1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

@Brabantse bedankt, wachten is vredelijk. Heb je al gebeld?Nog een afspraak kunnen krijgen?
Wij hebben die afspraak ook gehad, heel fijn. Extra onderzoek omdat onze embryo's ook niet goed waren en bij menstruatie aan de pil. 
Baal ook nog steeds wel dat we geen cryos hebben. Zo gaan 3 pogingen wel heel snel. 
@97 Bedankt!! 
Ja spannend hoe het nu is he. Heb ik ook wel maar voorlopig geen controle. 

Hallo,  Wij zijn afgelopen jaar in maart begonnen met ivf. 1e poging verse terugplaatsing helaas is deze zwangerschap bij 10 weken een miskraam geworden. De 2e poging voor terugplaatsing kon gelukkig  (vond ik) snel erna in augustus weer. Deze keer is het weer gelukt en ben ik inmiddels 17 weken zwanger van een cryo!?
Als tips: ik vond het zelf fijn om via YouTube een vlog te volgen (van ezryday vond ik een goede) die ongeveer rond dezelfde periode met ivf/icsi is begonnen. Hier haalde ik veel herkenning uit en gaf me rust. Ook hebben mijn man en ik alles open gedeeld met familie en dichtbij ons staande mensen. Deze openheid gaf me de mogelijkheid om te kunnen ventileren, naast mijn man natuurlijk waar ik heel veel steun aan had. Denk ook na over dat je man ook emotioneel het zwaar kan hebben probeer hem ook niet te vergeten in dit traject! 
Heel veel succes voor iedereen die gaat beginnen met dit traject of ermee bezig is!  ? veel geluk allemaal,  Klijn

@Brabandse: lastige vragen inderdaad. Hoop dat je snel antwoorden krijgt! En wat vervelend dat je stress hebt van je werk. Lukt het wel om vrij te krijgen voor je afspraken? 
Ik begin m nu wel een beetje te knijpen voor maandag. Straks zien ze weer iets waardoor het weer niet door kan gaan. Pff! Maargoed.. Positief blijven he.. 

Nee, ik heb helaas nog niet gebeld. Moest eerst alles en plekje geven en had het daarnaast erg druk deze week. Misschien dat ik deze week bel of we toch voor de kerst iets weten.
Vrij krijgen is gelukkig niet het probleem. Ze leven wat dat betreft erg mee, want mijn bazen hebben zelf ook ivf gehad. Waar mijn stress vooral vandaan komt is dat ik mijn werkzaamheden ineens met 3 uur moet inkorten, niet alleen lukt mij dat niet, maar mis ik dus inkomen, terwijl ik al geen top salaris heb. Nu verdient mijn vriend meer dan zat om dat op te vangen, maar zou graag gewoon zelfstandig daarin blijven en dat lukt nu dus niet.
@gebruiker, nog een dagje wachten. Ik duim voor je voor positief nieuws!
Fijn trouwens te horen dat men niet gelijk bij de eerste poging zwanger waren, geeft mij iets meer hoop op dat een tweede poging misschien wel lukt. 

@97 hoe is het gegaan gister?
@Brabantse mag ik vragen waarom je dan loon inlevert? Je mag toch gewoon weg voor Ziekenhuis afspraak? Ik heb daar niks voor ingeleverd.
Wij nog 1 week wachten tot we eindelijk weten waar we aan toe zijn...Ergens ook wel bang voor, wat als we 3 maanden moeten wachten.. 

@Llyn, echo was goed, baarmoederslijmvlies dik genoeg. 17 december de terugplaatsing! Heel blij dat het door kan gaan. Ik heb al wel een tijdje een cyste in mijn linkereierstok, die leek gegroeid, waarschijnlijk endometriose. Vind ik dan wel weer spannend maar voor zover ik begreep is het voor nu geen probleem. Dus.. wij maken ons weer klaar voor twee weken nagelbijten. 
Fijn als je straks duidelijkheid hebt maar inderdaad heel spannend weer. 3 maanden voelt dan als een eeuwigheid!
@Brabandse, volgens mij heb je bij bepaalde dingen ook recht op bepaald verlof. De dag van punctie en terugplaatsing krijg ik gewoon betaald verlof. 

Wat fijn dat alles goed gaat gebruiker. 
Het gaat bij mij niet om het vrij krijgen. Daar doen ze totaal niet moeilijk over. Ik werk partime en heb een min/max contract. Maar na onderzoek bleek dat we als bedrijf bepaalde taken veel uren voor maakte. Nu hebben ze gekeken waar dat in zat en bij wie dat weg gehaald moest worden. Omdat ik de enige was die minder uren kon maken zonder te weinig uren te maken, ben ik de pineut. Maar dat geeft mij dus veel stress, omdat ik nu dus taken vele malen sneller moet doen en het kost mij dus inkomen omdat ik minder uren maak.
Ik heb trouwens het ziekenhuis gebeld en er was gelukkig een plekje vrij op de 16de. Dus dat scheelt toch ruim 2 weken en dan weet ik tijdens de feestdagen tenminste wat de planning gaat zijn en dan kan ik het hopelijk los laten. 

Ahh dus het heeft niets met het ziekenhuis gebeuren te maken maar is een organisatorisch dingetje!? Dat is wel super vervelend ja, kan mij voorstellen dat dat stress oplevert en kan je nu niet gebruiken:( is er zicht op dat het nog weer gaat veranderen? Of is dit het....
Super goed dat je gebeld hebt! Ik denk altijd: heeft vast geen zin. Maar zo zie je maar weer dat er best wel wat kan. 2 weken scheelt zeker! 

Terug
Bovenaan