1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Net een gesprek met mijn werk. Omdat ik parttime werk schijn ik ook nog bepaalde plichten te hebben. Kwam er op neer dat echo’s e.d. in eigen tijd moeten. Voor de punctie kunnen ze me wel een week op ziek zetten. Ik weet natuurlijk nog helemaal niet hoeveel echo’s er nog gaan komen dus ik denk dat ik het maar gewoon met mijn cliënten bespreek… Die hebben alle begrip en vinden een week geen hulp geen ram

Mttm gefeliciteerd!!!! Ik vind het ook nog bizar om te bedenken dat ik zwanger ben. Ik ben niet bang, maar ik stop mijn hoofd nu ook gewoon even in het zand. Verstandig dat je naar jezelf hebt geluisterd en een time out van het forum hebt genomen! Wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen!!! Ik kijk ook erg uit naar dat moment, wie weet gaat het dan meer echt voelen.

Mttm gefeliciteerd in elk geval, ik snap best waarom je afstand hebt genomen. Sinds wordt alles gewoon teveel. Hopelijk kun je nu wel rustig je zwangerschap door een zijn er voor de rest geen hobbels meer in de weg. Wat betreft mij, dat is lastig. Denk dat vrijwel niemand echt zit te springen op een tweeling zwangerschap. Maar ik ben gezond, dus ik zou het best aandurven en mijn vriend roept regelmatig "papa gaat alles fixen" maar bij twee embryo's terugplaatsen hoeft er natuurlijk ook maar eentje te blijven zitten. Maar ik blijf het gewoon een lastige keuze vinden doordat er zoveel opties zijn en zoals het hele traject er natuurlijk 0 zekerheid is.
Knuffeltjeee wat vervelend zo'n gesprek. Ik werk ook partime, maar gelukkig heb ik bazen die zelf ook een ivf traject hebben gehad, dus die zijn wel meelevend gelukkig. Ze kunnen je niet verplichten alleen maar vakantie uren op te nemen, want sommige echo's kun je gewoon niet plannen. Op freya staat een hoop info hierover.
Suusx jij moet ook nog een klein weekje in spanning zitten. Hopelijk blijkt alles gewoon goed te zijn, ik duim in elk geval voor je!

Mmm knuffeltje, hier op het werk met mijn nieuwe teamleider is het ook al zn gedoe. Ik ga daarna wel in discussie maar nu ligt de focus even op mezelf. Ik krijg de officiële 2 dagen want dat is volgens mijn teamleider hoe het vastgelegd staat. Klopt maar de vorige icsi poging is me zo zwaar gevallen met de werkdruk en stress van het werk dat ik me zo voorbij gerend ben en alles heb lopen verplaatsen en een week vakantie had waarbij de punctie en tp viel. Dat ik dit nu anders wilde doen. Gewoon even rust.. fijn als er dan ook een beetje mee wordt gedacht. Ik had als voorstel 2,5 week er uit en de laatste 5 dagen met 3 diensten op ziektewet en de rest over uren. Super netjes dacht ik. Maar mijn teamleider dacht daar dus anders over want je krijgt maar 2 dagen. Punt. Punt Punt....
Brabandse lastig die keuze tussen 1 of 2. Wij mogen die keuze ook maken. Merk dat sommige artsen voorkeur hebben voor 1. Ivm complicaties, en hier zeggen ze steeds, je bent nog jong, wat ik ondertussen echt uitkots.
De kans op een zwangerschap met 2 embryo's is  wat groter maar niet dubbel zo groot. Ik zou het aan kant willen omdat je niet weet of het nog een keer gegund is daarna. Mochten ze ook alle 2 blijven zitten dan heb je er meteen 2. Maar aan de andere kant lijkt me dat ook ontzettend zwaar.
Wij kijken het even aan hoeveel embryo's we hebben en wat de kwaliteit daarvan is. Zijn ze wat slechter dan zou 2 eitjes tp misschien meer een voorkeur hebben als 2 toppers. 
Succes met de keuze maken.

Hier sinds 2 dagen aan het stimuleren, dit keer met menopur. Ben benieuwd hoe ik daar op reageer. Dinsdag al terug komen, ze willen me dit keer eerder zien omdat ik ineens veel eitjes had bij de uitgangsecho en ze willen dus checken of het niet te hard gaat. Dus erg benieuwd.  
Ben de afgelopen maanden wel supplementen van rika luka aan het slikken en iets wat ander eetpatroon.  Vraag me af of dat de oorzaak is daarvan. Of dat t gewoon nu een keer zo is. Maar maakt verder ook niet uit, maar het maakt me wel nieuwsgierig 

Schorpioen wat voor belangrijk werk doe je dan? Dat is wel heel bot zeg...
Uiteindelijk moest mijn coördinator me toch gelijk geven. Ze wenste ons nog steeds veel succes maar bleef bij haar boodschap dat we sls het kan het in eigen tijd moeten regelen. Prima. Maar dan heb ik geluk met mijn werk, want eventueel kan een cliënt een week zonder een schoon huis en anders is er vaak wel een collega die nog ergens extra kan en wil werken.
Deze week from hell zit er goddank bijna op... Wat een helse stopweek... Vandaag iets rustiger, dacht ik... Maar hele week krampen, hele week hoofdpijn. Hele week flink bloedverlies. En dat al voor de stopweek sinds woensdag. Gewoon geen dag rust. Dat beloofd wat met de hormonen spuiten straks. 
Deze week iets teveel met het onderwerp bezig geweest merk ik. Hoofd zit erg vol en de wachtweken tot 19 april worden er niet korter op. Zondag weer aan de pil en even alle boeken en dergelijke aan de kant. Even rust pakken want het lost nu toch niets op.

Suusx dankje ja wel beter dan in februari! Nog niet perse top maar ook geen reden om te stoppen . Maandag weer komen en hopelijk is het dan allemaal nog wat doorgegroeid ??

Lotjejansen spannend! Hoeveelste dag zit je nu? En met wat ben je aan het stimuleren?
Knuffeltje ik werk in de gehandicaptenzorg maar momenteel is het wat drama met de diensten opgelost krijgen. Dus mijn teamleider kijkt vooral wat voor haar goed is en naar het aantal poppetjes. Maar goed. Ik ben nu thuis en maak me er even niet druk om. Even de focus op mij ipv het werk. Want ik ben er normaal altijd en kom zovaak terug en ben heel flexibel. Maar nu even niet.. 

Terug
Bovenaan