1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

De onderzoeken ging best wel snel! Dacht dat ik in mei een telefonische intake heb gehad en vanaf juni echt in het ziekenhuis (samenlevingstest). Er is daarna nog een maand verloren gaan voor de hsg omdat ik precies die tijd op vakantie ging. Dus al met al 4 maanden. 

Brabandse, hoe is jullie afspraak gegaan? Gaat je nieuwe traject heel veel anders worden?
Kadootje, hoe gaat t met jou?
Hier heb ik twee pittige weken gehad, en nog steeds eigenlijk. In dezelfde week dat mijn nichtje is uitgerekend, is mijn zusje ook uitgerekend. Dat nieuws kwam hard aan. Ik was en ben heel blij voor haar, ze wordt blijkbaar net zo makkelijk zwanger als mijn moeder, maar ik ben dagen van de leg geweest. En ik heb mij er zo voor geschaamd! Ondertussen wachtte ik maar op de afsprakenbrief voor de intake van mijn operatie. Die kreeg ik tot mijn verbazing vandaag. Ik kan de eerste week van oktober terecht! Eindelijk heb ik een datum waar ik mij op kan richten. Tot die tijd is het overleven. Ik merk dat ik al mijn energie nodig heb om overeind te blijven, ik val nu echt weer terug op de aangeleerde strategieën vanuit de bijna-burnout. Zo had ik mij het hele traject toch niet voorgesteld. Ik hoop toch zo dat ik snel na de intake geopereerd kan worden en dat ik dan weer snel kan beginnen met de ICSI!

Lapjesendraadjes wat fijn dat je die brief eindelijk binnen hebt en een datum waarop je kan focussen! Dat je nu verder in een soort overlevingsmodus zit snap ik heel goed. Ik hoop dat je de komende periode genoeg afleiding zult vinden en de tijd snel voorbij mag gaan.
Hier ook een update. We hebben vorige week maandag te horen gekregen dat het verstandig is ivm mijn klachten van de endo te starten met ons traject. Ik heb gelijk de keuze gekregen om ook al de eerste lucrin injectie te laten zetten, dat hebben we ook maar gelijk gedaan. Waren nu toch in het ziekenhuis en die paar weken later maakt dan ook niet uit. Ik moet dus echt 3 maanden zonder cyclus zitten waar die lucrin injecties dus voor zijn. Zoals de arts zei dit ivm de ernstige vorm van endometriose om die tot rust te laten komen voor we met de hormooninjecties gaan beginnen. Eind oktober krijg ik mijn laatste lucrin injectie. Geen idee wanneer ik dan precies met de hormoon injecties mag gaan beginnen voor de stimulatie. Stiekem hoop ik dat we nog voor het eind van het jaar een tp krijgen maar of dat gaat lukken... zou toch fantastisch zijn om zwanger 2020 te mogen verlaten. 
Voor nu geeft het aan een kant wel rust dat we nu toch niet zwanger kunnen worden omdat ik in de overgang gebracht ben en we gewoon het traject verder af moeten wachten. Het is wel een beetje leven van de ene stap naar de volgende stap, maar we weten nu wel een beetje waar we ongeveer aan toe zijn. 

Herkenbaar jullie belevenissen en gevoelens! Hier nu de intake voor icsi gehad, binnenkort bloed prikken en alle medicatie halen. Over paar weken starten met de pil en dan ergens half oktober begint het echt met de hormonen en mogelijke terugplaatsing begin november. Zo spannend!!! Ergens wil ik zo snel mogelijk en duurt het mij veel te lang allemaal, andere kant is het mentaal best fijn om er naar toe te groeien 

Helaas loopt ons traject niet zo hard als gehoopt. Wij hebben inmiddels de uitslagen terug van het bloed onderzoek. Gelukkig kwam daar bij mij uit dat mijn amh 3,56 dus dat is prima voor mij leeftijd. Helaas is het testosteron gehalte van mijn vriend laag, maar dat was geen verassing, want dat was hier in nl ook. Helaas geen plan van aanpak, want dat mocht niet via de mail. Dus een afspraak gemaakt om dat door te spreken. Helaas is die pas 6 november, toen ik dat hoorde heb ik eerst even goed zitten janken, want nog een poging in 2020 zie ik niet meer gebeuren.
Lapjesendraadjes, fijn dat jij een datum hebt om naar toe te leven. Ik vond het wachten dat tenminste iets makkelijker.
Fijn te horen dat de trajecten bij de andere dames ook gaan lopen! 

Oh Brabandse.. wat een teleurstelling dat jullie vervolg afspraak nog zo lang duurt. Hopelijk kan je jezelf weer 'herpakken' en kan jij ook gaan aftellen naar dit moment.

Lapjesendraadjes, wat fijn dat je een datum hebt! Hopelijk gaat de tijd snel. Ik herken veel in je verhaal voorafgaand naar mijn operatie, bijna 2 jaar geleden nu. Ik was niet vooruit te branden toen en telde de dagen af. 

Fijn dat ook de andere meide nieuwe vooruitzichten hebben!

Ik zal hier nog even een korte update geven. Eerder twijfelde ik of mijn test écht positief was, maar na een paar dagen liepen de streepjes mooi op. Ontzettend blij en gelukkig! Wel had ik een week last van bloedverlies, wat me enorm onzeker maakte. Het was niet veel, maar het was er wel elke dag een beetje. Dit schijnt normaal te zijn. Vandaag wilde ze in het ziekenhuis toch even checken of het wel echt goed is en we hebben toen een klein kloppend hartje gezien. Ben nu 6,5 week zwanger. Nooit gedacht dat we uiteindelijk toch nog zo vlot dit mooie nieuws mogen ervaren. Wel ben ik nog erg voorzichtig want we weten ook dat de echo van vandaag geen garantie geeft.

Probeer hoop te houden meiden ???. Ik ga heel hard voor jullie duimen! En of ik iets speciaals heb gedaan.. niet echt. Rust na de terugplaatsing (ik had vakantie) en gebruik gemaakt van Chinese kruiden van de acupuncturist. 

Oh Brabandse, zo herkenbaar dat je moet janken om weer uitstel. Er is natuurlijk nog steeds wel een kans dat je na die afspraak gelijk kan beginnen! Ik hoop het in ieder geval voor je!
Zwindo, ook fijn voor jou dat je nu gaat beginnen. Zo zie ik dan het maar dat je tijdelijk in de overgang wordt gebracht. Het is best goed mogelijk dat je in ieder geval in december mag beginnen met prikken, toch?
Kadootje, wat heerlijk, gefeliciteerd!!! Lijkt me inderdaad raar als het opeens en toch zo snel gelukt is. Na al de ellende ervoor lijkt het mij een heerlijk maar onwerkelijk gevoel!
Lotjejansen, ik snap het helemaal. Je wilt het liefst meteen beginnen maar het is nogal wat, daar moet je je echt even op voorbereiden! De Mr en ik hadden na de eerste spuit allebei een bibberig gevoel, zo van poe he wat zijn we aan het doen! En we hebben ons er maanden op kunnen voorbereiden..

Gefeliciteerd Kadootje het grootste kado groeit gewoon in jou nu! Zo mooi! 
Lapjesendraadjes hoe gaat het nu lukt het wat balans te houden in je energie? Nog drie week ongeveer en je bent aan de beurt? Komt in de buurt!
Hier moet ik nu eerst mijn menstruatie afwachten en dan drie week aan de pil. Vrijdag even bloed prikken en alle medicatie alvast ophalen. 

Terug
Bovenaan