1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Lotjejansen, blijft nog spannend dus. Zagen ze er wel genoeg? Ik slikte q10 capsules ze zeggen dat dat goed is voor de eicel kwaliteit en misschien ook wel het aantal dat weet ik eigenlijk niet. Hoop dat je maandag goed nieuws hebt! Heb je veel last van de medicatie?

Schorpioen oh dat is ook zo'n heerlijke dooddoener. Wij weten dat we nu 4 top embryo's hebben, maar dat maakt de keuze die niet makkelijker. Juist omdat ik dus al 40 zal zijn als er überhaupt een baby zal zijn, weet ik ook niet of ik dan alles nog een keer wil gaan doorlopen. Zodoende zouden er 2 ook gewoon welkom zijn, maar aan de andere kant zijn wij al blij als er een baby zal zijn. 
Hoe bevalt je het stimuleren met menopur? 
Knuffeltjeee wat fijn dat ze op je werk wat zijn ingebonden. Dat scheelt allicht stress voor de toekomst. Wat vervelend voor je dat je stopweek zoveel last had. Maar dat wil absoluut niks zeggen voor het traject. Mijn menstruatie was altijd erg weinig, maar bv doorslikken was geen optie want dan kreeg ik toch een doorbraak bloeding. Terwijl de stimulatie dus eerder te snel ging de laatste keer. En snap dat je rust neemt, vooral doen als je dat nodig hebt! 
Lotjejansen heel veel succes maandag! 
Wij hebben al alle uitslagen binnen gekregen. De receptivfity was gemiddeld, dus niet slecht, maar had gehoopt dat die hoog was. De nk cellen waren 244 en die moeten tussen de 10 en 300 zitten dus dat was prima. Dus mijn afweersysteem is prima. Echter de plasma cellen waren 24 en die moeten onder de 4 zijn. Vanaf 10 zijn ze al fors verhoogd. Dus dat houdt in dat ik een chronisch ontstoken baarmoederwand heb, dus ik moet aan de antibiotica. Normaal moet je dan doxycycline slikken, alleen kan ik dat niet tegen, dus moet een wat heftigere gaan slikken en dan na een week weer testen. Dus voorlopig nog geen terugplaatsing en dus geen mama meer worden in 2021. Maar wel vol goede moed om alles goed te krijgen, maar had wel even weer een dipje. 

Knuffeltjeee ja, normaal gesproken is één of twee keer een kuur voldoende om dat te laten zakken. Hopelijk geld dat dus ook voor mij ondanks dat ik dus niet geheel volgens voorschriften antibiotica kan nemen. Normaal beginnen ze met de doxycycline en voor 2 weken. Als dat niet voldoende werkt dan gaan ze over op degene die ik nu ook krijg, alleen dan ook 2 weken en ik start nu met 5 dagen. Ik kon ze gelukkig gewoon krijgen via mijn eigen apotheek, die stonden wel raar te kijken, want ze hadden nog nooit ervan gehoord. Nee, deze testen worden ook niet gedaan in Nederland, dus dat snap ik. 

Mmm beetje een tegenvaller dus, maar misschien is dat ook wel de reden geweest dat het eerder niet is gelukt. Hopelijk gaat deze kuur wat doen. Zonder dat je er al te veel last van hebt.

Spannend lotjejansen, ben benieuwd naar maandag! 

Met menopur gaat opzich goed, maar vindt het wel een gedoe met zelf de spuiten klaar maken. Gonal f was opdraaien en spuiten. Nu moet ik net als bij pregnyl nog eerst mengen en opspuiten. Maar goed. Even weer wat onwennig en wat meer tijd kwijt maar dat is het dan ook. Wel benieuwd naar dinsdag, gewoon om te kijken wat dit doet en of het wat doet. Denk het wel want voelt sinds gister al wat beurser maarja we weten inmiddels wel ook al groeien er eitjes wil nog niet zeggen dat er uiteindelijk resultaten komen in positieve zwangerschapstesten.
Omdat ik weer een tijd niet hier ben geweest ben ik het overzicht ook een beetje kwijt waar iedereen zit of waar iedereen mee bezig is of op zit te wachten. Ben ik wel benieuwd naar

Ik ben van jouw ook kwijt waar jullie mee bezig waren Schorpioen ?Sorry!
Vanavond na de helse stopweek weer begonnen met de pil. Het voelt nu alsvoor het echie... Ik moet hem nu gewoon blijven doorslikken. Wel gek, de pil slikken omdat je een kind wil... 19 april beginnen met prikken, rond 12 mei de punctie van ons icsi traject...

Weer een stapje dichterbij! Ja zo gek he om eerst de pil te moeten. Vond ik toen ook. Deze ronde hoefde ik niet aan de pil maar gek genoeg geeft dat ook wel wat onrust mee. Met de pil ga je vanuit daar verder met spuiten en ga je eigenlijk altijd door en is er plek voor je. Zonder pil is het in mijn kliniek een ander verhaal, op de dag van je ms bel je op en zetten ze je op de lijst. Mochten er teveel mensen tegelijk ongesteld worden kan het voorkomen dat je niet verder mag want dan krijgen ze het niet ingepland. Gelukkig gebeurd dit niet heel veel maar toch.. daarna plannen ze een uitgangsecho op dag 2-3 van je cyclus om te kijken hoe alles er bij zit en of er geen cystes zijn. Mochten ze wat geks zien moeten ze kijken of je verder kan en daarna ga je stimuleren. 
Dus beide heeft zijn voor en nadelen kwam ik achter.
Wij zijn bezig met icsi 3. Zit op dag 8 van mijn cyclus en ben aan het stimuleren met menopur 300 en spuit daarnaast triptofem. Morgen een echo. Ben benieuwd 
Lotjejansen hoe was het vandaag bij jouw? Waar zit jij ergens in je cyclus en hoe gaat het met spuiten en bijwerkingen?

Terug
Bovenaan