35+ en zwanger worden van de 1e

Silvia en Serenta welkom. Leuk dat jullie ook aansluiten bij dit forum en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Serenta heb je een tip hoe je de wens een beetje los kan laten ;-). Ik vind dat zo ontzettend moeilijk. Ik probeer het mezelf wel aan te praten, maar echt loslaten lukt niet. Gelukkig dat het uiteindelijk wel weer gelukt is.

Manon, zit je vakantie er alweer op? Mag je maandag weer aan het werk? Heb je alles een heel klein beetje van je af kunne zetten?
 
@ Sanne : Er waren een aantal dingen die al op de planning stonden die ik gewoon lekker fanatiek heb opgepakt. Het trainen van mijn paardje om weer te starten op wedstrijden. Zelf weer lekker aan de slag met sporten.
Ook stond er een vakantie naar Suriname op de planning, in deze weken wilde ik dus aan de pil zijn vanwege het Zikavirus.
Echter omdat wij beide Zika vrij terug naar NL kwamen gelijk weer gestopt met de pil, en niet verwacht gelijk de volgende cyclus zwanger te zijn, maar dat gebeurde. En eigenlijk omdat ik nu met andere dingen bezig was had ik in eerste instantie geeneens door dat ik over tijd was. Tot dat ik in me agenda ging controleren en ik dus over tijd was..... De rest is bekend :)


 
Nee klopt idd ik denk wel eens dat juist omdat er zoveel speelde en we niet volledig gefocust waren op het zwanger worden het relatief snel toch gelukt is. Maar dat is puur een gevoel. Ik voel me eigenlijk heel erg goed. Op wat rug en bekkenproblemen na is het een heerlijke zwangerschap en vooral genieten. A.s. dinsdag hebben we de 20 weken echo en dat vind ik toch wel heel erg spannend. Er spookt toch door je hoofd wat als...... Maar we willen allebei ook erg graag het geslacht weten dus dat maakt het ook weer heel leuk.
 
Welkom dames! Hier nog geen menstruatie, verwacht hem volgende week.  Zit nu op dag 27 van mijn cyclus. We gaan het zien.
 
Ik moet ook wat verzinnen om mezelf op te focussen, want ik geloof erin dat hoe meer je ermee bezig bent des te langer het duurt ;-(.

Fijn dat met jullie zwangerschappen alles goed gaat.
 
Hoi hoi,

@Sanne, mijn vakantie zit er inderdaad alweer op. Echt uitgerust ben ik niet, maar het scheelt dat ik nu echt ga aftellen richting het verlof.

Ik had trouwens het gevoel dat ik tijdens het zwanger worden redelijk rustig eronder bleef. Mijn man daarentegen vindt dat ik er echt wel mee bezig was...  Zou eigenlijk niet goed weten hoe je het zwanger worden van je af moet zetten. Het enige wat ik mij kan voorstellen is om je bezig te houden met compleet andere dingen. Vakantie; verbouwing, verhuizing, andere baan. Maar dat zijn nogal 'grote' dingen.

@Silvia, ik vond de 20 weken echo ook spannend. Maar behalve een kleine afwijking in de navelstreng was er niks aan de hand. En het is ook leuk om de baby zo goed te kunnen zien.
 
In principe heb je twee slagaders en één ader in de navelstreng. Ik heb één slagader en één ader. Dat komt bij 1 op 100 zwangere vrouwen voor (best vaak nog). Ze kijken dan nog een keer de baby goed na met een extra echo. Maar bij ons was alles goed.

Laat je meenemen met het wonder in je buik. Je hebt nog jaren voor de boeg om je zorgen je maken ;-)
 
Terug
Bovenaan