1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Lapjesendraadjes ik vind jouw verhaal ook positief. Mede omdat bij jou natuurlijk ook alles behalve soepel verliep en toch tot een succes is gekomen.
Carolinerkj fijn dat alles weer goed uit ziet en veel succes bij de echo! 
Lotjejansen heel veel succes in het buitenland. Waar ga je heen? Ik snap je frustratie en verdriet, maar geef niet op! Ook ons gaat het lukken en we worden er alleen maar sterker van. ❤️
Bloemetjeinknopp welkom en wat een heftig verhaal zeg! 
Knuffeltjeee ik snap je angst goed. Had ik ook, mede omdat poging 2 zou fout ging bij mij. Maar ik kan je vertellen dat het echt heel ontspannen is. Stress geeft veel spanning ook op je eierstokken, waardoor alles nog pijnlijker is. Je gedichten zijn trouwens erg mooi en heel herkenbaar. 
Schorpioen hoe gaat het met je? 
Suusx fijn te horen dat alles goed gaat. 
Wij hebben we de test voor de plasma cellen gehad. Hopelijk krijgen we daar volgende week al uitslag van. Ik heb wel echt last van de antibiotica gehad, want zelfs mijn cyclus is flink in de war. Verwacht vandaag een positieve ovulatietest en zit dan al op dag 29 van mijn cyclus. Dat was alweer lang geleden dat die zo lang was. De arts zag dinsdag wel echt een eitje nog zitten, dus die gaat nu hopelijk nog springen. Enige voordeel is wel dat de uitslag eerder is dan mijn menstruatie, dus bij goed nieuws kunnen we gelijk verder voor onze cryo's. 

Ja, ook van dit draadje ga ik afscheid nemen. Ook hier voelt t weer heel dubbel, ik heb hier zoveel steun gevonden! Het voelt ook raar en oneerlijk om hier namen te zien van dames die al langer bezig zijn. Waarom mag ik hier wel al weg?  Dit hoofdstuk is onderdeel van mijn verhaal, het is vertrouwd. Nu stap ik een nog voor mij onbekend hoofdstuk in. Ik hoop uit alle macht dat ik jullie heel snel aan de andere kant mag zien. Heel veel sterkte in jullie reis, jullie zitten in mijn ❤

Hoi lapjesendraadjes 
Heel veel succes met je zwangerschap verder .ik heb het met mijn vriend ook wel eens over dit forum en ook over jou verhaal en dan krijgen we allebei weer energie om er voor te gaan want wat jullie allemaal doorstaan hebben dan valt het bij ons allemaal in het niets want ook al zitten we in het traject en vind ik nu het spuiten best wel zwaar worden dan denk ik aan jullie verhaal en dan zeg ik tegen mezelf hup gewoon doorgaan er zijn echtparen met veel meer hobbels en uiteindelijk hebben die een positief verhaal en dan gaat het weer 
Hopelijk zie je ons en de andere van dit forum ook bij een andere topic bedankt voor je mooie verhaal en steun van ??

Ook ik ga deze groep verlaten. Heb er super veel aan gehad en blij dat ik ben gaan mee schrijven.
Heel veel succes allemaal dames hopelijk krijgt een ieder zijn droom wens om moeder te mogen zijn!
Zet hem op!

Oh lotjejansen was klote om te lezen.. het leven is soms zo ontzettend hard en oneerlijk. Waar gaan jullie heen? Heel veel sterkte en hopelijk geef je dit weer een plekje en lukt het jullie om jullie wens in vervulling te laten gaan.
Fleurbo, dit weekend nog een keer getest.
Dag zwangere dames, hopelijk komen we elkaar weer snel tegen!
Nou brabandse dat is dan hopelijk mooi mee genomen dat je daarna kan beginnen. Maar je lichaam was echt even van het padje af. Ben je beetje bang voor de uitslag of zit het voor je gevoel wel goed.
Hier gaat het ruk, zit er bijna door heen. Ben zo bang voor weer een witte test. Krijg dat maar niet uit mijn hoofd. Hoe positief ik steeds was, is het deze weken echt ruk. We wachten het af en proberen daarna ons gewoon weer te herpakken...

Hoi dames alvast even een berichtje. Deze week is onze kleine meid geboren met 18 weken. Alles zat erop en eraan, maar de handjes gaven duidelijk aan dat ze inderdaad het edwardssyndroom heeft. Voor mij een soort opluchting dat we echt de juiste keuze hebben gemaakt. Voor nu een lange weg van herstel zowel fysiek als mentaal voor de boeg. Ik zal in de tussen tijd weer af en toe hier meelezen. Ook mentaal zullen wij ons weer moeten voorbereiden op een nieuw traject (met een potentiële 2e kans via onze cryo). Voor nu ligt de focus meer op het herstel en het verlies verwerken van onze kleine meid.

Ik zag wat verhalen over spanning voor de punctie voorbij komen. Ik had geen roesje tijdens de punctie en alleen pijnbestrijding via een infuus. Dit was erg goed te doen ondanks mijn endometriose. De kant waar mijn cyctse zit was wat gevoeliger, maar daar spelen ze goed op in met het bijspuiten van medicatie. Ook na de punctie heb ik weinig pijnstilling hoeven gebruiken. Sowieso heel veel drinken tijdens het zelf prikken en na de punctie. Ik had 1,5 literflessen bronwater waarvan ik minimaal 1 op een dag opdronk en daarnaast nog thee wat ik dronk. Heel veel succes voor degene die binnenkort een punctie hebben!

Schorpioen wat klote voor je dat je je eigenlijk zo slecht voelt. Ik blijf voor je duimen dat het toch goed is. Wanneer mag je testen ook alweer?
Ja mijn lichaam heeft echt last gehad van de antibiotica. Maar ben blij dat ik nu toch een positieve ovulatietest had, want begon me toch wat zorgen te maken ondanks dat de echo mijn vermoedde wel bevestigde.
Zwindo wat fijn toch wat van je te horen. Wat een ontzettend emotionele reis is het toch voor jullie. Snap wel dat je "blij" was met de bevestiging dat de testen inderdaad wat waren. Deze keuze is zo moeilijk en als je dan nog twijfel hebt is het fijn dat je de bevestiging hebt. Heel veel sterkte met het verwerken van dit alles. 

Oh zwindo wat heb jij heftige dagen gehad en zullen er nog komen. Heb je ook foto's laten maken ter herinnering voor later? Wat fijn om de bevestiging te hebben gekregen dat ze het inderdaad had, voelt misschien wat minder schuldig. Mag ik vragen of jullie haar ook een naam hebben gegeven? Heel veel sterkte lieve zwindo, hopelijk heelt de tijd jullie wonden en zien we je weer terug als jullie er weer klaar voor zijn.  Heb nog veel aan jullie gedacht. 
De punctie was hier ook in 2 verschillende ziekenhuizen zonder sedatie, ik dacht in de meeste ziekenhuizen wel. Maar lees dat er toch nog best wat zijn. 
Anders kun je misschien altijd nog aangeven zonder sedatie? 

Fijn dat je een eisprong hebt gehad. Hopelijk hierna starten met de behandeling brabandse.
Ik mag woensdag testen, maar misschien doe ik het pas donderdag omdat ik woensdag een slaapdienst heb, en lig dan liever thuis in bed langs m'n vriend ipv op het werk als ik die dag een witte test zie.. dus dan maar een dagje later.
Alleen heb ik het idee dat mijn menstruatie bijna doorbreekt, af en toe wat bruinigheid en zn gevoel dat het elk moment komt maar nog tegen wordt gehouden door de utrogestan. 
Fijne Pasen iedereen.. normaal zou ik op paaspop staan maar nu mag ik heel t weekend werken.

Terug
Bovenaan