1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Wat voor werk doe jij dan Lotjejansen?
Ik ben huishoudelijke hulp, maar toen ik een keer niet kon werken ivm mijn epilepsie en nog tollend op mijn benen stond te bedenken waar en hoe ik uberhaupt die middag moest werken werd me vrij bot gevraagd of ik nou nog richting cliënt ging, want die betaalde er wel voor en ik werd er verwacht. (Die cliënt heeft daarna per direct me op gezegd, ik hoefde niet eens meer te komen). 

Hi ladies, het is een tijdje stil geweest van mijn kant. Ik merkte gewoon dat ik echt even behoefte had aan rust en daarom hebben we ook 3 maanden bewust even geen trajecten gedaan om alles even te laten rusten nadat onze tweede (laatste) cryo ook niet was blijven plakken. We hoorden zoveel wonder verhalen van mensen die tussen pogingen door ineens spontaan zwanger werden en wij hoopten ook zo'n verhaal te worden, maar helaas. Ik heb afgelopen maandag dus weer onze eerste spuit gezet voor onze 3e poging. Zaterdag heb ik mijn echo. Vind het spannend want ik heb een ander medicijn dit keer en in een lage dosering, ik hoop wel voldoende opbrengst te hebben omdat onze embryo's ook nog door die genetische test moeten zien te komen. 
Ik zie dat hier inmiddels meer bekenden namen zijn aangesloten, wat shit dat jullie nu ook deze weg moeten bewandelen meiden..
Veel succes LotjeJansen en Schorpioen! 
Decapeptyl is een rotspuit he.. Je kan even een ijsblokje op de plek houden waar je gaat spuiten, en idd even uit de koelkast halen (15 min ofzo) en in je hand opwarmen. Wat mij ook helpt is om niet in t midden van je buik te prikken bij je navel, maar juist meer aan de zijkanten. Veel minder gevoelig!

lotjejansen het helpt inderdaad wat om hem wat eerder uit de koelkast te halen en ik hou hem nog vaak even vast in mijn handen. Blijkbaar werkt het ook om een ijsblokje kort op de plek te leggen, maar daar had ik nog het geduld voor. Haha
Ik voel nu nog niet echt de eitjes, voel wel wat, beetje beurs maar kan niet zeggen dat het nu extreem voelt. Dit komt nog wel hoor als ze wat groter zijn, dan is het wat drukkend. Kan me niet meer zo herinneren of ik er veel last van had. Merk wel dat ik nu wat meer na de wc denk te moeten.
Vandaag terug geweest en zaterdag de punctie. Ze hopen nu rond 10-12 eitjes. Ben er helemaal blij mee. Maar het zegt nog helemaal niets. En dat maakt t ook zo zenuwslopend. Morgenavond de pregnyl zetten.
Maar wat je werkgever zegt mag officieel niet. Net als een tandarts of doktersafspraak die niet op een ander tijd gemaakt kan worden buiten je werk, heb je recht op. Op freya staat uitleg en tevens ook uitleg voor de baas.

Hee mandareintje welkom terug. Heb regelmatig nog aan je gedacht. Goed dat jullie even een pauze hebben genomen. Hopelijk heeft het goed gedaan? Hoe vindt je t om weer te beginnen naast de spanning? En hoe ziet je schema er nu uit qua medicatie.
Voor mij wordt het icsi 2 maar door de corona lang stil gezeten, was er wel echt weer aan toe om vooruit te kunnen. Al merkte ik dat het wachten op behandeling ook wel rust gaf omdat je niet steeds hoeft te vechten met de teleurstelling telkens. 
Nu ik weer bezig bent is het me ook best wel zwaar bevallen, ook door de drukte op het werk en gemis van mam. Maar ik krijg toch ook weer die kracht om door te gaan en te hopen op een wondertje.
Hoop dat deze ronde je veel geluk mag brengen. Heel veel succes Mandareintje 

Oh goede tips dat wist ik niet van ijsblokjes en even warm maken, ga ik morgen direct doen!
Spannend schorpioen zaterdag punctie ? 
Mandareintje welkom, hopelijk mag de net andere aanpak goed uitpakken. Leerzaam hoe je omschrijft ook bewust de rust te hebben gepakt afgelopen tijd. Alle goeds ook weer in deze poging voor jullie samen ?
Mijn menstruatie is doorgebroken, morgen bellen en vrijdag hopelijk plek voor de uitgangsecho. Het is en blijft ongrijpbaar, dat er misschien over een paar week leven mag gaan groeien in mij, voor het eerst een echte kans!!

En kon je vandaag terecht voor de uitgangsecho? 
Hier gister avond de pregnyl gezet. Was even proberen wakker te blijven tot 23 maar de laatste zit er in.
Morgen op hetzelfde tijdstip de punctie, ben heel benieuwd. Heb er tot nu toe een goed gevoel over. Maar ja heb ik vaker gehad..

Ja ik ben geweest en mag morgen starten! Zo benieuwd. En jij al weer toe aan de punctie!! Morgenochtend om 11 uur dan?
Heel veel succes! Voor jullie allebei natuurlijk ? laat maar weten hoe het is gegaan. 

Schorpioen, wat spannend! Vandaag je punctie. Ik stuur positieve vibes jouw kant op ??. Snap goed hoe je je voelt. Even geen traject is bevrijdend, maar het brengt je ook geen steek verder dus daarom, hoe zwaar ook, toch fijn om weer bezig te zijn. Snap dat het voor jou extra beladen is nu zo zonder je moeder. Sterkte meissie, weet niet of je erin gelooft maar ze is ongetwijfeld bij je en houdt zonder dat jij het merkt gewoon je hand vast vandaag ?
LotjeJansen spannend! Ik duim voor je! ?

Mandareintje, wat fijn om weer wat van je te horen! Ik hoop dat de lage dosering genoeg opbrengst gaat brengen. Bij mij deed de lage dosering te weinig (zelfs na tussentijdse ophoging van de dosering) en dit was een van de redenen dat de poging bij mij werd afgebroken. 
Schorpioen, hoe is het vandaag gegaan??
Lotjejansen, wat fijn dat je mag beginnen!!

Terug
Bovenaan