1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Mttm nee, je laat ons niet in de steek hoor. Iedereen heeft zo wel zijn momenten om wat minder op het forum te zitten. Gaat alles inmiddels wel goed met je? 
Knuffeltjeee wat balen dat je is in april kunt starten. Snap goed dat omdat je een bepaalde leeftijd voor je zelf in je hoofd had, dat extra confronterend is. Ik had ook nog gedacht de 40 bijna aan te tikken en dan nog steeds in dit traject te zitten. Wij zijn natuurlijk wel later begonnen, maar de tijd gaat hard! Heb je het inmiddels weer bij kunnen leggen met je vriend?
Suusx hoe waren je waardes vandaag? Snap goed dat je je zorgen maakt aangezien je al eens een bmz hebt gehad. 
Lotjejansen succes donderdag!
Lisb welkom op dit lijntje. Jullie zijn ook al lang bezig zeg. 
Schorpioen welkom terug. Ja Duitsland bevalt wel. Maar ook daar gaat niet alles van zelf een moet je er zelf echt wel bij blijven. Maar er is gewoon veel meer mogelijk. Onze vorige punctie liep gewoon veel beter doordat ik bv geen remmers heb hoeven te spuiten. Dat was echt niet denkbaar geweest in nl!
Inmiddels is er 1,5 week voorbij na de onderzoeken dus zitten we halverwege. Vorige week donderdag nog ons evaluatie gesprek gehad en daarbij kregen we van de arts te horen dat 4 cryo's echt veel was in ons geval. Dus dat we echt trots mogen zijn op dit resultaat. Nog nagevraagd of de clomid bij mijn vriend er nu voor betere getallen van zijn zaad heeft gezorgd, maar dat was eigenlijk niet. Maar het heeft er wel voor gezorgd dat de kwaliteit waarschijnlijk flink verbeterd is een we oa daardoor dus zoveel embryo's hadden. Inmiddels hebben we ook al de uitslag van de receptivfity test gehad en die was "helaas" gemiddeld. Had eigenlijk gehoopt hoog, maar gemiddeld hoeft nog steeds geen behandeling, dus nog geen afwachten wat de nk en plasma cellen test zegt. Ondertussen zijn we druk aan het nadenken over onze cryo's. We hebben er nog 4, waarvan de arts uit gaat dat ze het alle 4 goed zullen ontdooien aangezien het erg mooie 5 daagse embryo's waren. Daarvan is schijnbaar de afvalpercentage maar 10%. Maar wij hebben dus zelf de keuze of we er een of twee tegelijk willen laten terug zetten. En ik kom er eigenlijk niet uit, want kan niet vinden wat de cijfers zijn van een tegenover 2 embryo's, dus mijn hoofd draait momenteel overuren. 

Schorpioen, ik moet zeggen dat ik redelijk relaxt ben in deze wachtperiode. Ik zit denk ik nog steeds in die roze bubbel sinds de punctie? Ik tel wel de dagen af tot de echo (nog 17!), dat wel. Vandaag telefonisch intakegesprek met de verloskundige gehad en een afspraak voor het eerste consult gemaakt. Vreemd is dat! Ik hoop dat ik m niet hoef af te zeggen. Heb ook al de link gekregen om de afspraak voor de termijnecho te kunnen maken, maar die durf ik pas aan te klikken nadat ik klant af ben bij de kliniek! Moet zeggen dat ik er verder wel vertrouwen in heb.
Ja ik heb ook al een tijdje niet meer van Mandareintje gehoord!
SuusX oh wat lijkt mij dat vervelend joh! De enige last die ik van mijn darmen heb is dat ik echt enorm veel.winden laat. Kun je wel goed naar de wc? Fijn dat je de extra echo krijgt!
Brabandse, oh wat veel om over na te denken! Ik zou ook niet weten of ik voor 1 of voor 2 zou kiezen! Wel fijn om te weten dat je vier cryo's van goede kwaliteit zijn!

SuusX Wat bslen zoveel pijn... Hopelijk is de echo gewoon goed en is er niets aan de hand.
Brabandse Dat is een hoop om over na te denken... Wel hele positieve resultaten dus!
Lapjesendraadjes Lijkt me heel onwerkelijk en nog steeds heel spannend. Duurt dan lang tot echo!

Vanavond bijna buikpijn van de zenuwen omdat ik morgen een videogesprek heb met mijn coördinator van mijn werk. Ik werk voor een grote huishoudelijke hulp organisatie. En mensenlijkheid naar de medewerker is ver te zoeken. Ben erg bang dat ze moeilijk gaat doen... Wat me dan wel heel fel zou maken. Officieel zetten ze me die bewuste week maar op ziek. Ze mogen het niet van je vrije uren aftrekken. Maar o, hoe onpersoonlijk vind ik mijn werk! Vriendlief krijgt alle medewerking van zijn baas. Hij werkt voor een klein loonbedrijf als trekkerchauffeur en kan goed met zijn baas praten. Nu ik nog...

Volgens mij hebben de meeste dames inmiddels een beetje uitzicht op een behandeling. Dat is fijn, al gaat het natuurlijk nooit snel genoeg. Succes allemaal!
Brabandse, spannend dat wachten op de uitslagen. Hopelijk kunnen jullie daarna snel verder. En 1 of 2 zou ik ook niet weten. Ik denk dat de grootste vraag misschien wel is: durf je het aan om eventueel een tweeling te krijgen?
Dan even mijn verhaal. Heel lief van jullie dat jullie allemaal reageerden en misschien heb ik een beetje een verkeerde indruk achtergelaten. Op mijn testdatum had ik namelijk een positieve test. Gelukkig deed ik twee testen van verschillende merken, waardoor ik het wel zeker wist. We waren enorm blij. Die blijdschap heeft ook wel even geduurd, maar sloeg daarna eigenlijk om in een soort blinde paniek. Ik wist dus wel dat de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap aanwezig was en steeds vaker kreeg ik het idee dat het niet goed zat. De twijfel sloeg enorm toe. Dus om er niet al te veel mee bezig te zijn, heb ik toen afstand genomen van het forum en dat heeft me enorm goed gedaan. De rust keerde terug en het wachten werd weer minder erg. Ik moet overigens ook zo eerlijk zijn dat ik het sowieso wel een raar gevoel vond hebben om zo vroeg al openbaar op internet te zetten dat het was gelukt. Ondanks dat het anoniem is, weet je het nooit. 
Toch wil ik mijn ervaringen nu heel graag met jullie delen, omdat jullie er iets aan kunnen hebben. Inmiddels heb ik een kloppend hartje gezien en ben ik dus heel blij. Mijn eierstokken zijn wel nog erg groot van na de punctie, dus ik moet wel echt rust gaan houden.
Ik heb een aantal dingen gedaan de afgelopen periode. Eigenlijk vanaf de dag van de punctie tot aan de testdatum zoveel mogelijk ongeparfumeerde zeep, deo en noem maar op gebruikt. Op de dag van de punctie en de terugplaatsing raden ze dat sowieso aan, maar ik heb het de hele tijd gedaan. Ook in huis geen geurkaarten of geurstokjes of iets dergelijks gebruikt. Tegenwoordig zijn essentiële oliën enorm in, maar tijdens die periode kun je het beter achterwege laten (overigens niet bewezen). Daarnaast ben ik vanaf de punctie elke dag een halve avocado gaan eten. Die tip had ik hier gekregen. Tot aan de test iedere dag gedaan en nu doe ik het nog af en toe. De eerste dagen na de terugplaatsing heb ik elke dag een glaasje granaatappelsap gedronken. Die tip had ik ook van hier. Tot slot misschien de belangrijkste tip, zorg dat je het warm hebt. Met name warme voeten. Tijdens het thuiswerken heb ik steeds koude voeten, dus ik had besloten om een elektrische voetenzak te kopen en die heeft heel goed gewerkt. In bed liet ik altijd mijn sokken aan.
Ik heb niet echt kwaaltjes gehad waardoor ik kon zeggen dat ik zwanger was voor de test. De utrogestan zorgt namelijk ook voor zwangerschapsklachten. Zo heb ik bijvoorbeeld ongeveer 4 dagen voor de testdatum enorme buikpijn gehad. Dit kan komen door de utrogestan of door de trage darmen.
SuusX, ik las dat je ook last hebt van buikpijn. Ik eet nu dagelijks 2 of 3 kiwi's, liefst op de nuchtere maag. Bij mij helpt het goed. Het kan overigens ook zijn dat jouw eierstokken ook nog groot zijn. Je kunt daar namelijk veel pijn van krijgen, dat heb ik niet. Jij had heel veel eitjes toch? 
Verder ben ik vanaf het begin wel echt al heel moe. Eerst door het gebruik van de hormonen denk ik en nu door de zwangerschap. Verder af en toe misselijk en ik moet echt oppassen met mijn darmen. Maar ik neem het allemaal voor lief. Als alles maar goed blijft gaan, dan neem ik de kwaaltjes wel even op me. 
Een heel verhaal, dan zijn jullie ook weer op de hoogte. En ondanks dat ik weet dat het nog steeds mis kan gaan, kan ik nu wel echt genieten. 

Ah wauw mttm bij jou is het dus ook gelukt. Voorzichtig gefeliciteerd! Wel fijn wat van je te horen was zo benieuwd hoe het met je gaat. Mag ik vragen waarom je zo bang was voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Had je ergens pijn of dat niet? Het blijft inderdaad nog heel spannend. Hopelijk gaat alles goed en is het een gezonde baby en zwangerschap! Hoever ben je nu? Ik heb inderdaad veel buikpijn het verplaatst zich nu wel wat meer eerst was het alleen rechts onderin. Daarom heb ik ook nog steeds wel de angst dat het op de verkeerde plek zit maar ze hebben me aardig kunnen gerust stellen ggister.ik ga wel gewoon goed naar de wc net zoals anders dus daar ligt het denk niet aan. Maar die darmen gaan in het begin al aardig protesteren hoor je altijd. 
Ik heb ook avocado gegeten en granaatappelsap gedronken en inderdaad zorgen dat alles lekker warm is. Hoe bijzonder drie zwangeren achter elkaar! Hopelijk geeft dat de andere dames wat hoop.
brabandse gister was de hcg 607. Dus dat is echt een prachtige waarde. Gelukkig dat jullie nu op de helft  van de wachttijd zitten. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel.  Maar wat een lastige keuze inderdaad 1 of 2 embryo's terug plaatsen.. ik zou denken als je ze om de beurt doet heb je echr 4 losse kansen. En een tweeling is echt wel heel heftig zowel de zwangerschap en als ze geboren zijn. Sterkte hoor met de keuze maken. 
knuffeltje jemig wat rot zeg van  je werk! Dat zal een hoop stress geven! Het is juist zo belangrijk dat werk achter je staat en mee denkt. 

SuusX, ik begon opeens aan alles te twijfelen. Dat was een teken om het los te laten. Daarom ben ik toen ook even niet meer hier geweest. Ik twijfelde aan de geldigheid van de test en noem maar op. Gelukkig heeft het niet lang geduurd, maar toch. Ik had niet echt aanleiding om bang te zijn voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het was meer een gevoel en je lichaam doet. natuurlijk toch wel dingen die je niet bent gewend. En per toeval kwam ik een artikel tegen over buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Had ik natuurlijk niet moeten lezen, maar daar stond dus in dat iemand het had, maar verder helemaal geen klachten had. Dus het zat al in mijn hoofd en toen begonnen mijn kwaaltjes ook nog een beetje te schommelen, dus toen vond ik het wel spannend worden. Ik ben nu iets meer dan 7 weken. 
Hoe gaat het bij jou? Lukt het wachten op de echo een beetje. Dat bloedprikken geeft misschien wel al een iets meer zeker gevoel dan alleen zo een test of niet? In jouw geval snap ik overigens wel echt dat je het spannend vindt. Met hoeveel weken krijg je een echo? 

mttm Gefeliciteerd! Ik lees nog steeds regelmatig bij en zag dat ik nu ineens flink wat dames mag feliciteren. Een aantal zijn al over gestapt naar het als het langerduur: in verwachting gesprek en heb ik daar al gefeliciteerd. Maar bedacht me dat ik al een tijdje niets van jou had gelezen, maar heel blij dat het bij jullie ook gelukt is. Alle onzekerheden en spanning en het niet echt heel erg hebben van kwaaltjes herken ik heel erg van het begin. Ik ben ook heel erg moe geweest in het begin (lees dutjes tussen mijn digitale vergaderingen door haha). Gewoon lekker aan toegeven. Vervelend dat je eierstokken nog zo groot zijn. Hopelijk trekken die snel weer een beetje bij en voel je, je daar ook weer wat beter over. Ik heb flessen bronwater in huis gehaald na de punctie en drink elke dag 1 fles op. met daarnaast nog wat thee enz. dan weet ik zeker dat ik voldoende vocht binnen krijg. 
Minime, lapjesendraadjes en suusx ook nog van harte natuurlijk! probeer er lekker van te genieten. Nu nog even in spanning wachten tot die eerste echo's super spannend.
Andere dames ik zie dat jullie trajecten ook bijna voor de deur staan of sommige al net begonnen zijn met prikken of wachten op een terugplaatsing. Ik hoop dat het jullie allemaal mee mag vallen en het ook snel raak mag zijn. Heel erg veel succes!  

Mttm begrijpelijk hoor die angsten opeens.. en dan helemaal als je zo'n artikel leest. Maar je zorgt hartstikke goed voor jezelf en de eerste echo was goed dus hopelijk blijft het ook allemaal goed gaan. Heb jij nog veel last van de opgezette eierstokken? Ik heb dus geen idee of dat bij mij ook zo is dat is niet gecheckt ofzo. Ik had inderdaad ook veel eitjes dus het zou best kunnen dat ik daar nog last van heb. 
Die bloedtest was inderdaad wel erg prettig zo'n hcg waarde zegt toch ook wel iets al is dat natuurlijk ook geen garantie.  Opzich valt het wachten op de echo wel mee nog een klein weekje dus dat gaat wel snel! Wanneer heb jij nu weer een echo? 

Terug
Bovenaan