1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Hoi meiden,
Hier al 4 jaar bezig een aantal jaren gewoon en nu een paar jaar eerst met iui behandelingen in het ziekenhuis. Wel te verstaan 8. Bij mij en mijn partner zijn geen redenen gevonden waarom het niet lukt. Dus onverklaarbaar niet zwanger. Nu hebben we dit jaar ons eerste IVF traject gehad. 11 eicellen waarvan 3 tot embryo's zijn verworden. 1 is terug geplaatst en heb daarna een milde overstimulatie gekregen. Ze zeggen dat je dan 80 procent hebt om zwanger te zijn omdat je lichaam zwangerschaps hormoon aan maakt en je lichaam dus in de war is. En ja hoor het is ons gelukt nu 9+6 dagen zwanger. Dus heel spannend allemaal nog. Het IVF traject zelf ging heel goed ik was alleen soms wat vermoeid. En de punctie vond ik erg spannend maar deze ging erg goed en vond dit heel erg meevallen qua pijn. Ik heb eerder last gehad van de overstimulatie daar ik helemaal opgeblazen was van het vocht. Dat vond ik erg heftig om mee te maken. Nu nog steeds van aan het herstellen.
Ik hoop voor iedereen die in dit traject zit dat het lukt want dit is vaak je grootste wens. Ik geloofde er bijna niet meer in en nu vind ik het ook nog spannend maar het is mogelijk. Ik duim voor jullie.

Hoi meiden,
Hier al 4 jaar bezig een aantal jaren gewoon en nu een paar jaar eerst met iui behandelingen in het ziekenhuis. Wel te verstaan 8. Bij mij en mijn partner zijn geen redenen gevonden waarom het niet lukt. Dus onverklaarbaar niet zwanger. Nu hebben we dit jaar ons eerste IVF traject gehad. 11 eicellen waarvan 3 tot embryo's zijn verworden. 1 is terug geplaatst en heb daarna een milde overstimulatie gekregen. Ze zeggen dat je dan 80 procent hebt om zwanger te zijn omdat je lichaam zwangerschaps hormoon aan maakt en je lichaam dus in de war is. En ja hoor het is ons gelukt nu 9+6 dagen zwanger. Dus heel spannend allemaal nog. Het IVF traject zelf ging heel goed ik was alleen soms wat vermoeid. En de punctie vond ik erg spannend maar deze ging erg goed en vond dit heel erg meevallen qua pijn. Ik heb eerder last gehad van de overstimulatie daar ik helemaal opgeblazen was van het vocht. Dat vond ik erg heftig om mee te maken. Nu nog steeds van aan het herstellen.
Ik hoop voor iedereen die in dit traject zit dat het lukt want dit is vaak je grootste wens. Ik geloofde er bijna niet meer in en nu vind ik het ook nog spannend maar het is mogelijk. Ik duim voor jullie.

Lotjejansen, dank voor het vragen! Het gaat nu redelijk met mij. Ik kan mij nu richten op die datum en daar heb ik een houvast aan. Ik ben momenteel erg gefocust op klusjes in huis. Ik wil een heleboel af hebben voordat ik de intake heb. Want na de operatie kan ik een tijdje heel weinig. Ik ben slechts een beetje obsessief hoor ?
Jij hebt nu alle medicatie in huis, denk ik? Een hoop he! Heerlijk dat je snel mag beginnen!!!

Haha lapjesendraadjes die klusjes zijn toch de perfecte afleiding en het maakt alles mooier om je heen! We moeten wat in de tussentijd tot er weer wat gebeurd rond zwangerschappen ?
Ik wacht nog op mijn menstruatie, dan 3 week aan de pil en dan echt starten met hormonen. Voelt nog zover weg en ongeduld begint wel op te spelen! Zo zin in en zo spannend tegelijk. 
Is het goed te doen wat betreft voelen cyste?
En hoe is het met de andere vrouwen hier in het proces?  

Dag dames,
Weer een heletijd geleden dat ik hier ben geweest. Helaas zie ik nog veel dezelfde namen. Maar bij kadotje iets moois! Van harte gefeliciteerd.
Hier een zware tijd achter de rug met overlijden mam, oom, passeren uitgerekende datum miskraam, en gewoon op van wat er allemaal is gebeurd.
Inmiddels zijn wij overgestapt naar Nij Geertgen in Elsendorp en hebben we afscheid genomen van t Radboud. Het steeds stil moeten staan door de corona vond ik vreselijk. En wat we dachten, gebeurd nu een 2de golf en wat voor gevolgen brengt dat weer met zich mee. Bij nij geertgen hopen we langer door te kunnen.
Daar begin ik aankomende dinsdag weer met spuiten voor icsi 2. Lichaam heeft meer rust dus ik hoop dat het allemaal een beetje mee werkt om dit jaar misschien nog positief af te kunnen sluiten.

Hoi schorpioen, wat heftig gecondoleerd met het overlijden van je moeder en oom. En de miskraam. Wat kan er veel gebeuren en in al die dingen nu ook corona steeds die onzekerheid geeft. 
Spannend icsi2 start dus bijna voor jou! Laat maar weten hoe het verloopt!  Sterkte!
Wat zijn je ervaringen met icsi1?
Ik start ergens verderop in oktober met icsi1 is het plan. Nu aan de pil ter voorbereiding. 
Hopelijk blijven de behandelingen doorgaan ???????
Wie weet kunnen we zwanger zijn met kerst ??

Waar loop jij @lotjejansen?
Icsi 1 heb ik in februari gehad, net allemaal voor de corona. Begonnen met de pil en vanuit daar decapeptyl en glonal f. Die periode lag mijn moeder heel erg slecht (achteraf toen al corona) en toen ze weer wat opkrabbelde kwam bij de emotie er uit. Vermoeid en hoofdpijn. Maar dat was ook tijdens het spuiten. Dus ik kan niet zo goed zeggen of het aan de medicatie lag of aan de situatie of beide.
Het spuiten viel me erg mee, de spuitjes van de decapeptyl zijn soms wat botter waardoor het wat gevoeliger kon zijn. Ook de punctie viel me mee maar toch brak ik toen even. Puur omdat je naar dat moment toe leeft, je niet weet wat je kan verwachten, spanning etc. Het is niet erg prettig het aanprikken, het ene eitje ging zonder wat te voelen en de ander weer ietsjes anders maar met de pijn medicatie was het voor mij prima te doen. In totaal 8 eicellen waarvan 5 bevrucht, kregen we daar dezelfde dag nog te horen. Naar huis veel water gedronken en even een dutje gedaan en de rest van de dag met Netflix door gebracht want die dag mag je niets.  Daarna in spanning gewacht tot  dag 3 voor een verse tp. Geen telefoontje dus er was er dus zeker 1 blijven. Wat bleek alle 5 deden nog mee, super! Terug plaatsing stelde totaal niets voor vond ik. Was zo gepiept, het vervelendste vond ik dat je met een volle blaas moet komen en icm de zenuwen is dat een hele uitdaging haha.
Op dag 5 hoorde we dat er maar 1 embryo goed genoeg was voor de vriezer, daar baalde ik van maar aan de andere kant ook blij met 2 kansen.  Verse tp is net als de cryo niet blijven zitten helaas..

Voor nu heb ik er vooral zin in. Kom maar op. Ik ben er klaar voor en mijn lijf is ook uitgeruster... 

Zie je tegen je traject op?

Wij lopen in een regulier ziekenhuis. Ben ook benieuwd naar hoe het spuiten van decapeptyl is, nog 1,5 week dan start dit. Hopelijk krijgen we daarna een go qua echo en geen afzegging door corona.
Weet niet goed wat ik er van moet verwachten, lees nu af en toe de verhalen van anderen zoals nu ook van jou. 
Ben jij klaar voor de start dinsdag?
Anderen die richting starten gaan? 

Terug
Bovenaan