1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Mmm, ben je een beetje tevreden met het gesprek. Wel ontiegelijk balen dat jij dan net bij die 1% hoort, hopelijk gaat de volgende ronde wel harstikke goed en komt daar een of meerdere wondertjes uit. 
Goed om even de tijd te nemen voor jullie zelf, al zal dit misschien ook wel een beetje dubbel voelen? Fijn dat je daarna wel een korter traject mag doen. Sterkte met alles een plaatsje te geven, neem de tijd en doe wat goed voelt voor jullie! 
Hier vandaag weer een echo gehad, hoor vanmiddag wanneer de punctie is, woensdag of donderdag. Eierstokken links en rechts schelen nog al, de arts zei zaterdag ook, bijzonder. Dat wil je dan niet horen. Maar het gaat er naar uit zien dat de rechter eierstok niet mee gaat doen met de punctie omdat deze gewoon een heel stuk achterlopen op de links, dus niet groot genoeg zullen zijn. Beetje jammer. Ben benieuwd op hoeveel we dus uit gaan komen. 

Tevreden zijn we eigenlijk niet, maar daar is niks aan te doen, want het komt doordat er gewoon nog teveel onduidelijk is over de voortplanting van de mens. Dus we moeten dit echt een plekje gaan geven voordat we weer verder gaan. De arts snapte ook goed toen ik zei dat ik het verschrikkelijk vind deze lotto wel gewonnen te hebben, terwijl de lotto voor zwanger worden er dus niet in zat.
Daarnaast merk ik zelf gewoon dat ik erg negatief ben, dus ik ga daar hulp voor zoeken want al die negatieve stress is voor het vervolg ook gewoon niet goed. Ik sta al op de wachtlijst voor de psycholoog en hoop binnenkort ook bij een natuurgenezer terecht te kunnen. 
Ondertussen ga ik weer mijn dingen doen die ik voorheen ook deed, want heb teveel on hold gezet in de hoop dat dat stress zou schelen wat dan zou helpen met zwanger worden. 
Fijn dat de echo in elk geval aan een kant genoeg eitjes gaf. Ik heb ook een eierstok die beduidend minder mee doet dan de andere. Ondanks dat hadden ze de eerste keer er toch 9 goede gevonden, dus het hoeft geen probleem te zijn. Dus verlies niet je hoop daardoor!
Alvast heel veel succes met de punctie! 

Knap dat je die stap heb gezet voor hulp, schaam je daar ook zeker niet voor. Hoe fijn zou het zijn als hun je weer langzaam wat fijner kan laten voelen. Ook dat zal zijn tijd nodig hebben. 
En doe vooral wat je leuk vindt en ontzeg je dingen inderdaad niet. Dat moeten we al te veel.  
Ik hoop voor jullie dat jullie de Lotto voor de zwangerschap snel winnen! 
Vandaag de punctie gehad, resultaat was 8. Weet alleen niet of het folikkels waren of ook echt 8 eicellen. Vridjag horen we of de terug plaatsing door gaat en het weekend wat tot dan de resultaten zijn. 

Schamen die ik me eigenlijk ook niet, gelukkig. Hoop echt dat ik er wat mee op schiet zodat de volgende poging gewoon super verloopt.
Ik ben normaal erg actief in de sport en heb vorig jaar bewust en stap terug gezet omdat ik het trainen ook gewoon zwaar vond en het wel prettig vind wat minder te moeten. Maar nu begint het toch weer te kriebelen en ga ik toch weer wat meer trainen, dat zal me vast weer goed doen. 
Als het 8 eitjes zijn, is het toch niet slecht? Hoe vond je de punctie zelf? Hoop voor jullie dat het allemaal goed gaat en dat jullie een terugplaatsing hebben. 

Ahh nee Brabandse wat erg zeg!! Jeetje dat het dan zo moet lopen zeg.. pff ik voel met je mee en weet erg goed hoe je je voelt. Zo'n poging gaat dan zo snel en je hebt niet eens een kans gehad er zwanger van te raken. En weg poging. Heel goed dat je hulp zoekt inderdaad. Probeer echt even veel leuke dingen te doen, vooral als je al zo veel opzij hebt gezet. Hoop dat je je snel weer iets beter voelt. Dikke knuffel vanuit hier!
Schorpioen gezellig dat je mee kletst! 8 eicellen zou een mooie score zijn. Ik duim voor je dat er een mooi kindje voor jullie tussen zit!
Ik ben even van de radar geweest. Was even klaar met het hele gedoe. Dat ben ik nog steeds maar ik was benieuwd hoe het hier ging. We hebben besloten om eerst verdere onderzoeken te doen voor we verder gaan omdat gezonde embryo's bij ons blijkbaar zeldzaam zijn. Wil zeker weten dat er geen andere issues spelen. Daarom vorige week een hysteroscopie gehad, NK en Plasmacellen onderzoek, de ReceptIVFity test. En morgen ga ik weer even die kant op voor uitgebreid bloedonderzoek, o.a. uitgebreide bloedstolling, nieuwe AMH waarde en DHEA. Hoop zo een hoop getackeld te hebben. Dat is het fijne van Duitsland, veel meer te onderzoeken en als je er om vraagt dan doen ze het. De 23e hebben we evaluatie van onze mislukte poging en om alle resultaten te bespreken en een nieuw plan te maken. Begin april gaan we dan ICSI2 starten. Wordt weer spannend!

Wat fijn dat je er weer bent Mandareintje. We maakte ons toch wel zorgen om je!
Het is klote dat mijn poging zo snel voorbij was, maar dat gevoel kun jij inderdaad wel beamen omdat jullie die kans om niet hebben gehad met jullie poging. 
Ik moet echt toegeven dat ik het inmiddels wat kan omdraaien. Die mega kleine kans op een inwendige bloeding is gelukt, dus de kans om zwanger te worden is 30x groter, dus dat moet toch ook gaan lukken! Maar eerst gewoon herstellen. Ik heb in april veel op de agenda staan, dus daarna ga ik pas weer eens kijken hoe ik me dan voel.
Wat gaan ze nog een hoop testen bij jullie doen zeg! Het merendeel zegt me ook helemaal niks. Maar hopelijk krijgen jullie groen licht voor de volgende poging! 

Brabandse: wat knap dat je het zo om kunt draaien zeg! Echt heel sterk. En je hebt helemaal gelijk! De kans om zwanger te raken is groter. En dat gaat écht lukken! Neem inderdaad even de tijd om te herstellen, het is pittig. Ik begin er nu ook pas van te bekomen heb ik het idee.
Zou Duitsland ook niet iets voor jullie zijn? Ze zijn daar zoveel verder op het gebied van fertiliteit. Ik wil echt nooooit meer terug naar NL hiervoor. Volgens mij woonde jij niet heel ver bij mij vandaan, vanuit Eindhoven ben je er met een uurtje. Overweeg het eens, ik ben zo vol lof over hen. En het zijn Nederlandse artsen. https://www.cuypers-cuypers.com/index.php? Dit is de website, kijk er eens naar en denk er rustig over na zodra je er aan toe bent. Wou je de tip in ieder geval gegeven hebben!

Terug
Bovenaan