1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Bloemetje Klinkt als een enorm horrorverhaal ?. Shit, dat maakt mijn aankomend traject er niet minder spannend op... 
Ik ben voor 19 april er helemaal klaar voor om mezelf te prikken (hoop ik). Maar het idee eerst drugs in te nemen en dan lekker een poosje te slapen... Het idee geen controle te hebben... Ik hoop echt dat mensen daar voor mij nog tips voor hebben want anders slaap ik vanaf ik een punctiedatum weet denk ik echt niet meer... Hoe ga ik die kalmte houden?? Ik denk dat het ook iets psygisch is, vanwege mijn epilepsie. Ik hààt het om soms stukjes compleet kwijt te zijn of ergens geen stuur op te hebben terwijl je er wel deels bij bent. Ze mogen van mij kiezen vullen zonder verdoving, maar ik ben als de dood voor sedatie... ?

Hi Knuffeltjeee, ai. Het is niet m'n bedoeling je angst in te boezemen. Het spuiten is goed te doen. Als tip: mocht het prikken wat zeer doen, gebruik een ijsklontje of een ice pack op de plek waar je gaat injecteren. Ik ben vrijdag de 19e begonnen met spuiten. En tot en met afgelopen zondag was het echt heel goed te doen. M'n gemoed was goed. Enkel zeer vermoeid. Maar dat is goed te dragen. Bij mij kwam maandag de ommekeer. En dat komt heel waarschijnlijk door die vele follikels in m'n eierstokken. Misschien groeit er bij jou een stuk minder (wat beter is) en heb je er heel weinig hinder van. De sedatie zelf... echt.. geen zorgen! Ik heb er niets van mee gekregen! Zodra ze de spuit zetten en zeggen dat ze gaan beginnen, voel je langzaam je ogen dicht vallen en voor je er erg in hebt wordt je wakker op de recovery kamer. De artsen en verpleegkundigen houden jou heel goed in de gaten. Mijn vriend zit zelf ook in de zorg, en was heel positief over de aanpak. Erna had (en heb) ik heel veel pijn ervaren. En ben ook heel benieuwd hoe vannacht gaat en morgen en of ik niet alsnog een overstimulatie krijg. Maar... mijn verhaal is niet zoals het bij iedereen gaat. Misschien fiets jij er wel doorheen. En gaat het hartstikke goed. Dus.. kop op! En heel veel succes als je straks gaat beginnen. Wij zijn met z'n allen super sterke, krachtige vrouwen. We doen dit toch maar ff!

Lieve allemaal, ik ga dit forum verlaten. Het waren spannende weken en helaas is het weer op niks uitgelopen. We zijn in NL uitbehandeld en gaan in het buitenland verder. Wat nog lang kan duren qua wachtlijst. Ben enorm verdrietig en weet niet hoe ik hier mee om moet gaan. Het is zo verschrikkelijk hard om geen perspectief meer te hebben en zelfs icsi niet werkt. Dit forum was echt zo steunend en fijn en tegelijk begon het zelfs hier confronterend te worden met alle succesvollere verhalen. Ik moet leren omgaan met deze zware teleurstelling en gaan instellen op een kinderloos leven. En wat doet dat zeer.
Wens jullie veel geluk, warmte en gezondheid en geweldige babys ? 

Lotjejansen wat verdrietig zeg, hopelijk voor jou binnenkort een succesverhaal in het buitenland! Ik hoor er best vaak goede dingen over, ik hoop dat dat voor jou ook geldt?

bloemetjeinknopp fijn dat de punctie er op zit! Hopelijk gaat de pijn snel minder worden en mag je volgende maand een cryo terug laten plaatsen ?

oh knuffeltje ik snap je angst zo goed! Ik ben ook als de dood voor de punctie, vooral omdat ik hem dus niet onder sedatie krijg. Ik kon kiezen, maar onder sedatie was moeilijker te plannen en dan zou het mogelijk nog langer duren. Dus ik dacht: tanden op elkaar, ik moet ook een keer bevallen hopelijk, dus dan kan ik zo'n punctie zonder sedatie ook wel. Maar nu hoor ik van iedereen dat ze sedatie krijgen en nu begin ik hem behoorlijk te knijpen!! 
maar voor jou is waarschijnlijk de sedatie erger dan de pijn. Is het niet een optie om zonder te doen? Dan krijg je volgens mij alleen plaatselijke verdoving. Blijkbaar kan dat gewoon. Jij hebt alleen waarschijnlijk eerder de punctie dan ik, dus kan je niet vertellen of het te houden is zonder sedatie. Iemand ervaring mee?

hier vandaag getest (heb zaterdag of zondag NOD) gewoon om het maar te weten. En zoals verwacht helemaal negatief. Ben niet echt teleurgesteld want had me al helemaal op icsi ingesteld. Nu wordt het echt! Dit weekend dan denk ik starten met de pil...

Bloemetjesinknop wat een verhaal zeg hopelijk voel je snel beter
Lotjejansen weet niet zo goed wat te zeggen vind het zo rot voor jullie hopelijk hebben jullie in het buitenland meer succes daar hoor idd ook betere resultaten dan in Nederland dus wie weet gaat het alsnog lukken en ik snap dat het confronterend is  dat heb ik zelf ook wel soms dan bekruipt bij mij ook het gevoel dat het niet gaat  lukken en dan lees je die verhalen maar ook die van je omgeving en dan zakt de moed je in de schoenen na de zoveelste negatieve test of uitslag ik wens je heel veel sterkte en neem de tijd om het allemaal op een rijtje te zetten want dit is niet niks om te verwerken

Hier vanochtend weer een echo gehad er waren 6 eitjes goed aan het rijpen en ik moet zaterdag weer terug komen voor een echo en ze zei dat het waarschijnlijk maandag word voor de punctie dus dat is sneller dan ze ingepland hadden dus ik ben super blij weer een stapje dichterbij de terugplaatsing 

Lotjejansen Ik weet eigenlijk niet echt wat ik er op moet zeggen... Niets is natuurlijk even gied genoeg. Alleen dat ik aan je zal blijven denken en hoop je forumnaam ooit weer terug te zien met hardstikke positief nieuws. Al zoveel verhalen gelezen dat mensen zelfs na 6 jaar tòch nog ouders werden. Blijven hopen hoor!
FleurBo Dan moet mijn punctie in het weekend vallen. Dan doen ze het middels een morfine infuus omdat er dan geen anestesist is...
Caroline Spannend! 
veelal behoefte aan relatief simpele succesverhalen merk ik. Maar ja,wie niet? De uitslag dat het een traject wordt is al een hele stap, daarbij kiest natuurlijk niemand er voor dat het nog maanden/jaren gaat duren. Werden wij toen ook nog op voorbereid met eerdere gesprekken. En een vreselijk maatschappelijk werkster. Dat die ook maar in haar kantoor mag blijven... Nog 18 dagen, en dan proberen om me op ons traject, ons verhaal te blijven focussen. 1 op de 3. Ik ben dan net 28, heel lullig gezegd verder gezond, ik heb verder geen afwijkingen. Alleen vriendlief heeft trage zwemmers. Ik wil niet teveel opscheppen, maar 2x icsi mag ons toch wel gegund zijn? Oke, we zijn pechvogels dus 3x is scheepsrecht. En anders ronde 4. Want onze eigenwijsheid en koppigheid geven we middels onze cellen ook door. Het aftellen nu echt begonnen!

Lotjejansen, wat erg!! Ik hoop dat ze je in het buitenland wel goed kunnen helpen en dat je snel aan de beurt bent! ?
Knuffeltjeee en FleurBo, ik ben plaatselijk verdoofd en had een halve Oxazepam ingenomen (en de avond er voor ook een halve. Ik weet nog maar weinig van de punctie. Had vooraf een filmpje opgenomen, kon mij daar niets meer van herinneren. Was zo stoned.. De plaatselijke verdoving bestond uit 2 paracetamol, 1 naproxen, deoxazepam dus en nog een morfine infuus. Bij mij werkte dat prima, heb echt niets gevoeld. Als ik iets had gevoeld had ik extra morfine gekregen. Bij sommige vrouwen werkt de plaatselijke verdoving niet echt en die merken dan in meer of mindere mate iets van pijn. 
Ik denk dat hoe meer follikels er zijn, hoe meer je er iets van zou kunnen merken.
Mijn advies is: laat t over je heen komen. Maak je er van tevoren niet te druk over, ze zullen hun uiterste best doen om het je zo comfortabel mogelijk te maken. Ik maakte mij meer druk dat mijn partner er niet bij mocht zijn.
Ik had mij er op ingesteld dat ik meerdere puncties nodig zou hebben. Dat gaf mij ergens wel rust en legde weinig druk op de eerste poging. En tot mijn grote verbazing, bij de eerste punctie en terugplaatsing is het al gelukt! Ik heb enorm veel geluk gehad. Ik heb er echt niets bijzonders voor gedaan of gelaten. Het voelt een beetje als een loterij. 

Lapjesendraadjes Denk dat jou verhaal voor de dames die nu nog midden in het zwanger worden zitten echt wel het ultieme voorbeeld is. Voor mij ben je dat wel. Alsof ik een boek heb uitgelezen, alleen ik ga pas het vervolg lezen als ik zelf zwanger ben als je het niet erg vind. Aansluitend op je post in het andere draadje dat je dit boek hier voor jezelf sluit omdat je nu bent begonnen aan een nieuw boek: Zwanger zijn. Ik vond je posts echt super en heb er onwijs veel aan gehad. Hopelijk spreken we elkaar later in het jaar op een ander deel van het forum... ? Alle liefs en geniet van je zwangerschap ?

Terug
Bovenaan