35+ klussers 2

Hoi hoi,

balen Luna dat het toch weer feest is. Je gevoel is wel goed geweest helaas. Op naar de volgende ronde dus, hopelijk nu met succes!

Nee Gwen, ik werk niet aan de balie (kassa) ook niet als het druk is... daar heb ik personeel voor ... haha. Als ik op de vloer mee help als het druk is, dan is het meestal  vooral de managers op hun huid zitten dat zij alles regelen, dat ze niks missen etc. Af en toe spring ik wel bij op cruciale plekken, maar dan bijna altijd met iemand erbij om diegene te trainen zodat ze mij de volgende keer niet nodig hebben.
Vandaag had ik geen zin  in rond rennen  maar het was toch wel erg druk, dus ben ik mee gaan helpen op de McDrive, alleen maar afrekenen. Op kantoor zitten kan ik niet op die momenten, zo doe ik nog wat nuttigs, en konden we diegene die er eigenlijk voor ingepland stond ergens anders voor inzetten.   Heb overigens maar van 15-19.30 gewerkt,   gelukkig vind iedereen het ok dat ik op de drukke dagen wat korter werk. Bovendien haal ik mijn 38 uur nog ruimschoots hoor.

Zit nu lekker op de bank, maar ga wel op tijd naar bed: morgen om  7 uur beginnen. Er is een manager ziek en nu neem ik haar taak maar over. Eigenlijk deed ik dit sowieso altijd zelf, maar ben haar aan het opleiden om de weekadministratie te doen als ik met verlof ben. Ook handig voor mijn vervanger als er nog iemand is die het kan.

Fijne avond allemaal!

Hoi allemaal,

Wat hebben jullie veel geschreven zeg! Wel leuk om die lijst bij te houden, ook van de zwangeren. Mijn vriendin & buurvrouw is 4 april uitgerekend, maar zeer waarschijnlijk wordt het kindje 1 april gehaald, want het weegt nu al zo'n 9 pond. Haar zoontje is nu 4, toen hij geboren werd was hij ruim 10 pond en dat was een soort slachtpartij dus dat willen ze deze keer anders doen! Ze wordt dit jaar 40 en is erg blij dat ze nog een 2e krijgen. Voordat ze de 1ste keer zwanger was duurde 5! jaar en de 2e 2  jaar en ze hebben niet gedoktert, want dat wilde ze niet.
Zoveel geduld heb ik niet, we weten nog niet hoever we daarin willen gaan, maar een beetje medische hulp indien nodig zou wel fijn zijn.

De afgelopen 2 dagen waren de ovutests gewoon negatief en vandaag is eindelijk mijn temperatuur omhoog gegaan, dus nu begint het lange wachten weer.
We hebben ons best gedaan, meer kunnen we niet doen.
Luna, jammer dat je ook weer aan een nieuwe ronde moet beginnen. Sterkte maar weer en vrolijk  opnieuw beginnen?!

Ikke, wat een mooi beroep. Mijn man wil wel graag een keer met  het vliegtuig op vakantie, maar ik heb nog nooit gevlogen en durf niet. Ik ga liever naar Texel, Duitsland of Frankrijk of zoiets, in ieder geval niet door de lucht, brrrrrr.

Allemaal trusten en groetjes,
Wietske

hi Gwen,

ik werk nu full time op kantoor, en ga na de bevalling ( ik blijf in totaal 5.5 mnd thuis) 3 dagen werken in dezelfde functie. je werkgever is verplicht je wens om minder te werken te accepteren, maar hij is niet verplicht je dezelfde functie te geven als deze functie alleen fulltime uitgevoerd kan worden. in jouw geval lijkt dat niet zo, dus zou je werkgever er geen problemen van kunnen maken.
ik heb een plan opgesteld van wanneer tot wanneer ik precies afwezig ben en tijdens mijn afwezigheid komt er iemand anders mijn functie vervullen. als ik terug kom voor drie dagen, blijft deze persoon ook voor drie dagen werken, zodat we mijn functie met zn tweeen doen. ( ook handig ivm vakantie, ziekte enz.) dus er zitten ook veel voordelen aan voor je werkgever.
er zijn wat dat betreft genoeg mogelijkheden en zwangere vrouwen hebben heel veel rechten. als jullie afdeling personeelszaken goed geregeld is, kunnen ze je ook uitgebreid inlichten hierover.

ik heb het lijstje ook even aangevuld met mijn uitgerekende datum.

Zwanger:

Angel
Bries
Paulien        07 sept
Wilhelmin
Ikke                 21 sept

april
1
2
3
4 Gwen, 38 jaar, 2e kindje,10e ronde,cyclus 28 dagen
5
6
7
8:
9
10 Wietske, 37jr, 1e kindje, 9e ronde, cyclus 29 dagen
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 maaike 5e ronde 3ekindje cyclus 28dgn
24
25 Jet, 36 jr., 2e kindje, 1e ronde na miskraam, cyclus 28 dagen
26
27 Luna1968, 39 jr., 2e kindje, 5e ronde na curretage, cyclus 28 dagen  
28
29

je begint het nu echt te zien bij me, ik heb nog steeds opgezette darmen en buik, en doordat de baarmoeder nu omhoog komt, lijk ik een stuk verder dan ik eigenlijk ben. maar dat zal zo blijven, want mn darmen blijven opspelen en volgens de huisarts zal dat pas na de bevalling verdwijnen. dus nu al mn gewone broeken in de kast gehangen en alvast wat geleende zwangerschapsbroeken aan. maar ik ben nu ook zover dat ik het echt leuk begin te vinden, die grens van 16 weken ( volgens de verloskundige) klopt echt.

ik wens iedereen zoals altijd heel veel geluk en ik hoop dat jullie allemaal een zwangerschap krijgen. ik blijf lezen!

liefs paulien

Hoi meiden,

Goh, wat is er veel geschreven...wel gezellig, maar weet niet of ik alles nog weet!

Gwen, hoe gaat het nu met jou? Je ongi gekomen of toch niet?!
Jij vroeg hoe oud m'n dochter is, ze is in november 3 geworden, verder weten we nog niet wat we krijgen, ze konden het niet zien op de echo. Ik heb volgende week weer een controle bij de gync. en ik hoop dat hij nog een echo gaat doen en dat we het nu wel kunnen zien!

Luna, balen dat jij weer een ronde verder moet.

Paulien, fijn dat alles goed gaat, 16 weken alweer, ja, die darmen, dat komt door de hormonen, vezelrijk eten en veel water drinken is het enige wat ik kan bedenken wat goed voor je is.

Bries, wij hebben de gordijnen gewoon bij de Hema gekocht, het kamertje van  m'n dochter  toen ze baby was, was turqoise met creme. De gordijnen zaten ijsbeertjes op, maar ik was ze na 3 jaar echt zat, ze waren vrij druk. Dus nu hebben we effen turqoise gordijnen gekocht met een mooie glans erop. We gaan de babykamer nu met limegroen combineren, wordt het toch nog een beetje een ander kamertje.

Maaike, hoop dat het bij jou ook snel allemaal goed komt. Wanneer kreeg je nu die foto van je buik?

Sandy, je gaat op dezelfde dag trouwen als m'n zwager en schoonzus, grappig!
Balen dat je dochter zo'n last van 'dr tanden/kiezen heeft, komt me bekend voor hoor, had mijn dochter ook. Zielig altijd hè. Je hebt inderdaad spul wat je op het tandvlees kan smeren wat soort verdoofd, maar dat mag je niet te vaak doen, verder heb je ook nog iets homeopatisch, dat helpt ook wel, dat zijn druppeltjes die ze dan in moet nemen.

Wietske, fijn dat je nu een afspraak hebt staan 14 april, best spannend, maar fijn dat er dan actie genomen gaat worden.

Ikke, jouw zwangerschap gaat ook al hard, leuk dat je purser bent, hoe combineer je dat met je kinderen, hoe heb jij de opvang geregeld?

Wilhelmin, hoe gaat het met jou? Deze keer geen ijzertekort?

Ik had vrijdag en zaterdag te veel gedaan en kreeg acuut last van harde buiken, niet fijn, heb gisteren dan ook een complete rustdag gehouden. Zal blij zijn als ik eenmaal richting 30 weken zwangerschap ga. Hoorde vandaag nog een verhaal van een vrouw die bij 25 weken zwangerschap een kindje heeft gekregen, het heeft een week geleefd en is toen overleden. Triest hoor. Mijn dochter is bij 32 weken en 5 dagen geboren, gelukkig deed zij het gelijk goed. Maar vind het nu ook best spannend worden allemaal. Ben nu 24 weken zwanger.

Nou, ik hoop dat ik niemand vergeten ben!

Groetjes,
Angel

Zwanger:

Angel           23 juli
Bries
Paulien        07 sept
Wilhelmin

april
1
2
3
5
6
7
8:
9
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
24
26
28
29

Hoi, nou heb mijn uitgerekende datum er ook ff bij gezet :)

Fijn paulien dat je je nu veel beter voelt! En Ikke, ik had je stukje gister helemaal niet gezien, hebben ongeveer gelijk zitten typen denk ik, alleen had ik wat lang werk met tussendoor tv kijken.
Meende dat de vrouw van een collega vorig jaar nog wel onder die 60% regeling viel, is dat pas sinds kort afgeschaft dan? Kan me voorstellen dat het wel ff wennen is om niet meer lekker de lucht in te gaan.

En wietske, je moet het gewoon een keer proberen, gewoon een kort vluchtje. Is echt leuk hoor! Nou ja.... 24 uur naar Australie is wat minder, maar ook dat zou ik graag nog een keer doen ;)   Maar het is toch heerlijk dat je in minder dan 4 uur op de canarische eilanden zit bijvoorbeeld.

Vlieg jij ook op verre vluchten ikke? Wilde vroeger altijd stewardess worden.... zo als elk meisje he. Maar heb het best lang gehad, en ook nu lijkt het me nog altijd een leuk beroep,   en purser is natuurlijk helemaal leuk...althans lijkt mij!

Vandaag weer drukke dag, ben om 7 uur begonnen en wilde eigenlijk op tijd weg. Het was uiteindelijk 17 uur en heb verdorie meer dan een uur werk gehad om thuis te komen. alles stond vast rond Rotterdam. Morgen 6 uur beginnnen, moet de maand afsluiten! jippie

maar straks eerst naar mijn cursus spaans, dus

hasta mañana!     Brigitte

Zwanger:

Angel
Bries              25 juni
Paulien        07 sept
Wilhelmin

april
1
2
3
5
6
7
8:
9
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
24
26
28
29

Angel            23 juli
Bries              25 juni
Paulien        07 sept
Wilhelmin

april
1
2
3
5
6
7
8:
9
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
24
26
28
29

Ik vlieg al weer ruim 10 jaar. En sinds dat de kinderen er zijn, past mijn tante meestal op. Zij heeft 2 oudere kinderen en door een stofallergie en astma werd ze nergens aangenomen. Nu heeft ze geen klachten meer. Het is wel grappig, want ze heeft op mij gepast en ik op haar kinderen en nu dus zij bij ons. Wel werk ik regelmatig in het weekend. Dat vindt mijn man ook leuk, want dan heeft hij de hele zorg (zonder dat ik meekijk... ha, ha) en we hebben tenslotte samen kinderen. Als mijn tante niet kan, kunnen mijn ouders eigenlijk altijd wel. Mijn tante vond het erg leuk. Ze wilde al naar iets anders gaan uitkijken, omdat mijn dochter komende zomer 4 wordt en dan zou het oppassen ook minder worden. Dat hoeft dus nu voorlopig niet. De 1e 4 jaar is ze bij ons nog van harte welkom. Ik vlieg bij de KLM en werk 50 procent. Als ik dan intercontinentale vluchten heb, ben ik meestal 48 uur weg (soms 72 uur en een enkele keer nog langer, maar dit is meer uitzondering dan regel) en dan heb ik altijd minimaal 9 dagen verlof. Op die vluchten ben ik Purser in de economy class en staat er nog een Senior Purser boven mij. Op Europese vluchten ben ik tussen de 3 en 6 dagen achter elkaar aan het werk. De ene keer ben ik een paar nachten weg. De andere keer slaap ik iedere nacht thuis, dat is afhankelijk van het schema. Dan heb ik tussen de 7 en 12 dagen vrij. Hier ben ik wel zelf eindverantwoordelijke. Dat is wel leuker, maar ik heb minder dagen vrij in verhouding en door de kinderen wil ik vaker thuis zijn, dus vlieg ik meestal intercontinentaal.
Mijn kinderen weten niet beter dat ik regelmatig weg ben. En ik ken mijn man ook pas, nadat ik begonnen was met vliegen, dus ook hij weet niet beter.

Nu zijn jullie allemaal op de hoogte.

Groetjes Ikke

Terug
Bovenaan