dergelijke. Ook heb ik door dat boek geleerd hoe de slaapcyclus van een baby in elkaar zit en dat helpt mij wel om Loïs beter te kunnen helpen met de juiste slaap en wakkertijden voor haar.

@Teske wat heerlijk zo'n lange nacht! Was het een uitzondering of heeft ze de afgelopen nachten ook weer zo goed geslapen? Ik heb me ook wat meer verdiept in het slapen van een baby en het geeft je meer gevoel bij wat je kan/moet doen en wat voor kleine signalen je baby toch al aangeeft.
@Juuntje Wat fijn dat er ook meer ritme komt nu je een strakker schema volgt en al snel weer die haar in bed legt. Ik herken je gevoel wel dat je je baby door het vele slapen mist. 
@Lentekindje Dat hebben jullie origineel opgelost, lekker allemaal beneden slapen ? Soms ben je echt in dubio wat je nu het beste kan doen met die slapende kindjes in de box bijvoorbeeld, ook zo jammer als ze eindelijk lekker slapen en dan door in het bedje te tillen weer wakker worden.
Toch wel prettig hè dat het niet meer zo warm is! Hadden jullie er veel last van?

Ik moet even mijn hart luchten. Gister een heerlijk rustig dagje gehad met mijn ventje. Weinig huilen, veel slapen, gezellig rustig rond kijken als hij wakker was. Vandaag alleen maar drama. Veel huilen, slecht slapen. Ben er alweer helemaal moe van. Wat zou het toch handig zijn als er een vertaling bij zat met wat er is pffff. 

@Joan17 Ze maakt wel vaker goeie nachten gelukkig! Niet altijd zulke lange slaapjes maar regelmatig wel van 23 tot 5 of zoiets.. hebben we geluk mee denk ik!
@gebruiker715680 Dat is vervelend zeg. Lucht je hart hier gerust, ik denk dat we allemaal wel eens zulke dagen hebben! Helaas komt er geen gebruiksaanwijzing bij.. 
Bij mij heeft ze bedacht dat ze de fles toch echt fijner begint te vinden dan de borst, dus bij de borstvoedingen is het hier nu vaak brullen.. probeer ze nu maar af te kolven zodat ze toch nog wat moedermelk naar binnen krijgt!

@gebruiker71nog wat. 
Ook,babys hebben helaas hun dag wel eens niet. Lekker in een draagdoek of zak kan zulke dagen voor,jezelf dragelijker maken. Baby blij want bij je, wat ze dan vaak,willen, jij blij want handen toch vrij. 

Hier heeft meneee helaas besloten dat je het best kan clusteren van 22 tot 24uur. Niet dat hij daarna mega lang slaapt, helaas.  Maar ooit komt t góed. Eerder met hem ervoor gaan zitten werkt helaas niet. Meneer groeit wel als kool. Maat 56 wordt nu wel,echt te,kort. Dus maar over,op maat 62. 

Terug
Bovenaan