1e keer mama

Hallo aanstaande moeders,

Leuk om te lezen dat het met ieder zo goed gaat ondanks de kwaaltjes. Ik ben nu 9 weken en een dag, en ben afgelopen week vaak misselijk geweest. Niet zo erg dat ik moet overgeven, maar m'n trek is geheel weg als ik het vlees ruik of andere kookluchtjes. Maar het kan erger heb ik gelezen en vandaag en gisteren ging het weer redelijk dus ik mag niet klagen eigenlijk.  
Volgende week woensdag  heb ik een afspraak bij de gyn voor de 2e echo bij 10 weken, als alles dan goed is, neem ik afscheid van het ziekenhuis en mag dan verder bij de verloskundige. Geweldig om te lezen dat je dan al beweging ziet!

Ik hou me verder een beetje rustig, ik ben snel moe (komt denk ik ook door de gebroken nachten met plaspauzes). Dus lekker laten verwennen door manlief.

Rozemarijke: veel plezier bij je eerste echo!

groetjes Melissa

Hoi allemaal,

Rozemarijke, hoe was het bij de verloskundige? Heeft ze al naar het hartje geluisterd? Ik ben benieuwd wanneer jullie de voor de echo mogen.

Jolanda, nog ruim een week wachten voordat je weer een echo hebt. Ben je ook iedere keer zenuwachtig? Ik was afgelopen week best weer zenuwachtig toen ik naar de verloskundige moest. Gelukkig hoorde ze het hartje....toch weer spannend!

Melissa, dat zou super zijn als je niet meer naar het ziekenhuis hoeft. Een goed teken! Ik herken het heel erg dat je niet goed tegen vieze luchtjes kan. Ik vind het warme eten ook steeds stinken, dingen die ik normaal lekker vind, vind ik nu stinken. En dat plassen is ook herkenbaar, minstens 2 keer per nacht.

Voor iedereen die nog veel last heeft van alle kwaaltjes: het wordt echt minder! Ben nu 12 weken en 5 dagen en merk dat de kwaaltjes minder worden. Niet meer misselijk, minder moe. Eindelijk weer gewoon wat energie om dingen te doen. Lig nog wel iedere avond op tijd in bed, maar gedurende de dag veel meer energie.
Komen helaas wel wat andere dingetjes voor terug... Kan mijn gewone broeken niet meer aan dus ik heb snel een paar zwangerschapsbroeken moeten kopen. Voel me nu heel dik, vooral omdat de dikke buik nog niet eens komt door de baarmoeder, maar gewoon de darmen die omhoog geduwd worden + vet! En ik heb veel last van buik/bandenpijn, waarschijnlijk tgv veel stress op mijn werk. Echt geen fijn gevoel. Maar moet niet klagen. Over 4 weken lekker 2,5 week vakantie en dan ga ik heerlijk ontspannen....

Met de rest verder alles oke?

Groetjes, Irene

He meiden,

nou afgelopen vrijdag bij de verloskundige geweest, maar die kon nog niks horen. Gezien het feit dat mijn testen pas bij 2,5 week overtijd positief waren, denkt ze dat ik misschien toch 2 weekjes later ben, (dus 7 weken nu ipv 9 weken... wat me een november-mama zou maken). En aangezien ik sinds gisteren ook misselijk ben, zou die kans wel aanwezig zijn... Maar dat moet de echo uit gaan wijzen, en die laat ik volgende week doen, (morgen even een afspraak maken - ik wacht even tot volgende week, omdat als ik idd later ben, er dan tenminste wat meer te zien zal zijn... Alhoewel in ons hoofd ook nog wel meespeelt dat het heel misschien ook mis is, omdat ik m'n eisprong getempt heb op 2 weken na m'n laatste menstruatie en ik vanaf m'n NOD ook gewoon wat kwaaltjes had die erop wezen dat ik zwanger was...
Maar goed, da's dus nog even afwachten en ook wel even spannend... Maar we zullen zien... Zou wel stom zijn, want ik ben altijd stipt op tijd met m'n menstruatie en nou zou het precies de ronde dat ik zwanger ben geraakt later zijn gekomen... Gek hoor...
Maar ik hou jullie op de hoogte.
Iemand zelfde ervaringen?

Hey hey,

Ik kon thuis niet meer inloggen op het forum hier! Vandaar mijn lange afwezigheid...!

Ben nu even op mn werk ingelogd.

Hier gaat ie wel ok, overmorgen alweer 14 weken zwanger!

De tijd vliegt hé achteraf gezien... Helaas nog wel extreem moe.
Gister te horen gekregen dat mn ijzer wat laag is, heb er nu iets voor en hopelijk helpt dat! Was ook snel duizelig... Niet fijn onderweg in de auto!

Ik hoop thuis straks ook weer in te kunnen loggen, dan lees ik jullie geschreven berichtjes!

Hallo allemaal,

wat ontzettend leuk om jullie verhalen te lezen.
Ik ben Petra, 25 jaar oud, getrouwd met Wim en nu bijna 12 weken zwanger! Ben uitgerekend op 16 oktober. Ik heb al twee echo's gehad, eentje met 7 week en een met 10 week. Bij ons kan dat gelukkig gewoon bij de VK. Ik ga volgende week weer heen, ben dan 13 week.
Ben 's ochtends wel beroerd, vooral als ik moet  werken en me dan ga haasten. De moeheid gaat gelukkig nu langzamerhand over. Hopelijk is dat met de misselijkheid ook zo!!

Groetjes, Petra

Hallo dames!

Kennen  jullie dat.dat je t  zo afentoe ff allemaal niet zo ziet zitten??!!
Maandag op dinsdagnacht heb ik echt ontzettende buikkrampen gehad, ik dacht gelijk dat het helemaal mis was, maar na een poos was ik ook flink aan de dunne (om het zo maar ff te zeggen) En daarna trokken de krampen wel weer een heel eind weg!
Eerst wilde ik de verloskundige bellen, maar dan voel ik me gelijk weer zo'n zeur en ik heb maandag toch al een afspraak.
Ik heb me 2 dagen ziek gemeld op m'n werk en ben vanmorgen weer begonnen, maar na een uur brak het zweet me uit, ontzettend duizelig en ik trok helemaal wit weg. m'n collega's hebben me toen naar huis gestuurd...en nu lig ik hier weer in m'n bedje!!!
Daarbij komt ook nog eens dat ik ontzettend veel last heb van m'n rug, maandag naar de fysio geweest en die denkt aan een beginnende bekkeninstabiliteit!!! GRRRR......ze zeggen dat je moet genieten van je zwangerschap, en dat wil ik ook echt wel maar tot nu toe wil het me nog niet zo lukken!!!
Ik hoop niet dat jullie nu denken dat ik super negatief ben ingesteld, want dat ben ik eigenlijk echt niet.... en ik wil ook echt niet zeuren, maar wilde gewoon ff m'n ei kwijt!!!

Hoe is het verder met jullie allemaal?
Marijke ik had even op je site gespiekt, erg leuk hoor! Wij gaan ook voor de maxi-cosi mura alleen dan een 4wieler!

Wij hebben ook ontzettend veel kaartjes en cadeautjes gekregen, word daar helemaal blij van als ik weet dat mensen met ons meeleven en het fijn voor ons vinden!!

Liefs Judith

Hoi Judith en de rest,

Heel herkenbaar je verhaal!!!! Ben natuurlijk ook dolblij dat ik zwanger ben, maar het is niet altijd koek en ei! Heb ook flinke rugpijn en sinds 1,5 week ook vaak flinke buikpijn/bandenpijn. Het werken valt me ook best zwaar, merk dat ik minder goed met de stress kan om gaan. Bij mij helpt zwammen trouwens best goed tegen mijn rugpijn...

Gelukkig heb ik een superlieve vriend die me veel werk uit handen neemt en heel erg lief voor me is. Is jouw vriend/man ook zo lief en bezorgd? En alle kaartjes en cadeautjes zijn inderdaad wel super! En dat terwijl de kleine er nog niet eens is...

Je mag hier best eens lekker klagen, toch?! Vind ik wel! Natuurlijk is het super en zijn we blij, maar het is ook spannend, onzeker en niet altijd leuk...

Nog wat leuk positief nieuws dan...heb deze week de eerste babyspulletjes zelf gekocht. Een paar rompertjes en een pyamaatje (in de aanbieding bij het Kruidvat). Vond het wel heel vreemd om het te kopen. Vinden jullie dat ook niet gek om spulletjes te kopen?

Veel liefs, Irene

Terug
Bovenaan