1ste x IVF, iemand tips of handige adviezen? :)

Lotjejansen wat lief van je dat je ernaar vraagt. Ene moment gaat beter als het andere. Het ging net weer wat beter alleen is hij nu net weer door zn rug gegaan? het is ook telkens wat haha. Konden er nu beide ook wel een beetje om lachen dus dat ik ook wel een goed teken. Verder staan nu alle afspraken gepland. Begin november half november en eind november. Dus ben benieuwd hoe en wat nu verder. En nu heeeeeel hard hopen dat er geen lockdown komt en alles in de ziekenhuizen weer opslot gaat.
Spannend beginnen met decapeptyl. Geen idee of de bijverwerkingen hetzelfde zijn als de lucrin, maar die opvliegers zijn een hele belevenis ? in ieder geval heel veel succes hopelijk loopt het allemaal volgens het boekje en heb je straks super mooie eitjes!
Schorpioen spannend allemaal weer! Hopelijk heb je straks ook een heleboel mooie eitjes. En daarna natuurlijk een super mooi wondertje, maar dat geldt natuurlijk voor iedereen hier!

Wij hebben 18 november ons eerste gesprek in het Amc. Deze week heeft vriendlief bloed moeten prikken en weer een potje ingeleverd. Wil nog maar even niet denken aan de wachttijden door de corona... Lieve mw achter de balie gaf me ergens wel hoop door te beamen dat fertiliteit ergens toch een apart hoekje is maar kon natuurlijk niets beloven. Maar mensen, wat is zo'n AMC groot als je enkel in streekziekenhuizen bent geweest...

Bijna weer november dan mogen jullie weer verder dames. Heb nog niet gehoord dat er op plekken fertiliteit is stil gelegd en hopelijk blijft dat zo! 
Lotjejansen je bent begonnen met spuiten, hoe gaat dat? En ook bijwerkingen? Al hoop ik van niet natuurlijk.
Hier vandaag echo gehad om te kijken hoe het er voorstaat. Ongeveer 9 eitjes tot nu toe dus ben erg tevreden. Woensdag weer een echo om te kijken hoe groot ze dan zijn.
Hij verwachtte vrijdag of zaterdag punctie. Fingers crossed

Hoe gaan jullie werkgevers eigenlijk om met al die ziekenhuisbezoeken? Ik werk voor een grote landelijke organisatie en probeer het nog maar zo lang mogenlijk stil te houden. Ze zijn niet bepaald meegaand, terwijl hun slogan toch heel anders beweerd... Wel balen, het was een klein bedrijf en dat is toen overgenomen. 

Klinkt goed Schorpioen, nu al 9 eitjes! Ik ga voor je duimen dat ze goed doorgroeien!
Knuffeltjeee Ik heb makkelijk praten, want ik werk voor de overheid. Ik heb het dus gewoon verteld. Weet je trouwens al dat werkgevers ziekenhuisbezoeken moeten toestaan? En als je een vast contract hebt, dan mogen ze je niet ontslaan omdat je vaak afwezig bent voor ziekenhuisbezoek. 

Ik werk in de zorg, voordeel dat ik door t onregelmatig werken vaak wel er langs kon plannen. De iui is me steeds gelukt met zo nu en dan een ruilsmoesje of de vraag of ik wat later kon beginnen of starten. Maar kwam elke keer best netjes uit.
Toen we de overstap moesten maken naar een ander ziekenhuis heb ik t verteld aan mijn team en teamleider.  Tijdens de eerste icsi behandeling had ik ook gevraagd of ik er even tussen uit mocht. Zodat ik de rust had en mam lag toen ook erg slecht dus kon het echt wel gebruiken. Heb ik als erg prettig ervaren. In totaal bijna 2,5 weken in de ziektewet. Was erg fijn dat dit mocht. 
In principe moeten ze je vrij geven, maar in de zorg werkt dat vaak toch anders merk ik. Of in ieder geval bij ons. Ik ben heel de week al van alles aan t proberen te schuiven en diensten te ruilen zodat er geen gat ontstaat. Vooral in deze tijd met corona en zieke is het zo lastig om t in te vullen. Maar collega's proberen wel mee te denken en zijn bereid om te helpen. Super lief.

Hoi allemaal, 
Schorpioen gaat lekker 9 eitjes!! kan je ook voelen bij jezelf dat het er zoveel zijn? Ben benieuwd hoe dat js. 
Ik nu begonnen met spuiten van de decapeptyl en pil is ook afgerond nu. Iets vermoeider en wat hoofdpijn. En wat een dikke naalden, doet echt pijn. Gonal f is gelukkig veel dunner!
Nu wachten op menstruatie en dan de uitgangsecho ik hoop vrijdag 
Mijn werkgever zei dat ik zelf verantwoordelijk ben om in te halen wat ik mis door echos enzo. Krijg op zich dus de vrijheid. Maar hoe dat wettelijk zit??

Lotjejansen, ik heb gemerkt dat als je de Decapeptyl een kwartier van te voren uit de koelkast haalt en je voor het spuiten je huid koelt, het dan wel meevalt. Maar het blijven letters, die naalden.
En werk inhalen? Ik zou even op de website van Freya kijken waar je precies recht op hebt. Want zegt je werkgever ook dat je werk moet inhalen als je ziek bent geweest?

Terug
Bovenaan