1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Ahhh wat leuk dat ze vragen stelt en het zo leuk vindt l&d! Nog paar dagen tot je echo!!
Schorpioen op een goede punctie vandaag! Sterkte en lekker rusten daarna 

Hoi dames,
Ik lees al een tijdje mee met jullie allemaal, maar ik heb nog nooit het lef gehad om daadwerkelijk iets te plaatsen. Hopelijk vinden jullie het goed als ik met jullie mee doe op dit forum.
Mijn vriend en ik besloten eind december 2016 dat we heel graag een kindje wilden. Al snel kwamen we er achter dat dat niet zo maar gaan lukken, omdat ik zelf geen cyclus heb... In het ziekenhuis werd al snel de diagnose PCOS gesteld. Er was nog even een vermoeden voor endometriose, maar gelukkig bleek dat na een kijkoperatie niet zo te zijn. Halverwege 2017 mocht ik starten met OI, eerst met Chlomyd (3 rondes, wat geen effect had) en uiteindelijk met Gonal-F. Ik kan me gewoon niet eens meer herinneren hoeveel rondes we gehad hebben... Voordat we door mochten na IUI moesten we in ieder geval 12 'echte' pogingen gehad hebben en dat duurde enorm lang. Mijn lichaam reageerde soms helemaal niet op de hormonen en dan weer te heftig. Pas in 2020, bij de overstap naar een nieuw ziekenhuis, ben ik gestart met IUI. Na 5 mislukte pogingen daarmee, mochten we eind januari starten met IVF. Het traject ging op zich prima, maar helaas weten we nu sinds een weekje dat de eerste poging niet geslaagd is. Gelukkig hebben we nog flink wat cryo's in de vriezer en we proberen hoop te blijven houden. Het verhaal van veel dames bij wie het wel gelukt is, helpt.
Ik vroeg me af of er bij jullie ook ervaringen zijn van dames die na een mislukte IVF/ICSI poging, zo extreem moe waren? Sinds een week kan ik mijn ogen amper open houden en voel ik me zo futloos. Tuurlijk, ik ben ook verdrietig (en soms een beetje boos), maar ik kan me niet voorstellen dat ik daardoor zo moe ben. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen (het helpt toch als je soms niet de enige bent...). 

Punctie zit er weer op, een kant wat pijnlijker als de andere kant. Maar voor een goed doel doen we alles. Ze hadden maar liefst 19 aangeprikt was helemaal in shock. Er zitten wel wat kleintjes bij dus er gaan er sowieso een paar afvallen voordat ze bevrucht zijn, morgen krijgen we een telefoontje hoeveel er goed genoeg waren voor bevruchtingen. En dan is het nu afwachten geblazen..
Moest komende dagen wel echt rustig aan doen en veel drinken en mijn gewicht in de gaten houden ivm de kans op overstimulatie. Maar tot nu toe gaat het goed, net een paar uurtjes geslapen. 
Op een of andere manier heb ik goede vibe om me heen en denk ik dat ons wondertje hier bij mag gaan zitten. Hoop dat mijn gevoel me niet in de steek gaat laten. 3x is scheepsrechts..

TessieV misschien goed om het hier even over te hebben met je arts of psycholoog als je die hebt. Ja hier ook wel last van de hormonen en vooral de moeheid en hoofdpijn maar hoe jij het benoemd niet. Kan denk ik sowieso niet kwaad om je verhaal en je gevoelens bij iemand te uiten, ik wil je geen hulp aanpraten maar ik heb heel veel aan mijn gesprekken met de psycholoog gehad. Kon beter met mijn gevoel om gaan en het was ook fijn dat iemand bevestigde dat bepaalde gevoelens er gewoon mochten zijn en ik niet altijd sterk hoef te zijn.

Lapjesendraadjes oepsie! Scherp hoor van de jongste om het meteen op te pakken. Hoe oud zijn de kids? Wel leuk dat de reactie positief was! Hopelijk met zn alle genieten van jullie zwangerschap. 

Schorpioen, ik heb na mijn punctie ook alleen maar in een goeie vibe gezeten, dus ik hoop dat t bij jou ook het gewenste resultaat gaat opleveren!! 
Mijn bonusjes zijn 20 (maar geestelijk kleuter) en bijna 18. Bij de oudste moeten we denk ik heel vaak zeggen dat er een baby in mijn buik zetten en een rompertje laten zien en vragen voor wie dat is. Maar daar gaan we pas over een paar weken mee beginnen. Voor je het weet snapt ze het wel snel en vertelt zij het mijn schoonouders al!

Wauw wat een mooi aantal schorpioentje! Dat is goed gelukt dit keer. Daar zitten vast een hoop mooie tussen.
En inderdaad heel rustig aan doen en 2 tot 3 liter drinken! Ik had er 17 en heb echt wel veel pijn gehad en nu dus nog..duurt erg lang tot die eierstokken weer slinken. Maar zeker allemaal voor een goed doel! En dan over 3 dagen tp?

Hoi 
Mooi aantal schorpioentje nu hopen op veel bevruchtte eitjes spannende dagen voor  jullie 
Lapjesendraadjes hoe gaat het met jou ?bijna zover de echo voor jullie vind het denk ik net zo spannend als jullie? wanneer gaan jullie het dan vertellen ?
TessieV jullie hebben ook al een flinke weg bewandeld zeg gezellig dat je mee  komt kletsen en voor  jou hoop ik ook dat je snel zwanger mag worden 
Hier sinds 13maart decapeptyl aan het spuiten en nu as donderdag een echo om te kijken en daarna hoor ik wat ik dan moet spuiten en gaat het echt gebeuren wel zin in en spannend tegelijk 

Terug
Bovenaan