20 weken echo.....

Hoi hoi meiden,

Ook onze echo was goed. Geen gekke dingen gevonden, geen afwijkingen gezien. Een compleet klein mensje met alles erop en eraan dat vrolijk aan het trappelen was. We hebben veel foto's meegekregen.

Ik ben echt wel opgelucht dat tot dusver alles oke is.

Groetjes Petra

Hé meiden,

Mooi dat jullie echo's ook goed waren. Hier ook niets aan de hand. Alles goed kunnen bekijken, omdat het kindje in een moeilijke positie lag voor de gynacoloog!! Hij heeft het kindje van alle kanten laten zien..... echt alle kanten. Op het einde draaide het kindje toch nog goed, waardoor het ruggetje en nekje gecontroleerd konden worden.

Ben ontzettend blij dat mijn medicijngebruik, zo op het eerste gezicht, niet schadelijk is geweest. Natuurlijk kunnen ze niets garanderen, maar het is voor mij een hele opluchting.

We wouden niet weten wat het zou worden.... maar toen de gynacoloog vroeg of we ook wouden weten wat het werd, hadden mijn vriend en ik 2 seconden daarvoor dezelfde gedachte, volgens ons geen twijfel mogelijk... we dachten beiden een jongetje te zien.  We hebben gewoon gezegd dat we het niet wilden weten, maar in de lift op de terugweg keken we elkaar aan en dachten allebeide hetzelfde. Zo duidelijk de kont en de bovenbenen ui elkaar  en daartussen nog iets zichtbaar.

Groetjes Noah

ha Noah, wat fijn dat alles goed liijkt te zijn zeg!!!
heb je nou niet zoiets van ik wil toch zeker weten wat het wordt als je het al
denkt gezien te te hebben? Zou ik wel hebben haha

liefs daantje

Hoi allemaal,

we zijn net terug van de 20 weken echo en alles was goed.
We hebben weer erg genoten van ons kleintje.
Maar helaas konden we niet zien wat het wordt.
Lag lekker stijf met de beentjes tegen elkaar en daarna met een hand ervoor.
We hebben het ook op videoband.
Erg leuk om te zien en  best een leuke reactie van de kleine.
Maar helaas minder leuk voor ons maar achteraf wel plezier om.
Nu ben ik morgen jarig en krijg van mijn ouders een echopakket.
Dat zijn 2 echo's.
Een 2d en een 3d of 4d.
De 2d echo willen  we bij de 24 weken plannen en de 3d echo bij de 28 weken.
Kan niet wachten tot de volgende echo.

Groetjes Fanny

Daantje, we wisten van elkaar niet tijdens de echo dat we het beide gezien hadden. Dus voor het geval de ander het niet had gezien, zeiden we nee. Hadden we ook afgesproken dat we het niet wilden weten.  Maar nu maakt het ons eigenlijks niets uit... misschien zijn we over 4 weken wel zo nieuwsgierig, dan kunnen we het weer aan de gyn vragen......  voordeel van in het ziekenhuis onder controle staan.

Fanny, jammer dat de kleine de billen dicht bij elkaar hield!! Zeker als je het wilt weten. Net het omgekeerde als bij ons! De kindjes hebben een heel eigen wil!
Gelukkig voor jullie heb je nog meer kansen om het te zien. Komt vast wel goed.

hoi hoi,

Fijn dat bij jullie de echo ook goed was.
Leuk he, om je kindje weer te mogen bewonderen. Het ging mij eigenlijk veel te snel.

Femke, bedankt voor je reactie. Gisteravond hebben we van de oma's hele mooie (dure) kleertjes gekregen. Ik heb hun wel gevraagd de bon te bewaren. Als het nu over 6 weken bij de pretecho toch anders blijkt te zijn, kan ik het proberen om te ruilen. Het zijn kleertjes van de nieuwe collectie, dus als ze er een beetje begrip hebben kan dat nog wel.
Bij een medische echo mag je niet terug komen om het geslacht te bepalen (is immers niet medisch noodzakelijk). Bij de pretecho mag dit wel (dus we zullen er achter komen, haha)

groetjes lieke

Hoi, wat leuk om al die verhalen te lezen en dat het goed is. Wij hebben dinsdag de 20 wk echo gehad, ook alles goed. Ik vond het zo bijzonder om te zien, hersenen, hartje nieren, ruggenwervel. Was echt stevig onder de indruk.
De echoscopist was redelijk zeker van het geslacht, en wij weten het dus ook maar we houden het geheim voor ons samen.
Nu geniet ik pas echt van de zwangerschap, dat heeft ook te maken met het feit dat ik sinds kort het kindje echt elke dag voel, en het heel lekker druk is.

Hoi meiden
We hebben vandaag de 20 wekenecho gehad en dat wat we gezien is goed alleen mag ik nog een keer want ze kon het gezichtje en het hartje niet op de foto krijgen het ziet er wel goed uit maar die van het hartje op een bepaalde hoek en dat kreeg ze niet voor elkaar vandaag.
Nu mogen we 14 aug weer
Moet ook nog een keer bloed prikken kijken voor suiker.
Heb echt het idee dat we gewoon niet mogen genieten van de zwangerschap )doen we wel hoor) iedere keer als ze komen zeueren ze dat we geen vruchtwaterpuctie hebben laten doen ondanks verhoogd risco en nu gaan ze hier weer om zeuren nou ja wij blijven gewoon genieten.

Groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan