1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Na bijna 2 weken na onze intake, had ik vandaag de kliniek in Duitsland aan te lijn. Dat zowel ik als mijn vriend bloed moeten laten prikken en dat ik dat ergens op cyclus dag 1-3 moet doen. Toevallig gisteren een positieve ovulatietest gehad, dus over 2 weken start de molen weer voor ons. Toch raar dat alles nu na bijna een half jaar weer gaat starten. Had zo gehoopt dat het niet nodig meer zou zijn.
Lapjesendraadjes, heel herkenbaar alle emoties. Trek ook vooral optijd aan de bel voor hulp zoals een psycholoog ofzo. 

Wat fijn dat je straks eindelijk weer iets kan gaan doen Brabandse! Hopelijk helpen de onderzoeken bij jullie traject.

Ik zit nu op dag 18. Lange stimulatie heb ik deze keer. 1 follikel is al heel groot en zo'n 10 andere follikels groeien nu ook goed. Het blijft nog even spannend of we een punctie kunnen doen. Dat ene eitje moet niet de boel gaan saboteren namelijk. Vrijdag weer een controle. Als alles goed gaat zondag/maandag een punctie. Ik hoop het zo!! Maar uit zelfbescherming hou ik er ook rekening mee dat het deze ronde (weer) niet gaat lukken..

Ik heb net een punctie gehad. Vond het best tegenvallen, had er veel last van. Kan ook te maken hebben met de operatie die ik heb gehad, waardoor er veel littekenweefsel zit daar.
Er zijn 11 eitjes gevonden, dus dat is top! Nu afwachten of er mooie embryo's ontstaan. Woensdag worden we gebeld of  er dan een terugplaatsing is of vrijdag. 
Spannend! ? We zijn in ieder geval nog niet eerder zover gekomen ?

Mooie opbrengst Kadootje!
Hier weer slecht nieuws, ik kan pas in %*#€?"€ oktober terecht voor de intake van mijn operatie! Ik heb zelfs de zorgverzekeraar ingeschakeld, maar die kon geen beter alternatief vinden. Komt is door de afgelopen lockdown en de zomervakantie. Dus ik hoop maar dat er geen nieuwe lockdown komt zodat de intake door gaat en dat ik daarna snel geopereerd kan worden. Wie weet kan ik dan nog voor het eind van het jaar weer beginnen met prikken! Ik moet zeggen dat ik maandag flink heb liggen huilen in bed. Ik was ook nog eens ongesteld geworden, dus het 3e jaar fanatiek proberen is aangebroken. Inmiddels ben ik niet meer verdrietig en wil ik vooral dat de tijd wat sneller gaat. 

Hoe is het inmiddels met Kadootje? 
Lapjesendraadjes wat een klote nieuws zeg zeker omdat alles al zo lang duurde voordat jullie konden beginnen. Ik snap je frustratie en wat balen dat de zorgverzekering ook niks kan betekenen. 

Oh Lapjesendraadjes wat enorm frustrerend... ? Ik weet hoe het is om lang te moeten wachten op een operatie, zeker als je gewoon door wilt. Houd vol! Veel liefs!

Ik heb gisteren onze eerste terugplaatsing gehad (op dag 5). Er waren 8 embryo's en we horen nog hoeveel er uiteindelijk ingevroren zijn. Een hele mooie score! 
Vind het nu wel heel spannend. Mensen in onze omgeving zeggen dat we er maar niet teveel op moeten hopen. Dat bedoelen ze lief natuurlijk, maar ik denk dat de teleurstelling niet minder is als je er rekening mee houdt. Je verlangt toch naar een goede afloop. Het ziekenhuis zei dat we 18 dagen na de punctie mogen testen. Hebben jullie eerder getest? Ik heb Ovitrelle gespoten, en ze zeggen dat je anders vals positief test.

Spannend Kadootje! Ik zou ook tegen mijzelf zeggen dat ik niet teveel moet hopen (puur uit zefbescherming), maar ik zou volledig tegen mijn eigen advies in gaan hahahaha. De wens is gewoon zo groot en je weet dat er iets bevrucht in je zit nu. Hoe kun je dan niet hopen dat t blijft plakken?! Ik zou denk ik elke nacht met mijn handen op buik liggen, denk ik 
Kun je niet elke dag een goedkope test doen om de Ovitrelle zo uit je lichaam te zien gaan? Ik haal normaal al geen 18 dagen na de eisprong, dus ik zou persoonlijk naar je LF kijken en dan 1 of 2 dagen later testen?

Terug
Bovenaan