1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

@mandarijntje: ja de eerste steekjes zijn er al dus ik denk wel dat er vanalles aan het groeien is. Herken het van de vorige keer. Vrijdagmorgen heb ik een echo, bloedprikken en afspraak bij anesthesist (ivm narcose bij punctie)
Herken ook dat praten met anderen niet echt oplucht. Ze willen wel meeleven maar dat is lastig als je het zelf niet hebt meegemaakt. Ook niet eens meer huilen na weer een teleurstelling herken ik. Eerste ronde ging niet goed en bijna niet bij stil gestaan. Er zijn al zoveel teleurstellingen geweest...
Wat goed dat jullie naar een psycholoog gaan!
@brabantse: medicatie bevalt wel goed. Spuiten is iets vervelender dan met de puregon pen. Mijn man is er steeds bij wat wel heel lief is. Heb je toch meer het idee dat je het samen doet. Ja veel verschil in schema's maar denk dat het alleen maar goed is. Ieder lichaam is tenslotte ook anders. Ik heb nog nooit decapeptyl moeten spuiten. Had deze ronde wel de pil vooraf. Heb gehoord dat menopur zou moeten zorgen voor betere kwaliteit van de eicellen. Laten we het hopen. Ook heb ik nu meer hormonen dan de vorige keer. Ben echt benieuwd/nerveus voor vrijdag.
Wat fijn dat je ook weer bent begonnen. Op naar een mooie ronde.
Goede tip om inderdaad wat gevoelens e.d. op papier te zetten. Misschien hier ook een goed idee.

Wat Spannend ronde 2, Brabandse! Waar lopen jullie? In een ziekenhuis neem ik aan? Zelf lopen we in een kliniek in Duitsland en ik ben daar zooooo blij mee. Zorg is daar echt op maat ipv volgens protocol. Plus er is veel meer toegestaan omdat daar niet de verzekeraars de baas zijn, zoals in NL helaas wel het geval is. Slagingspercentage is er ook bizar hoor. Als je net zoals ik uit Brabant komt is het wellicht te doen. Wilde je in ieder geval tippen. Tis een warme deken daar.. er is ook een facebookgroep voor mensen die daar heen (willen) gaan, als je meer info wilt kan ik je de naam daarvan geven.

Llyn: Spannend dat je van alles begint te voelen! Had je de vorige keer veel eitjes? Ik voelde vanmiddag de hele tijd plopjes bij mn rechter eierstok. Ging echt 10 minuten door ofzo, heel raar. Werd bijna bang dat ze lek aan het raken waren ofzo hahah. Maar denk dat het gewoon de darmen zijn geweest die plek maken voor de eierstokken, ofzo. Ik duim in ieder geval voor je vrijdag! 
Ik heb morgenochtend de tweede echo, begin toch wel nerveus te worden al. Hoor dan ook de punctiedatum enzo. 
Ja soms heb je gewoon te veel teleurstellingen gehad. Ik hoor andere vrouwen soms zeggen zovan 'ohh heb de hele dag gehuild'. Nou volgens mij zit dat deel bij mij gewoon op slot. Heeft misschien ook wel weer zijn voordelen, maar ff flink huilen zou ook zo opluchten af en toe he. Het zal er nog wel uit komen.. alles is nu een rollercoaster en gaat soms op de automatische piloot voor mijn gevoel. 

@Brabandse, fijn dat je weet wanneer je heen kan. Ook al duurt het nog even, dan kun je daar in ieder geval een beetje naar toe lopen. Hoop dat je er veel aan zal hebben. Fijn dat je kan beginnen met spuiten!
@Mandareintje, welkom! Zo, 20 eitjes, das veel! Ik had er 21, kreeg er wel last van op een gegeven moment maar fijn gevoel dat het er zoveel zijn. 
@Llyn, zo spannend allemaal! Ben heel benieuwd hoe het resultaat nu is. Hopelijk een heel nest vol, ik duim voor je. 
Ik herken inderdaad ook wel dat praten met familie/vrienden of mensen die het een tijd geleden hebben meegemaakt niet altijd voldoening geeft. Je beleefd het dan toch anders of zo. 
En inderdaad, de teleurstellingen doen veel met je. Ik sta best negatief in deze zwangerschap, na de miskraam van vorige keer (en dat bloedverlies hielp dus ECHT niet mee). Gelukkig heb ik een heel positieve man maar het heeft mij wel verandert. Al merk ik nu, nu ik even niet op en neer hoef naar het ziekenhuis en niets hoef met spuiten etc. pas echt hoe hectisch de afgelopen maanden eigenlijk geweest zijn. Volgens mij moet de verwerking nog komen. 

Wij hebben ook een IVF behandeling gedaan het is zeker spannend de medicatie valt echt mee gelukkig. Ook de punctie is mij niet tegen gevallen. Ik hoop dat jullie via IVF zwanger kunnen worden. 

Bij onze 1e behandeling was ik zwanger helaas ging het mis. 2x een terug plaatsing gehad vanuit behandeling 1 waarna ik gewoon ongesteld werd.

Nu hebben we behandeling 2 achter de rug en nu hadden we een terugplaatsing op dag 5 op 25 december 2019 ik had een positieve zwangerschapstest en we hebben op 20 januari onze eerste echo gehad zo klein maar toch konden we al een hartje zien bewegen zo bijzonder. We zijn nu 6 weken en 5 dagen. Heel veel S6 met de behandeling 

Gebruiker, kan me dat gevoel goed voorstellen, zeker omdat het nog niet vlekkeloos verloopt tot nu toe bij jullie. Maar hopelijk zorgt tijd ervoor dat je het kan verwerken en kan genieten van de zwangerschap. 
Mandarijntje Hoe was de echo? Wij lopen in het mmc en dat is echt volgens protocol. Tijdens de info avond begon de toespraak met "wij kennen jullie door en door" mijn vriend en ik keken elkaar aan en zeiden: Geen idee, maar ons in elk geval niet hoor! Maar we gaan zien wat deze ronde brengt. Merk dat ik me nu al beter voel omdat het in mijn eigen cyclus werd gedaan zonder eerst aan de pil te moeten. 

VenM Wat fijn dat het voor jullie uiteindelijk gelukt is! Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt.
97: wat rot zeg dat je zo negatief in deze zwangerschap staat. Ook begrijpelijk als het eerder mis is gegaan, maar hoe het toen liep zegt niks over hoe het nu gaat verlopen he. Heb je al een echo gehad?
Brabantse: In het MMC in Eindhoven/Veldhoven? Dan komen we bij elkaar uit de buurt. Wij liepen voorheen in het Catharina Ziekenhuis. Heb daar niet echt goede ervaringen. Wat belachelijk dat ze zeggen dat ze jullie 'door en door kennen'. Ik ga in ieder geval heel hard voor je duimen deze ronde. Ik duim natuurlijk dat het niet nodig is, maar mocht er een 3e ronde nodig zijn, echt, overweeg Cuypers in Heinsberg. Ik ben zo blij met hen en het is een ware verademing ten opzichte van een ziekenhuis. 
De echo ging heel goed. Nog steeds kneiterveel follikels. Echt wel meer dan 20. Links iets van 15 en rechts iets van 7 + nog wat kleintjes. Maandag is mijn punctie. Die is onder een roesje dus ben er niet zo bang voor, maar vind het wel heeeel spannend tegelijk! Ik moet nog t/m zaterdag doorgaan met Rekovelle (=follikelstimulerend) en Fyremadel (=eisprong remmend). Dan moet ik zaterdag Decapeptyl spuiten (voor de laatste ontwikkeling + remmen tegelijk ivm de grote aantallen), en na de punctie Duphaston tabletjes en Suprefact neusspray. Dus de hele cocktail verandert weer. Na zaterdag geen spuiten meer, yes! Alles is me dan echt meegevallen, heb maar 11 dagen hoeven spuiten in totaal. 
Super fijn dat jij ook niet aan de pil hoeft, Brabandse, ik wou dat ook echt niet. Enige reden waarom ziekenhuizen de pil voorschrijven is zodat ze alles preciezer kunnen plannen volgens hun agenda. Maar ondertussen moet jij wel weer onnodig hormonen naar binnen gooien, is toch raar eigenlijk?

@mandarijntje: heb al veel goede verhalen over die kliniek gehoord. Zelf zijn wij in België in behandeling ook voor dezelfde redenen. Het is daar ook echt maatwerk en geen standaard protocol. Ik heb nu al ingrepen/onderzoeken gehad die ik in NL nooit gehad zou hebben. Zo bleek mijn baarmoeder een afwijkende vorm te hebben, dit maakte innesteling nagenoeg onmogelijk. De IUI in NL had dus geen zin buiten de slechte zaadkwaliteit. Jammer dat ze hier zo beperkt zijn he.
Het is inderdaad heel spannend, vandaag is het zelfs met gaan zitten vervelend hihi. Op de echo bleek dit te kloppen. Beide kanten zaten er genoeg, weet niet hoeveel. Ze waren al mooi groot, moet morgen weer terug voor echo. Waarschijnlijk maandag of dinsdag punctie. Reageer blijkbaar heel snel op de nieuwe medicatie. Ze stonden er zelf ook van te kijken. Had ik niet verwacht, dacht zelf eind volgende week. Hoop echt dat ze er nu veel weg kunnen halen.
Vorige keer viel tegen. 8 follikels, 5 bruikbare eicellen, 3 bevrucht, 1 nog levend op dag 3 maar 4cellig. Dus ben echt bang voor deze ronde. Zo gaan de pogingen hard he.
Hihi dat zal niet gebeuren. Kunnen idd je darmen zijn. Steekjes voel ik vooral. En als ik ga zitten lijkt het te duwen ofzo. Heel raar/vervelend gevoel, moeilijk uit te leggen.
Wat fijn dat je echo ook zo goed was :-D Hebben we misschien samen de punctie hihi. Heb die ook onder een roesje, heerlijk. Heel blij mee. Vorige keer niks van gemerkt. Ik moet vanavond nog menopur en gonapeptyl spuiten, morgen echo en dan hoor ik wanneer het is en wanneer pregnyl gezet moet worden. Heerlijk nog even en je bent van de spuiten af!
@97 dank je wel! :)
Denk ook dat je het achteraf pas een plek gaat geven, nu zit er zo vol in. Het is een slopend traject.
@brabandse: heel veel succes deze ronde. Fijn zonder pil idd. Vond de pil nog erger dan de andere hormonen. Was niet meer mezelf, vreselijk.

Terug
Bovenaan