1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Blog:
https://ibb.co/K09vSGk
Vandaag was weer een spannende dag. We zouden nu eindelijk datums krijgen, de medicatie en de prikinstructies.
Het maakte volgens mij niet zoveel uit dat ik al met de pil begonnen was, ik mag zondag een stopweek houden. Hoewel mijn eigen hormonen flink aan de deur rammelen (spotting), was het de afgelopen paar weken wèl een keer bijna compleet rustig met mijn epilepsie. Energie weer voor 10.
De begindatum met het hele pakket viel mij wat tegen. Dat is pas 19 april... De punctiedatum wordt rond mijn verjaardag, deze is 15 mei. Dat kan natuurlijk ook eerder of later worden. Spannend!
15 mei wordt ik "alweer" 28. Wilde ik perse op mijn 26e of 27e moeder worden voel ik me bij deze leeftijd eigenlijk veel fijner. Juist door wat we al hebben afgelegd.
Nog heel wat weekjes wachten en de medicatie in de koelkast hebben we nu datums om naar uit te kijken.
Het enige onvoorziene was dat ze toch nog bloed moesten hebben vanwege hiv o.i.d. ivm het invriezen van de embryo's. En zoals jullie weten is vriendlief panisch voor naalden...
Nou, die heeft een dikke glittersticker en ballon verdiend hoor. Deze mevrouw durfde het aan zonder vast te binden en veel heisa gewoon te gaan prikken en was het zo gebeurd. Trots op mijn grote stoere vent!
Ergens voor we aan het hele gebeuren beginnen een welverdiend weekend weg. Lopen op de hei ipv onze polder.
Nog eventjes geduld, dan is het onze beurt. We gaan er straks voor! 
-------‐------
Hele dag wachten, snel weer buiten. Ze zijn wel van het snelle uitleggen. We stonden met alles in handen en toen wist ik nog niet hoe ik moest prikken... Dat kon toch nog apart in een kamertje worden uitgelegd, maar ook binnen een minuut. Wel de folders nu uitgeprint mee. Leest toch veel fijner... 
Ja, ergens blijft het gras ergens anders groener... Hoor hier dat iedereen heen gaat en binnen no time ksn starten... ? 
Nouja, lekker ergens nog een weekend weg. Even er uit, ook al is alles dicht. Gewoon omdat het nu nog kan.
En ach, de maanden die vliegen... 
Wel bijzonder, de datum van punctie staat nu 12-5, dat kan 2 dagen eerder tot 10 dagen later.
7-5 gaan ze mijn eitjes opmeten en weet ik hopelijk de definitieve punctiedatum...

knuffeltje dat is een behoorlijke tegenvaller dat je dan pas start wat is de reden  ervan? Is alles wel een  beetje duidelijk voor jullie? En wel een goed gevoel erbij hoe het is gegaan omdat jullie zo snel weer buiten stonden.. groot gelijk dat jullie er even uitgaan! Hebben wij toen ook gedaan in januari en ondanks de lockdown was het erg fijn. 
lotjejansen bij ons weet echt iedereen het complete traject dus ook wanneer de tp was..dus we moeten t wel vroeg vertellen er zat niks anders op helaas.. dus het verassing element is er niet. Maar dat doen we dan hopelijk als het zover komt bij de geslachtsecho. En wat een goed nieuws dat je mag starten hopelijk werkt deze dosis goed voor je! Gonal f toch? Wanneer dan weer een echo? Heel veel succes en ik duim op veel mooie eitjes!!
IK heb een mega rotdag kan alleen maar huilen en ben gesloopt.. heb een ziek meisje thuis wat veel zorgen geeft en ik was vandaag opeens heel bang voor weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.  Die kans is dus zelfs iets verhoogd bij ivf..wisten jullie dat? En de dagen die kruipen voorbij.. ik had wel een knal test vandaag nu al! Maar ik weet helaas dat dat ook niet alles zegt. Ik ga maandag vragen of ze niet komende week al kunnen kijken met een echo of ze ook maar iets kunnen zien in de baarmoeder. Ik duik zo al mn bed in hopelijk morgen een betere dag!

SuusX ja alle vertrouwen dat dit ziekenhuis ons gaat helpen ?. We zijn natuurlijk niet de enigste, het is een universitair ziekenhuis (en de enigste nog een beetje bij ons in de buurt) dus dan duurt het allemaal langer...

Wooow knuffeltjeeee wat een tafel vol! Het is toch ook niet normaal hoeveel we moeten 'innemen'. Fijn dat je een datum hebt, volgende maand begint het dan echt, al had het natuurlijk ook sneller gemogen.
Wou dat ik jouw leeftijd nog had :) leuk dat je ook nog weekend weg hebt geregeld! 
Lapjesendraadjes ooeeh hopelijk had ze het toch nog niet helemaal door :) bijzonder hoor hebben jullie straks gezin van 5 ? hoe lang mogen jullie de kat nog "lenen"? Bizar trouwensvan die collega's :)
Suusx wat vervelend even zo'n moment dat het je compleet aanvliegt. Het is ook echt kwetsbaar en alles gaat zoals het gaat zonder dat je nu nog echt invloed hebt. Goeie om even een check te doen dat geeft vast wat geruststelling. Hopelijk doet de nacht jou en je dochtertje goed! 
Ik heb donderdag controle echo?

Hoi allemaal,
Ook ik kom weer eens kijken, na een tijd afwezig te zijn geweest. 2020 was een ontzettend heftig jaar. Ik zie helaas nog steeds bekende namen. Maar voor lapjesendraadjes een keer mooi nieuws. Van harte gefeliciteerd. En ook voor jouw suus. 
Brabandse ik zie dat na een lange tijd nu echt aan de gang bent in Duitsland. Hoe bevalt het? Wij hebben de stap nog steeds niet gemaakt maar gaan het na deze poging wel doen. Twijfel heel erg tussen cuypers en vivaneo. Ook deels de wachttijd.
Hier zijn we helaas aan icsi 3 toegekomen. Ook icsi heeft met 4 mooie embryos tot geen zwangerschap geleid. Ben nu een week aan het spuiten met triptofem en hoop eigenlijk vandaag ongesteld te worden, maar nog niets te bekennen of te voelen wat daar op lijkt.  De hoop heeft ook wel meer plek moeten vrij maken voor angst en onzekerheid. Wat als.... maar natuurlijk is er nog steeds hoop. Helaaa wel elke keer een beetje minder..

Knuffeltjeee wat een hoop he!! Nog zo'n 5 weken wachten voor jullie, gok ik dus? Wel weer jammer, maar je hebt de spullen in huis en de instructie gehad. Ook ik zou willen dat ik nog 28 was hahaha
SuusX, oh jee!! Dikke knuffel voor jou! Ik snap heel goed je angst voor weer een bbz. Ik wist niet dat de kans daarop hoger is bij ivf, waar ik normaal gesproken alles wil lezen stop ik nu mijn hoofd in het zand. De combinatie van je angst met een ziek kind is dan echt even te veel he!
Lotjejansen, donderdag al weer eitjes kijken, leuk en spannend!! 
Ik kan het mij nog niet goed voorstellen, een gezin van 5! Twee grote meiden en dan een kleintje erbij.. Ik zat t gisteren voor te stellen hoe dat er dan uit gaat zien.
De kans is erg groot dat de kat bij ons blijft, het echte vrouwtje zal waarschijnlijk regelmatig in het buitenland zijn en telkens heen en weer slepen met de kat lijkt haar geen goed idee. Ergens maart of april zou de logeerpartij eindigen, maar we zien het wel! Ik vind het in ieder geval reuze gezellig!
Ja die collega's...Ik zag er door t gebrek aan slaap op maandag zo slecht uit dat een het direct zei. Dus die zei ik 'officieel kan ik helemaal niets bevestigen hahaha'. En de ander kwam handen wrijvend mijn kamer binnen en zei, even een hele brutale vraag maar eh....
Schorpioen, het voelt heel raar en oneerlijk dat t bij mij eerder is gelukt dan bij jou en Brabandse. Ik snap heel goed dat je nog steeds hoopt, maar dat de hoop wel iets minder is dan in het begin. Mag ik vragen waarom je deze poging toch nog in Nederland doet?

Lotjejansen ah dat is alweer vlot donderdag ben heem benieuwd! Hoeveelste poging is dit voor jullie eigenlijk? Was vorige x de eerste die toen afgebroken werd?
schorpioen, wat een tegenslagen steeds voor jullie. Heel verdrietig allemaal snap goed dat je dan de hoop een beetje verliest. Hopelijk toch binnen nu en afzienbare tijd positief nieuws! 
lapjesendraadjes,  doe je goed hoor je hoofd in het zand steken! Het is toch afwachten en 9 van de 10 x gaat het natuurlijk gewoon goed. Wat bijzonder van je collega's haha. Sommige mensen lijken dat soort dingen heel goed aan te voelen he. Heel apart hoe dat werkt.
Ik heb vandaag wel een betere dag gelukkig mijn dochter voelt zich een stuk beter. Ik heb alleen veel steken rechts onder in mijn  buik t voelt precies als de laatste keer toen het niet goed zat..ik had al even gebeld met het zh maar het is eerst de hcg waardes afwachten van morgen en maandag en dan met 6 weken een echo eerder kunnen ze nog niks doen helaas.. 

Lapjesendraadjes, van harte gefeliciteerd! Wat een prachtig nieuws! Zo lang op moeten wachten! Geniet er lekker van!
Knuffeltje, misschien dat het helpt dat je niet de enige bent die zo onwijs lang moet wachten... Wij zijn in mei'20 doorverwezen voor IVF/ICSI en we kunnen eindelijk bijna beginnen... Nu wachten tot ik ongesteld word, dan moet ik beginnen met de pil. Dus voordat de uiteindelijke punctie komt, zijn we bijna een jaar verder!

Terug
Bovenaan