Hier voelt vriendlief zich erg schuldig, en vooral als hij ziet wat ik er voor moet doen om zwanger te worden. Maar net zoals lapjesendraadjes zegt heb ik hem gerustgesteld dat ik echt niet boos ben, kan niemand toch iets aan doen, bij wie het ook zit. Samen hebben we 1 doel en daar zijn we alle 2 voor nodig.
Verder houdt hij zich wel heel erg aan een lijstje om de zaadbevordering niet te slechter en/of te verbeteren. Nou spetterende resultaten zijn het niet maar vind t zo knap dat hij ruim al een jaar geen alcohol drinkt, bewust bepaalde soorten zeep en shampoo kiest, laptop niet op schoot legt etc etc. En dat geef ik hem dan ook regelmatig terug.
Verder loop ik vanuit t zkh bij een psycholoog, daarbij kan je ook soms samen met je partner een uurtje praten. Maar dat is wel een grote stap.
Verder klinkt icsi wat heftiger maar over het algemeen heb je vaak meer bevruchting met icsi als met ivf als ik het goed zeg. En daar gaat het om. Verder is het precies hetzelfde, alleen de manier van bevruchten loopt anders. Dus als jullie het prettiger vinden kun je toch ook gewoon tegen de buitenwereld zeggen dat jullie een ivf traject volgen. Als dat beter voelt, waarom niet.
@xdeniesx na onze intake ging het allemaal vrij snel. Had gevraagd of we meteen aan de pil mochten beginnen na de eerste ms, want het 2de gesprek zou daarna zijn en dan moest ik weer een ronde wachten. Dit was goed, hadden daarvoor nog wel even een telefonisch afspraak staan om het te bevestigen mochten de uitslagen toch anders zijn dan verwacht. Misschien dus een tip om hier ook naar te kijken en/of te vragen.
Succes
Hier vanochtend de eerste spuit weer gezet, op naar een nieuw avontuur!