1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Branbantse, hoe is het nu met je?
Llyn, Fijn dat de echo goed was. ik hoop met je mee op een mooi vruchtbaar resultaat.
97 hoe is het nu met je? Gaat alles goed?
Hier naar het ziekenhuis geweest voor een intake. Omdat ik bij onze laatste iui poging onverwachts toch zwanger ben geworden, gaan ze nu nog even in overleg hoe verder. 5 februari evaluatie gesprek met plan de compagne. Maandag wel telefonisch afspraak, mocht het zaad toch niet goed genoeg zijn voor iui, wat ik eigenlijk verwacht. Mag ik misschien toch al starten met de pil, dat zou weer 1 maand schelen qua wachten omdat mijn cyclus niet echt praktisch loopt ivm de afspraken die gepland staan. Dus dat zou dan een mee valler zijn. Ben benieuwd.

Laat het voor ons alle een mooi vruchtbaar jaar zijn!!

Llyn, fijn dat je mag beginnen! Ben ik niet gewend al 2 spuiten vanaf het begin, is daar een reden voor? Of gewone andere medicatie of zo.
Schorpioen, weer even onzekerheid over hoe nu verder dus? Begrijp ik goed dat je liever begint met IVF? Kan ik mij best voorstellen.. Vooral dat wachten is zo naar.
Met mij gaat het op zich goed, vermoeid, snel honger maar verder weinig klachten. Alleen blijf ik nog steeds bloed verliezen en dat maakt mij enorm onzeker. Alleen mocht ik daardoor wel een vroege echo bij 6,5 week!! En we zagen al een prachtig kloppend hartje. Heel bijzonder en heel blij natuurlijk. Het bloedverlies hoort blijkbaar bij mij, komt waarschijnlijk door mijn baarmoedermond. Die was wat rood. Maar het blijft mij zo onzeker maken... En het is nog super pril allemaal natuurlijk. Maar eigenlijk kan het niet beter! Dus probeer het los te laten.. Voor zover dat lukt:) 27e volgende echo! 

Kan me voorstellen dat dat bloedverlies je onzeker maakt gebruiker! Hopelijk is de volgende echo ook gewoon goed en kun je toch rustig aan gaan genieten van het zwanger zijn.
Schorpioen, ik hoop voor jullie dat morgen goed nieuws brengt! 
Hier gaat het wel. Gelukkig een positieve ovulatietest gehad, dus ik mag woensdag beginnen met de decapeptyl te spuiten voor ronde 2. Daarnaast ook een afspraak gehad voor de psycholoog, die zal 10 februari zijn. Nu kwam dat eigenlijk niet zo goed uit, dus wilde dat naar een dag verzetten die mij wel uit kwam, maar dan werd het maar liefst een maand later! Man wat een wachttijd zeg. Dus toch maar gekozen voor de 10 februari. Merk zelf dat het toch iets op lucht dat ik naar de psycholoog kan, toch een beetje het gevoel dat ik me soms gewoon klote mag voelen ofzo. 

Hi meiden, mag ik met jullie mee kletsen? Wij doen nu ook voor de eerste keer IVF! Heb vandaag mn eerste echo gehad en ik had bijna 20 (!!) follikels! Vind het ontzettend spannend allemaal. Ga zo even jullie berichtjes lezen allemaal, maar zag al wat bekende namen dus het lijkt me fijn om met jullie mee te kletsen!

Bedankt. Moet menopur en gonapeptyl spuiten. Gonapeptyl de eerste 7 dagen, werkt langer door.  De ander 10-14 dagen ongeveer. Pregnyl ook al in huis. 
Heb nu andere dan de vorige keer en dit moet samen. Weet ook niet waarom. Had toen puregon. 
@97 wat geweldig dat jullie zo'n mooie echo hadden. Geniet ervan!
@schorpioen, al iets gehoord? Beetje dubbel he. Zou fijn zijn als je dan aan de pil kunt. Had ik nu ook, scheelt toch weer hoop tijd  
@Brabantse wat fijn dat je aan de 2e ronde kunt beginnen. Fijn dat je binnenkort bij de psycholoog terecht kunt. 

Llyn wat spannend joh, ook aan het stimuleren nu dus. Wanneer is jouw eerste echo?
Brabandse: goh wat rot dat je het niet zo goed trekt joh.. echt goed dat je naar de psycholoog gaat. Ik herken wel veel van wat je zegt. Praat ook veel met vrienden maar echt opluchten doet het niet. Zij zitten niet in zo'n traject en weten niet hoe het is en wat ze moeten zeggen. Is dat bij jou ook zo? Ik heb zelf ook veel hoofdpijnklachten en weet gewoon niet meer hoe ik me voelen moet. Heb in december een miskraam gehad op 5 weken (na IUI5) en voelde daarna helemaal niks meer qua emoties. Ben nu ook met een psycholoog aan het praten en dat is zooo fijn. Wanneer begin jij weer met spuiten? (Of was je al weer bezig?)
97: wow wat gaaf zeg! Gefeliciteerd. Echt geweldig na zo'n lange tijd. Ik duim mee dat je een fijne zwangerschap hebt!
Schorpioen: oh wat vreselijk om dan eerst een mk te krijgen en dan zo lang te moeten wachten zeg... zou fijn zijn als je nu snel kan beginnen en dus niet nóg een cyclus over hoeft te slaan!

@ Lynn Hoe bevallen deze medicijnen tot nu toe? Blijf me wel verbazen dat elk ziekenhuis andere medicijnen voorschrijven. Ik moet dit keer decapeptyl en menopur gebruiken ipv decapeptyl en Gonal-f. 
@ Schorpioen Hoe gaat het inmiddels? 
@ Mandarijntje Helaas welkom, natuurlijk mag je hier meekletsen. Wat fijn dat de stimulatie goed gaat!
Ik ben vandaag weer begonnen aan ronde 2, waarschijnlijk is de uitgangsecho dan op 31 januari. In mijn vriendenkring heb ik ook wat vrienden die ivf hebben doorgemaakt met positieve uitkomst. Maar die hadden de eerste ronde al gelijk geluk. En ik merk inderdaad dat nu met hun praten niet meer zo op lucht als eerst. Ik heb wel als tip gehad dat ik anders mijn gevoel op papier moet zetten en dat lucht wel iets op gelukkig. Dus we zullen zien wat de psycholoog nog kan toevoegen. 

Terug
Bovenaan