35+ klussers 2

HOI allemaal

Weer druk geweest de laatste tijd. Ben echt flink aan het opruimen. Een week na mijn slijm en klussen had ik ong een uurtje erge buikpijn. Dus dacht: Te vroeg geklust, nu is mijn ei. Heb er verder niks meegedaan. Wie weet was die toch al aan het innestelen. Heb nu de griep en herinner me dat ik dat vorige keer ook had voordat ik overtijd ben. Ben daar wel moe en raar van. Zou wel erg leuk zijn als het in een keer raak is na de miskraam. Eind mrt wordt ik 40 en het zou toch leuk zijn als ik voor mijn 40e zwanger ben. En wie weet kan ik het dan wel op mijn verjaardag vertellen. Als ik dan mag rekenen van 1 jan dan ben ik dan toch 3 mnd.
Afwachten dus maar tot befr. Heb verder nergens last van

Hoi iedereen,

Nou, ik kan het een maandje vergeten hoor, ik heb een schimmelinfectie! Net tijdens mijn ei!
Flink K.. dus, en  het jeukt mijn broek uit.
Wel net van die eieren die je moet inbrengen gekregen (niet zo'n goeie ervaringen mee trouwens, jeukt het straks nog erger ), maar las net op internet dat het via je darmen ook op te lossen is met zure yoghurt en yakult. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
Ik zal een topic schrijven, misschien  heeft nog iemand een goeie tip.
Ga even verder snuffelen, ik zal binnenkort weer wat meer schrijven.
Liefs Gwen

Hoi meiden,

Hier ook weer eens een berichtje van mij!
Het gaat hier allemaal goed. Misselijkheid is gelukkig over, nog wel snel moe, maar ja, dat hoort erbij!! Ik groei al goed, het valt nu echt niet meer te verbergen, wat ik ook helemaal niet erg vindt!!
Volgende week maandag heb ik weer een controle bij de gync. en hopelijk krijg ik ook weer een echo.   Ik ben nu 14 weken zwanger.

Ik weet niet meer precies wat iedereen heeft geschreven, maar wat ik nog weet, reageer ik even op.

Wietske, en...??! Zijn de RD's nog doorgebroken of niet? Was zeker wel even lekker op Texel? Vind het heerlijk daar.

Gwen, balen van die schimmelinfectie, ik heb wel goeie ervaringen met die capsules.Dan was het altijd zo over. Zit je precies in je klusdagen?

Ikke, hoe gaat het met jou? Nog steeds niet ongi? Wanneer ga je testen?!

Sandy, leuk hè die voorbereidingen voor het trouwen. Wij hebben vanochtend een gesprekje gehad met de ambtenaar vd burgelijke stand en ik heb vandaag bloemen geregeld. Zaterdag nog een keer m'n kleding passen, ik denk dat het nog wel wat uitgelegd moet worden, want m'n buik groeit best hard.
Nog even en je mag ook weer helemaal voor het zwangerworden gaan! Leuk en spannend.

Luna, alles goed? Wanneer is je NOD?

Oei..ik weet niet meer wat de nieuwkomers....waaronder Maaike geschreven hebben...sorry.

Bries, alles goed? Leuk dat jullie babykamer hebben gekocht.

Groetjes,
Angel

He Wietske! En? En?

Ikke, ik duim voor je, nog ff afwachten...

Wilhelmin, wat een mijlpaal he 40! Ik word dit jaar in augustus 40. Vind het wel een soort van grens hoor, ik hoop zo dat ik voor die datum zwanger ben .

Het gatver Gwen, wat een narigheid en dan ook nog precies tijdens je klusdagen. Bah bah bah, vet balen! Ik heb het zelf ook vaak gehad maar nu  al een tijd niet meer.

Angel, fijn weer wat van je te horen. Ben blij dat het goed met je gaat! Houwen zo. Lekker aan het voorbereiden voor de grote dag, lees ik. Leuk hoor!

Ik had gisteren een dikke vette streep, die veel donkerder was dan de teststreep, dus mijn eisprong komt eraan! We zijn al vanaf donderdag aan het klussen. Vrijdag niet want toen was ik heel laat thuis maar verder nu iedere avond. Vanavond nog een keer en ik hoop dat de temp morgen omhoog gaat.

Nou meiden, spreek jullie weer.
xx Luna

Hey meiden,

Daar ben ik weer! Lekker uitgerust en geluierd op Texel, was heeeeeerlijk. Nu weer lekker thuis (ook best fijn) en hartstikke ongesteld (helemaaaaal niet fijn!).
vanmiddag kwamen ze: onderweg naar huis, ook lekker praktisch dat gedoe in zo'n toilet bij een benzinepomp!!!

Natuurlijk balen we ervan (mijn mannetje net zo erg als ik, dat vind ik wel fijn om te merken). We gaan nog 1 ronde verder en dan gaan we eens naar de huisarts om te vragen of het mogelijk is dat onderzocht wordt of alles bij ons beiden naar behoren werkt.
Weet iemand van jullie wat de mogelijkheden zijn en wat zo'n onderzoekje inhoudt???

Nu eens even zien wat ik heb onthouden van het lezen van alle berichtjes van de afgelopen dagen.

Luna, bedankt voor 't duimen, maar helaas..... Veel succes met klussen en veel plezier ook natuurlijk. 't Is er ook echt weer voor!!! In welke ronde zitten jullie??

Gwen, toen ik schimmel had smeerde ik er nestocyl op. De pil en het zalfje van de dokter heb ik ook gebruikt, maar met nestocyl gaat de jeuk direkt over en dat is wel zo prettig. Verder heb ik ook gehoord dat yakult goed is en knoflook, eventueel knoflookpillen.

Angel en Sandy,
ons huwelijk dit jaar was absoluut 1 van de mooiste dagen van ons leven en het plannen ervan was ook superleuk en spannend. Geniet ervan!!

mh 1970, Betekent deze naam dat je in 1970 bent geboren? ik ook, goed jaar.
Hoe lang duurde het voordat je zwanger was bij je 2 kinderen, weet je dat nog?
Ik woon sinds 10 jaar in een dorp waar superfanatiek carnaval wordt gevierd, maar ben er niet mee opgegroeid dus heb er totnutoe niet aan mee gedaan. Mijn man vind echter dat we dat dit jaar wel moeten gaan doen, dus we hebben een aantal vrienden uit het dorp beloofd dat we dit jaar serieus mee gaan feesten, heb je nog tips??
Wel gaan we voordat we de deur uitgaan een potje klussen, want het is dan ons eisprongklusweekend en dat gaat natuurlijk voor!

Ikke,
Het lijkt alsof het weleens raak zou kunnen zijn, spannend. hoeveelste ronde is het??

Meer weet ik even niet.
Allemaal veel groetjes
Wietske

Hallo Wietske,

Voordat ik zwanger werd van de eerste duurde het bij ons ook ruim een jaar. Wij zijn toen naar de huisarts gegaan en dan wordt als eerste het zaad van je man gecheckt. Het is nl. vaak zo dat hier wat mee loos is. Als dat goed is, dan ben jij aan de beurt. Als het zaad niet goed is, dan gaan ze verder zoeken bij je man en jou. Je man zijn zaad zal meerdere keren worden gecheckt. Krijg jij een inwendig onderzoek, moet je temperaturen, samenlevingstest doen ('savonds doen en de volgende dag mag jij dan langs om te kijken hoe het met het zaad gesteld is wat nog bij jou binnen zit).
Hoe het zit, als zijn zaad goed is, dat weet ik niet. Bij ons was het zaad van mijn man nl. niet goed. Maar dit kwam door zijn werk. Hij zat te veel. Door verandering van funktie is zijn produktie op gang gekomen en was ik binnen 3 maanden zwanger. Bij de 2e was ik de 1e keer direkt zwanger en van mijn miskraam binnen 2 maanden. Nu zitten we in de 10e ronde.

Ik heb nog niet getest, heb ook geen testen in huis. Ik vind het allemaal zo eng. De goede zwangerschappen had ik nl. geen last van mijn rug en was ik moe (jongetje) en onuitstaanbare trek in zoetigheid(meisje). Bij mijn miskraam had ik geen last van mijn rug, maar ook verder geen enkele andere verschijnselen die konden duiden op een zwangerschap behalve dat mijn ongi uitbleef. Nu is het vooral de rugpijn en wat gevoeligere borsten sinds de afgelopen paar dagen, maar ja of dit genoeg is.... Misschien dat ik van het weekend mijn angst kan omzetten in nieuwsgierigheid en dat ik dan ga testen.....

Groetjes Ikke

Hoi allemaal!   Wat weer veel te lezen na onze vakantie.

Spannend hoor Ikke, je weet maar nooit. Iedere zwangersschap is anders, en die symptomen zeggen de ene keer niks, en de andere keer juist alles, dus uiteindelijk kan alleen een test uitsluitsel geven. Hoop echt voor je dat het raak is!!!!!

Jammer Wietske dat het niet gelukt is, was toch een veel leuker einde van een top weekend geweest he. Las ook het verhaal van Ikke over de onderzoeken, is ook geen pretje, maar ja, als er iets een spontane zwangerschap in de weg staat, dan kun je er maar beter op tijd bij zijn. Maar wie weet .... is het de volgende ronde raak en mag je ook naar de huisarts, maar dan om te vertellen dat je zwanger bent!
Heb ik overigens helemaal niet gedaan, heb gewoon de vk-praktijk hier  gebeld. Mijn vriend moest laatst bij de HA zijn, die heeft het toen maar even gemeld, weet hij er in ieder geval van. Nou ja, mij kent hij amper want het is al meer dan een jaar geleden dat ik er geweest ben. (lucky me)

Luna... dat klinkt hoopgevend he, 2 dikke strepen en lekker veel geklust in de goede periode. komende weken weer spannend!!!!
En maaike, heb je ook al een duidelijke positieve ovu-test, of wil dat nog niet lukken? Ik heb die nooit gebruikt, want bleek al zwanger toen ik ze voor de volgende ronde bijna wilde bestellen.

Balen zeg Gwen dat die infectie juist nu moet komen, maar waarschijnlijk komt het omdat je toch pas in maart zwanger gaat worden ;) Wie weet is je intuitie wel helemaal goed joh, en vieren we dan een feessie!

Hoe gaat het met jou Wilhelmin, is de griep al weg? wanneer kun je eventueel gaan testen?
En Jet??? Ook bij jou duurt het niet zo heel lang meer he tot je NOD? we duimen natuurlijk weer voor iedereen!!

Sandy & Angel, lijkt me echt leuk om met al die voorbereidingen van het trouwen bezig te zijn. Wanneer is bij jou de grote dag eigenlijk Angel? Neem aan dat t niet zo heel lang meer duurt, anders blijven ze die jurk aan het uitleggen en moet er straks een stuk elastiek in gezet worden ;)
Ik ben net 4 weekjes voor je aan, ben morgen precies 18 wk. Mag volgende week donderdag al voor de 20 wkn echo, spannend!

Pauline jij mag eind van de week voor een echo he? die 35 euris vallen best mee, als je daarmee gerust gesteld wordt is het dubbel en dwars waard toch!
kan me heel goed voorstellend dat je het moeilijk vind om lang te wachten. Kreeg mijn eerste echo ook pas bij 9 wkn, was blij dat ik toen eindelijk échte bevestiging kreeg dat er een kindje in mijn buik groeide. Houd er wel rekening mee dat je ws een inwendige echo krijgt, want bij 7 wkn is het via de buik meestal nog niet goed te zien. Ik moest bij 9 wkn ook nog een inwendige, maar alleen als ik het zelf wilde. De vk had al gezien dat het hartje klopte, maar zei dat ze het ons veel beter kon laten zien. Ik heb er geen spijt van gehad, is ff raar, maar doet niet zeer en we zagen onze beeb echt heeeeel veel beter.

Zo, weer een lang verhaal, er was ook zoveel om op te reageren. Hier is alles goed, voel me goed, en de kinderkamer vordert gestaag, maar we hebben nog tijd, want begin april komen de meubeltjes pas.  

Brigitte

Dag allemaal,

He he eindelijk thuis uit mijn werk , half 8 vanmorgen begonnen en net binnen en dacht even bij lezen drinken chocola, altijd goed,
Mh is   inderdaad maaike en mijn geboorte jaar is 1970 klopt en over de testen en streepjes heb ma tot donderdag getest en werd alle dagen lichter en donderdag geen streep daarna niet meer getest dat is de 14e dag tot de 17e geweest mischien toch wat te laat maar verleden maand cyclus van 32 dagen maar ja daarvoor 29 dus weet niet.
Wietske bij mijn dochter was ik na het stoppen met de pil gelijk zwanger, de tweede na ong 7 mnd en dat werd een miskraam toen na 1 jaar gestart met clomid en na 6 mnd zwanger dus je ziet je weet het soms toch niet. en wat het carnaval betreft tips gewoon lekker genieten van alle gekke mensen om je heen kom ook niet uit het zuiden maar gaan al 25 jaar met de hele fam aan mijn vaders kant daarheen , in een huis met ong 30 man en 1 dag naar maastricht , ik vind het echt heel erg leuk, maar ja jij dan geen of niet te veel drank he! Ik heb geluk dan ik ben of zwanger of ongesteld Zit nu op de 22e dag maar weet echt niet meer wanneer ik het de andere keren wist, en of ik dat al voor mijn nod dagen wist jullie?
Ikke spannend he , ik hoop het echt voor je merk je wat?
Gwen wat een pech jo wat vreselijk lang duurt een maand dan he?
Brigitte je zit op de helft   al een echt   compleet kindje zo , energie al weer terug?
Luna, hoop voor jou ook dat al het werk zijn vruchten afwerpt, wie weet zijn we samen wel zwanger, ik denk dat jij ook begin febr ong moet worden? of niet natuurlijk
wilhelmien en Jet laten jullie het weten als het zo is?
Alle anderen ook heel veel succes zowel met zwanger worden als zijn als de voorbereidingen bij het trouwen
heb inmiddels kaas worst, chocola en noten op (gaat mn lijn) dus ga maar douchen en naar bed
trusten xxxxxx

Terug
Bovenaan