1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Wat een ontwikkelingen allemaal hier hou het bijna niet meer bij haha. Maar wat fijn dat het bij bijna iedereen loopt.
En lotjejansen bij jou schieten de wachtweken al op hoe gaat het??
Schorpioentje, jeetje tp 8 hoop echt dat dit een blijvertje is! Wel heel fijn dat er nog 4 in de vriezer liggen. Zit je nog wel in je goeie fibe?

Ik heb vandaag weer een echo gehad was heel spannend want had het weekend wat bloedverlies gehad maar alles was prima en het hartje klopte! Heel erg opgelucht nu toch maar proberen te genieten en gerust zijn dat het goed mag gaan.

SuusX gelukkig gaat het goed altijd spannend die echo's hoever ben je nu?
Schorpioentje wat een pech hebben jullie zeg 8 tp is niet niks om te verwerken ik ga duimen dat het blijft zitten deze keer en gelukkig heb je nog 4 over maar hopelijk niet nodig
Hier donderdag weer echo beetje last vd darmen wat kramp en vlagen van lichte buikpijn verder moe en slaap slecht verder gaat het wel goed hopelijk gaat  het snel.  die spuiten staat me een beetje tegen dat vind ik zwaar worden 

Hoi allemaal. Nieuw in dit topic. Praat al een hele tijd mee in een ander topic. Maar super fijn dat ik dit topic nu ook gevonden heb. Ik heb al een hele reis van  Letrozol en Gonal-F spuiten achter de rug. Met in totaal 1 poging. Dus das niet best. Ik heb PCOS. Zodoende dat we met onze kinderwens in het ziekenhuis uit zijn gekomen. Op dit moment zit ik in m'n eerste ronde IVF. Vanaf gister heb ik t echt zwaar. Ik heb Rekovelle gespoten en Cetrotide. Vorige week 2 echo's gehad, zag er goed uit. En gister bij de echo bleek ik richting een over stimulatie te gaan. Bloed geprikt. Ik zat net binnen de waardes om hopelijk door te gaan naar een punctie morgen vroeg. Hopelijk, omdat ik straks naar het ziekenhuis moet om weer bloed te prikken om (ik geloof) m'n lh piek te meten. Heb gisteravond decapeptyl gespoten. Als dat in orde is, gaan we morgen de punctie uitvoeren. Echter zal er geen verse tp zijn omdat ze eerst alles tot rust willen laten komen. Zo'n domper. Met m'n verstand snap ik het allemaal wel. Maar m'n gevoel... en daarbij heb ik er nu fysiek echt wel last van. Rugpijn, buikpijn, kan niet lekker op m'n zij liggen, ben doodmoe, steeds t gevoel van plassen. En mentaal is die rollercoaster ook zo heavy. Als we deze ronde zouden moeten afbreken is alles (weer) voor niets geweest. Maar goed.. Sorry voor m'n geklaag. Hopelijk trekt t na de (eventuele) punctie allemaal gauw weer normaal. Hoe is jullie ervaring daarin? Wat kan ik verwachten?

Spannend. Je spuit andere medicatie als wat ik tot nu toe heb gebruikt dus ken het niet echt. Maar ik lees decapeptyl als laatste spuit, geen pregnyl of ovitrelle?
Ik zat na de punctie tegen over stimulatie aan. Maar gelukkig uiteindelijk geen last van gehad. Heel veel drinken helpt en rust. Hoeveel eitjes hadden ze geteld? Hoop voor je dat in ieder geval de punctie door gaat, de terug plaatsing komt daarna wel.
Succes! 

Hoi bloemetjesinknop hoop voor je dat het uiteindelijk wel doorgaat zal wel een flinke domper zijn en ik spuit die decapeptyl om de groei te onderdrukken moest beginnen met spuiten op de derde dag vd menstruatie om alles stil te leggen en nu menopur erbij om het te laten groeien En dus decapeptyl erbij dat het niet te snel gaat waarschijnlijk heb je daarom dat hormoon zodat het niet nog verder gaat dus ga duimen dat het toch goed komt 

Hoi Schorpioen en Caroline. Wat een lieve reacties. 

Ik had Pregnyl in huis voor de laatste x spuiten maar omdat ik tegen overstimulatie aanzit kreeg ik decapeptyl. Om de eitjes los te krijgen van de follikels. En vanwege een bepaald stofje wat erin zit, iets met oestrogeen? Ik ben het even kwijt. Vanmorgen dus bloed wezen prikken. En kreeg begin vd middag bericht dat de decapeptyl z'n werk goed gedaan heeft. Morgen om 6.45 uur mag ik me dus melden in het ziekenhuis voor de punctie. Zonder verse terugplaatsing. Alles wordt ingevroren. Zodat m'n lichaam eerst even kan herstellen. Even een domper. Omdat t afwijkt van wat je voor ogen had. Maar ik voel me zo rot, buikpijn, rugpijn, misselijk, duizelig, moe... dat ik het nu wel prima vindt. Als ik me maar gauw weer wat fitter ga voelen. Kan wel janken. 

Ze hebben 26 follikels geteld. Dus hopelijk komen er veel eitjes uit. En dus veel goede embryo's uiteindelijk. Hopelijk kunnen we dan volgende maand, mei, vol goede moed gaan voor een terugplaatsing.
Liefsxx

Weer wat geleerd over de decapeptyl, maar super dat het zijn werk heeft gedaan. Je mag mooi optijd er al zijn, heel fijn. Hopelijk kan je vannacht een beetje slapen.
Phoe 26 dat zijn er heel wat. Kan me voorstellen dat het tegen. Maar een verse terug plaatsing is inderdaad helaas niet gezond, en stel dat je zwanger raakt dan stijgt je hcg wat vaak nog meer voor overstimulatie kan zorgen. Duim met je mee voor een mooie oogst en veel goede embryo's. En dan hopelijk de volgende ronde een terug plaatsing, maar eerst goed herstellen zodat je lijf er klaar voor is om je kleintje warm welkom te heten.
Zet m op!

Hi all, even een update. Ik was eigenlijk heel blij dat het ochtend was vanochtend. Ik was er helemaal klaar mee. Zoveel last. In t ziekenhuis naar de dagopvang. Mooi schortje aangekregen?. Echt heel nerveus was ik niet, maar ik denk dat dat door de oxazepam kwam. Want m’n hartslag zat toch rond de 100. Enfin, ik ben onder zeil gebracht door middel van een sedatie. Vriendlief heeft constant m’n hand beetgehouden. En is er constant voor mij geweest. Ik heb daar weinig van meegekregen. Hetzelfde als de punctie. Ook niets van gemerkt. Heel fijn. Alleen op de uitslaap kamer wel heel veel pijn. Ik heb allerlei extra pijnstillers gekregen. En rond half 11 was ik pas terug op de dag opvang. Vriendlief heeft in de tussentijd de eicellen weggebracht (deze moesten naar een ander zkh gebracht worden) en daar ook geproduceerd. 22 eicellen zijn er geteld. Hopelijk zitten er veel rijpe tussen en instaan er een hoop goede embryo’s. Afwachten dus. Nu eerst herstellen. Heb heel veel last van m’n buik. En moet veel drinken om overstimulatie tegen te gaan. Vrijdag terug voor controle. Dan krijg ik ook te horen hoeveel embryo’s er ontstaan zijn. En de dinsdag na Pasen hoeveel er ook daadwerkelijk ingevroren kunnen worden. Wat een pittige reis kan ik jullie vertellen!

Terug
Bovenaan