35+ en zwanger worden van de 1e

Hallo, Ik ben redelijk nieuw hier. Heb wel vaak op de achtergrond meegelezen, maar nog niet eerder een berichtje geplaatst.

Ik ben op dit moment 37 jaar en ruim 14 weken zwanger van de eerste. We hebben twee keer een miskraam gehad, een keer op 15-12-2014 en een keer eind juni 2015. Daarna heeft het een tijdje geduurd voordat ik zwanger raakte, mede omdat mijn partner en ik er ook niet echt mee bezig waren. Voor zover nu bekend (vandaag nog een echo gehad) gaat hier alles prima! We hebben de combinatietest laten doen en ook daaruit kwamen geen extra risico's naar voren.

Voor de dames die de NIPT hebben laten toepassen: Wat is hier de reden van? Er is bij deze test toch een verhoogd risico op een miskraam? Dat is voor ons juist een reden om hoe dan ook deze test niet uit te voren.

Ik zag verder dat iemand ook het Green Happiness dieet is gaan volgen. Er is nogal wat kritiek over dit dieet. Door het voedingscentrum, maar ook door diëtisten. Het dieet zou te weinig eiwitten bevatten en te weinig vitamines en mineralen. Ik heb me er verder nog niet in verdiept, maar wil een voorzichtige waarschuwing melden. Belangrijk is altijd om zelf na te denken wat goed is en vooral te luisteren naar je eigen lichaam. :)

Verder wil ik iedereen die zwanger is veel geluk wensen en feliciteren en iedereen die zwanger wil worden ook heel veel geluk en sterkte toewensen.

Groetjes, Suus
 
Hallo dames,

ook ik ben hier nieuw. Ik ben 38 jaar en nu 22 wkn in verwachting van mijn 2e kindje. Als ik beval zal ik 39 zijn. Mijn zoontje is 2 jaar en 3 maanden, toen ik van hem beviel was ik 36 jaar.

Het heeft ons 7 jaar gekost om voor het eerst zwanger te worden. We hebben dan ook een flink traject afgelegd. Maar het was het voor ons allemaal waard want we hebben een prachtige, vrolijke zoon! Ik werd zwanger na een XI behandeling (icsi) en mijn eerste zwangerschap was in 1 woord geweldig! Ik heb me nog nooit zo mooi en fantastisch gevoeld. Klein beetje misselijk de eerste maanden en erg moe, maar dat hoort er ook bij... En ik was zo blij dat ik eindelijk zwanger was dat ik alles met een grote glimlach op m'n gezicht doorstond☺️

Na de XI behandeling van mijn zoontje hadden we nog 6 imgevroren embryo's in het ziekenhuis. Nu ben ik zwanger van 1 van die ingevroren embryo's.

Wij maken we eens het grapje dat ons zoontje en deze baby een 2 eiïge tweeling zijn met 2 jaar ertussen omdat ze op dezelfde dag zijn bevrucht. Best bijzonder.

Deze zwangerschap is 180 graden anders dan m'n eerste: het eerste trimester was ik zo misselijk dat ik niet kon eten, drinken of zelfs praten. En in de 2e maand kreeg ik vreselijke bloedingen en dacht ik steeds dat het mis was. Na controle in het ziekenhuis bleek dat de placenta voor de baarmoedermond ligt, waardoor ik bij een verkeerde beweging, tillen of zelfs niezen al een bloeding kon krijgen.

Gelukkig is de placenta ondertussen iets weggetrokken van de baarmoedermond en daarmee de kans op bloedingen iets afgenomen. Sinds deze week mag ik eindelijk weer wat doen. Wel rustig aan want de kans is niet helemaal geweken.

Ik hoop dat iedereen die zwanger is lekker van haar zwangerschap kan genieten!

En ik wens iedereen met een zwangerschapswens toe dat hun wens snel in vervulling mag gaan!

Ik wou nog even reageren op het bericht van Suus: allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Bij de NIPT test halen ze materiaal van de baby uit het bloed van de moeder. Als moeder geef je dus een paar buisjes bloed af, meer niet. Er is dan ook geen enkel gevaar voor de baby. De test geeft geen 100% zekerheid maar iets van 98 of 99% ofzo. Het is wel een zeer veilige manier om héél veel zekerheid te krijgen en als uit de nipt test blijkt dat er een kans is dat het niet goed is kan je altijd nog beslissen voor bv een vruchtwaterpunctie die wel 100% zekerheid geeft maar ongeveer 2 a 3% kans op een miskraam geeft.

Geniet van je zwangerschap!
<p style="text-align: left;">Groetjes M.</p>
 
Hoi mama-34,

Ik heb een innestelingsbloeding gehad. Dacht dat het mijn menstruatie was die maar niet door wilde zetten, dus steeds een beetje bloed en later meer bruin bloed. Na een week heb ik een test gedaan. Niet omdat ik dacht dat ik zwanger was, maar omdat ik zeker wilde weten dat ik het niet was.

Pas toen er een kruisje in de test stond, vielen de andere kwartjes ook... misselijkheid en ineens thee niet lekker meer vinden.
 
Terug
Bovenaan