1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

@ Brabandse: wat fijn dat je niet aan de pil hoeft, bevalt mij ook altijd slecht! Fijn dat het snel gaat beginnen, kun je weer wat doen! Dat gewacht altijd...
@ Schorpioen: ik vind de eendenbek altijd vervelend die ze dan gebrujiken, maar heb je met IUI natuurlijk ook. En het gedruk op je buik als je blaas knetter vol zit is ook niet bepaald comfortabel:p Maar goed, dat staat los van de terugplaatsing, die is niet pijnlijk. 
Wij zijn inmiddels 4 jaar bezig, begonnen met Clomid, daarna 7 IUI behandelingen en nu dus IVF wat uiteindelijk ICSI werd. Ik heb vooral erg last van het lange wachten en als ik dan om mij heen kijk, heb ik het gevoel dat ik enorm achterloop op vrienden/familie. Dat voelt eenzaam. Dus fijn om dan even te spuien op dit forum waar anderen het gevoel snappen:) Gelukkig wel fijne begeleiding vanuit het ziekenhuis en lieve mensen om mij heen, dat maakt ook een boel goed. 
Hoe ervaar je het zelf tot nu toe? 

De eerste lui was totaal geen pretje , ik zal straks even terug zoeken hoe ik die ervaren heb.
Maar de 2de viel reuze mee. Zag er zo tegen op. Maar gelukkig dus niet nodig.
Opzich vind ik t nog redelijk te doen. Alleen de wachtweken he, en inderdaad de omgeving om je heen. Daarnaast ben ik ook echt niet bang of het gaat lukken, maar meer wanneer. Mijn moeder is ongeneeslijk ziek en hoop zo graag dat ze er nog is als ik zwanger ben en als er een kleintje is. Heb haar daar zo bij nodig!! En daar maak ik me dus het meeste druk om. Maar goed, onze tijd komt zeker nog. 

Even knippen en plakken: Vandaag onze eerste IUI poging gehad. Helaas was de uitslag van het zaad niet helemaal top. Zat eigenlijk onder de grens van iui maar mochten toch door gaan. Mochten de uitslagen zo blijven dan was misschien IUI niet de oplossing voor ons. Maar de eerste kans lieten ze wel door gaan.
Toen lag ik daar dus, attributen daarbij en hup erin.. Maar daar stoten ze gauw tegen het eerst obstakel aan; binnenste baarmoedermond was wat vernauwd dus klemmetje erbij. Verder was het ook nog gekanteld dus het liep niet helemaal van harte. Even hoesten en dan zou het inbrengen van een slangetje iets aangenamer zijn.  Ondertussen probeerde ik me groot te houden, tranen voelde ik opkomen. Niet gedacht dat het zo vervelend en pijnlijk zou zijn.  Denkend hoe het wel niet zou voelen als je gaat bevallen en tevens het verwerken van alles wat er de afgelopen weken/maanden gebeurd is en nu de eerste lUI. En wat gaat er nog komen…
Nu dus afwachten, maar heb een beetje een onderbuik gevoel met de woorden misschien is IUI wel niet jullie oplossing….

Maar goed we gaan duimen en hopen. Wie weet is het wel onze oplossing.

Alles even gelezen zonet!
Ik heb na 3x iui vandaag de punctie gehad van ivf. Zaad van vriend was te wisselend, daardoor wel op wachtbankje gezet eerst.. maar uiteindelijk toch ivf. 

Punctie zelf vond ik prima. Daarna ook totaal geen last. Tot ik ging lopen naar de poli en de uren thuis zoveel last met lopen. Hoop echt dat het over gaat. Lig nu in een warm bad. 

had 10 eitjes. Ben heel benieuwd

@Schorpioen: wat heftig dat je moeder zo ziek is en je nog meer druk voelt om het te laten slagen. Ik hoop zo voor je dat je wens in vervulling gaat. Klinkt ook heftig inderdaad die IUI, dan had je ook wel pech zeg! IUI vond ik (los van het wachten en op en neer klepperen naar het ziekenhuis) lichamelijk gezien wel meevallen. Het voortraject en de IVF zelf vond ik een stuk intensiever, maar alles voor een goed resultaat natuurlijk:) 
@Zwemmer: super spannend! Wat fijn dat de punctie zo goed verliep. Zo zie je maar hoe verschillend dat is per persoon, ik vond het erg pittig. Hoop dat je je inmiddels beter voelt. 10 is een mooi aantal! Inmiddels bekend of en hoeveel eitjes er zijn bevrucht? En bekend of je een verse terugplaatsing krijgt? 

Hele rare week gehad, vorige week werd ik niet ongesteld en ben eigenlijk heel regelmatig. Getest en er stond gewoon een streep. We waren zwanger, hoe dan? Met die 0,7 miljoen en verwijzing voor een ander zkh want iui zou niet onze weg zijn! Even laten bezinken en de volgende dag nogmaals getest, ja hoor positief. Helaas liep het na 3 dagen ipv op af en is uiteindelijk een paar dagen later mijn ms begonnen. Gisteren even getest en de test was nu wit.
Dus we gaan toch beginnen met ivf. Was ook haast te mooi om waar te zijn.
Helaas mogen we pas 5 en 15 februari voor het eerst komen.. Dus maar weer wachten en wachten.. dat is net wat jij zegt gebruik 79 het vervelendste van alles. 
Lees dat jij al 4 jaar bezig bent. Eerste kindje? 

Wat een verhaal Schorpioen!! Echt onwijs balen voor jullie, en dat is een understatement! Dus je was dan wel zwanger van die laatste IUI met 0,7 miljoen?? Of was het spontaan?
En wat een enorme teleurstelling dat het toch mis is gegaan! Bizar joh. Hoe ben je eronder? Kun je het een plekje geven?Jaaa dat wachten duurt zo lang. Dan is februari ver weg he. Hoop dat je wat afleiding kan vinden.
Klopt, eerste kindje. Maar ik heb gelukkig goed nieuws! Vanochtend getest op wachtdag 12 van onze cryo terugplaatsing. En hij was gewoon positief! Kan het nog steeds niet geloven! Zo blij! En tegelijkertijd rete spannend, heb eerder een vroege miskraam gehad dus zijn wel voorzichtig. Gooi er morgen nog maar een test tegenaan! 

Terug
Bovenaan