35+ en zwanger worden van de 1e

Balen Sanne en Johanna, ik wens jullie ook zo sterk een zwangerschap toe.

Ik weet nog wel hoe lastig het voor mij was toen ik alleen was en iedereen om mij heen zwanger leek te zijn. Ik ben er altijd eerlijk voor uitgekomen dat ik ook een kinderwens had en dat de zwangerschap van een ander moeilijk voor mij was. Daarnaast zei ik ook altijd dat ik het hen wel gunde en dat ik absoluut niet wilde dat ze iets voor mij verborgen zouden houden. Wel vroeg ik om begrip als ik er een keer om moest huilen.

Voor mij breekt over drie weken een belangrijke periode aan: ik ga dan met zwangerschapsverlof (met 34 weken). De laatste horde naar de bevalling.

Vinden jullie het wel goed dat ik op dit forum meepraat, kan me voorstellen dat het voor jullie lastig is. En juist op een forum moet je gewoon kunnen lachen, huilen, klagen.
 
Het leven is wat het is. En voor jou geldt toch ook dat dit forum er is om te delen, huilen...Natuurlijk vind ik het soms confronterend. Maar precies wat je zelf ook schreef, ik gun het iedereen van harte. Wat niet betekent dat ik voor ons weleens huil. Mijn vriend is een stuk nuchterder en zegt dan: het is onze tijd nog niet. Tja. Na 11 jaar wachten en wensen voelt het voor mij soms vals dat nu ik eindelijk bezig ben en zo'n leuke man heb, ik toch nog wat langer moet wachten. Ik ben niet zo geduldig, deze les is er vast ook niet voor niets. Mensen weten dat we bezig zijn en nog niet gelukt is. Dat vind ik ook wel heel fijn.  Het is wat het is.
 
Je kunt het iedereen van harte gunnen, maar het is soms gewoon heel lastig als je het zelf ook graag wil. Zet hem op, op naar een zwangerschap!!!

Ik heb vandaag een kut-dag. Ingebroken in mijn auto, autoruit kapot en navigatiesysteem gestolen. Om te janken. Bah!







 
Natuurlijk kan je gewoon bij dit forum blijven Manon! We kunnen het ook omdraaien; heb jij zin om onze verhalen te lezen dat we bezig zijn met poging X en dat we weeeeerrr niet zwanger zijn
 
Hele lap tekst getypt, wordt er maar een deel geplaatst!

Johanna, zijn jullie al 11 jaar bezig of heb je zo lang een kinderwens?

Ik ben helaas weer ongesteld geworden, maar dat had ik ook wel verwacht. Maandag een afspraak bij een acupuncturist.

Inmiddels nog een vriendin zwanger van de 2e. Gelukkig merkte ik aan mezelf dat ik er minder moeite mee had als een paar weken terug.
 
Oh nee! Wat vervelend! Vooral het regelwerk!! Sterkte mamalb!

En Sanne, ben benieuwd naar acupunctuur. Laat je weten hoe het was? Wat jammer dat je toch ongesteld bent geworden. Vind dat effe een baalmoment hoor!

Nee, toen ik 23 was, wist ik dat ik kinderen wilde en als het nu zou komen het ook welkom zou zijn. Liefst voor mijn 30ste. Was toen met een leuke man samen, die me 1,5 jaar later bedroog. Anyway, blij toen geen kinderen te hebben met hem. En dat heeft bij mij ook een heel proces in gang gezet. Ik denk dat ik een kind nu een fijne, meer stabiele moeder kan bieden. Ondanks mn lichamelijke beperkingen (na een ongeluk nooit helemaal hersteld. Lang verhaal ;)

Ben nu zon 3,5 jaar samen met deze man. Heel fijn! Met hem wil ik zeker kinderen. Dit is goed en stabiel. We zijn vorig jaar aug begonnen met actief zwanger proberen worden. Nu poging 16 dus of zoiets. Ik heb niet heel braaf geteld, haha.

Ik blijf geloven dat het leven je van alles voor de voeten werpt om je te laten groeien als mens. En achteraf snap je waar het voor nodig was nu is het gewoon moeilijk om geduld te hebben ;)



 
Johanna, jij bent in die tijd nog helemaal niet zwanger geweest? Lopen jullie inmiddels wel in het ziekenhuis?

Ik ben begin februari van dit jaar gestopt met de pil en was in juni zwanger. OK, dat is dan wel op een miskraam uitgelopen maar ik weet (hoe cliché je dat ook van iedereen hoort) dat we zwanger kunnen worden. Ik heb goede verhalen over acupunctuur gehoord en hoop dat dat ons ook kan helpen om snel, maar vooral goed zwanger te worden. En mochten we in januari nog niet zwanger zijn, dan ga ik naar het ziekenhuis.

Hoop alleen wel dat ik voor de uitgerekende datum van half februari zwanger ben.

Gelukkig heb je nu wel een goede relatie en hopelijk snel een positieve test in handen.



Mama-Lb heb je vandaag een betere dag gehad dan gisteren ;-)?
 
Terug
Bovenaan