1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Welkom voor de nieuwe dames! Ik lees wel wat herkenbare verhalen. Zelf vind ik het prikken heel erg meevallen. Ook had ik weinig last van bijwerkingen. De wachtweken na een terugplaatsing vind ik wel slopend. En je beseft je nog meer hoeveel stappen er te nemen zijn die succesvol moeten eindigen.
Brabandse; wat fijn dat jullie weer een datum in het vooruitzicht hebben. Spannend! 
Ik zit nu op dag 11 na de punctie. Ik vind het zo ontzettend spannend en wil graag weten waar ik aan toe ben. Maar ik denk dat testen (nog) geen zin heeft vanwege de Ovitrelle. Gisteren en vanochtend wat rozig bij het afvegen. Heb het idee dat het nu wat meer wordt. Ben zo bang dat het een opkomende menstruatie is i.p.v. een innesteling. Terwijl dag 10 en 11 mij wel te vroeg lijkt. Het vervelende is dat ik door de PCOS nooit een eigen cyclus heb gehad, dus ook niet kan inschatten wat nou bij mij hoort. Herkennen anderen dit bloedverlies?

Hoi meiden dank voor jullie verhalen. Helpt heel erg om een beeld te krijgen hoe zo'n traject eruit kan zien. Zelf gisteren helaas ongesteld geworden en weer een mega pijndoor mn endo in mn darm.
Brabandse ja ik vond het ook al zo lang, maar hij had het erover dat het iets nieuws was ofzo die de hoeveelheid en kwaliteit van de eitjes moest bevorderen ofzo. Kon er nu zo snel niet veel over terugvinden online. Misschien bedoelde hij wel 3 weken zou ook kunnen was er ook niet helemaal bij omdat we zoveel terug kregen ook van de kijkoperatie zelf. Ik heb nu toevallig ook 31 augustus een afspraak staan die van september is naar voren geschoven dus hopelijk komt er nu wat meer vaart in. Ben met name die pijn elke keer zo onwijs zat.
Kadootje klinkt spannend! Ik hoop zo dat er maar 1 ronde nodig is om genoeg goede eitjes te krijgen waar we zwanger van raken. Vindt het wel erg spannend worden nu het echt dichtbij komt. Ben heel benieuwd naar ons gesprek de 31e. Jij heel veel succes met deze wachtdagen! Hopelijk met positief resultaat!

Ook ik/wij zullen begin september een intake hebben voor icsi. Ben benieuwd hoe het dan verder verloopt. Begreep al wel dat ik een maand aan de pil moet in ieder geval.
'Fijn' om met een paar mensen gelijk op te lopen! Deze vakantie/zomer voelt echt als een soort stilte voor de storm, ik geniet er ook nog even van dat er nu geen polonaise aan mijn lijf is. Merk ook dat ik er steeds meer mentaal klaar voor ben.
Kadootje, wat spannend, inmiddels getest? 

Zwindo; Je verhaal klinkt herkenbaar. Ik heb ook Endometriose (en PCOS). Bij mij zat het ook in mijn endeldarm en blinde darm en menstrueren was een hel. Ze hebben in het Bronovo ziekenhuis een stuk endeldarm en de blinde darm verwijderd. Sindsdien is het wel echt verbeterd.

Ik heb vanmorgen een test gedaan. Het ziekenhuis zegt dat we officieel pas donderdag moeten testen. Maar ik ben veel te nieuwsgierig ?. Ik zag binnen de tijd een streepje verschijnen. Nu vraag ik me alleen af of ik dus zwanger ben of dat dit nog de Ovitrelle is. Ik heb 16 dagen geleden de Ovitrelle geprikt. Ik denk dat ik dinsdag en donderdag nog een keer ga testen om te kijken of het oploopt. Maar ben wel benieuwd naar jullie verhalen.

Kadootje OMG jaa het is echt een hel om ongesteld te zijn. Ik verlies dus gewoon ook echt bloed uit mn darmen, want die menstrueren dus gewoon vrolijk mee. Had jij dat ook? We hebben het eerder inderdaad ook over die operatie gehad, maar de laatste keer zeiden ze dat het inprincipe nu niet nodig is voor het zwanger worden en als dat nu de prio heeft ze aanraden om nu eerst daarop te focussen. De PCOS is gewoon klote omdat ik dus geen cyclus heb en nooit weer waar ik aantoe ben. Was wel allang blij dat ik niet de cystische eierstokken heb. Wat spannend nu voor jou! Hoop echt dat het mooi oploopt. Geeft mij wel hoop dat het ons straks ook een keer gegund is. 
Lotjejansen spannend hè! Ik denk dat wij dan straks een beetje gelijk op zullen gaan lopen. Dat mentaal klaar voor zijn herken ik wel. Ondanks dat ik het niet leuk vind om dit proces in de moeten gaan kijk ik er nu eigenlijk ergens ook bijna naaruit om te kunnen starten.

Hoi meiden, 

Ik lees al een tijdje mee op het forum maar plaats eigenlijk geen berichten. Wij zijn sinds maart 2019 bezig voor ons eerste kindje. Mijn vriend is 30 en ik ben 26 jaar. Begin januari zijn we naar de huisarts gegaan. Mijn bloed is onderzocht en bij mijn vriend zijn zaad. Alles was goed. We kregen een doorverwijzing naar de gyneacoloog. In 1 cyclus hebben we een stuk of 4 samenlevingstesten gehad. Helaas werden er geen zwemmende zaadcellen gevonden. Wel bibberende en stille. De samenlevingstest was bij ons dus negatief. Begin van deze maand heb ik een HSG onderzoek gehad om te kijken of mijn eileiders toegankelijk waren. Gisteren hebben we te horen gekregen dat dit ook allemaal goed is. Bij mijn volgende cyclus (halverwege september) mogen wij starten met IUI in combinatie met Clomid en Pregnyl. Ik vind het allemaal super spannend maar het is ook wel fijn om zo snel geholpen te worden. 

Terug
Bovenaan