35+ klussers 2

Hoi meiden,

Heerlijk was het inderdaad, we hebben lekker op het strand gezeten. Jammer dat het vandaag weer zo'n pet-weer was. Koninginnedag wordt ook niet zo mooi helaas.

Nou, mijn rd. komen ws gewoon morgen of overmorgen, de eerste aanzet is al gemaakt. Balen, weer een ronde verder, we gaan nu intussen de twaalfde ronde al in.
Luna ook een slecht voorgevoel, is vandaag niet jouw nod? het zou zo leuk zijn als er in ieder geval iemand zwanger raakt deze maand, maar we hebben wel pech zeg.
Ik weet ook niet wat we nu moeten doen, ik heb het gevoel dat er niets geks met ons aan de hand is, ben heel regelmatig ongesteld, en de eerste keer was ik in drie keer zwanger,  maar zouden jullie intussen al  de stap naar de ha. maken?
Het kan de vorige keer natuurlijk gewoon een gelukstreffer zijn he?

Brigitte, kan  me niet herinneren dat ik pijn aan mijn navel had, maar het zal wel een gevoelig plekje zijn, door het getrappel en zo.  
Werk je nog helemaal volledig? Hoe lang moet je eigenlijk nog tot je verlof?

Hoe is het met de rest van jullie?

Liefs Gwen

Ieeeeeee!!! ben nog steeds niet ongi... Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Meestal wordt ik 's morgens  ongi, maar nu is er nog geen spoortje te bekennen. Vanmiddag dacht ik echt dat het op gang kwam, want had dat kramperige gevoel wat jullie allemaal wel kennen, maar dat is nu weer weg. Elke keer als ik naar de wc ging heb ik goed gecheckt maar niks hoor. Snap er helemaal niks van. En dan vooral omdat ik niets voel, dan alleen vanmiddag dat kramperige dan. En mijn temp is al een aantal dagen een stuk lager.
Ben ik nu dan 1 dag overtijd of is dat morgen pas? Het is vandaag de 15e dag na de ovulatie dat weet ik echt zeker door het tempen en de ovutesten.
Nou ja, zal morgen dan wel ongi worden dan. Wel raar hoor. Als morgen mijn temp nog hetzelfde blijft of hoger dan gooi ik er maar een test tegenaan.

xx Luna

Gwen, denk toch dat onze leeftijd aan het meespelen is hoor. Dan gaat het allemaal niet meer zo snel helaas. Ik denk ook niet dat er met ons iets aan de hand is en durf eigenlijk niet naar de huisarts te gaan. Ik ben vorig jaar natuurlijk al zwanger geweest dus dan voel ik me zo'n zeur. Speelt  ook mee  dat ik over een paar maanden al 40 wordt en volgens mij wordt er na je 40e niets meer vergoed toch?

Jammer dat je voorbode al is geweest trouwens, dan liever maar meteen in volle glorie toch? Bah bah bah. 12e ronde is ook niet echt opbeurend he?

Hoe is het toch met de andere meiden? Ben nieuwsgierig!!!

xx Luna

Haaij,

Ben effe weg geweest, beetje druk maar ook lui. Beetje depri ook omdat ik weer ongi ben geweest.

Luna, stom he dat voorgevoel. je weet gewoon niet wat je moet voelen. Maar het wordt nu wel spannend. Bij mijn twee eerdere zwangerschappen was ik na 1 dag overtijd dus volgens de test zwanger. Maar nu ben ik zo onregelmatig dat ik niet meer weet wanneer ik nou overtijd ben of niet. Nu 24/25 dagen, dus.
Sterkte morgen Luna!! Ik duim voor je!!

Vraagje (misschien erg domme vraag..) Betekent RD 'rot dagen'? en NOD??

Hoe zit het met die temperatuur Luna. daar weet ik niks van. Hoe verloopt deze dan precies richting eind vd cyclus? Heeft dat zin om dat bij te houden?? Ik hou al zoveel bij....

Bries, lekker rustig aan met werken, hè! Want die navel herken ik wel. Bij mij was dat spanning in de buik.

Gwen, wat hield die eerste aanzet dan precies in? ook die bruine smurrie?? jammer, we gaan gewoon samen weer voor de volgende ronde.

Mijn ongi duurde 6 dagen. En bleef daarvoor een dag weg. Dus hoe ik nu moet tellen weet ik niet. Ik ben maar weer op dag 7 (?) begonnen met ovutestjes. Weet iemand van jullie soms waarom bij het ene merk het niet uitmaakt wanneer je op de dag test, en bij het andere merk staat dat je geen ochtendurine mag gebruiken?? Dat laatste doe ik wel nl. dat is makkelijk en vergeet ik nooit. het gaat er toch om dat je de uitslag van de testen steeds met elkaar vergelijkt?? Nu is er nl. totaal geen teststreep en over een paar dagen begint het iets te verkleuren en dan heb ik twee dagen een krachtige streep. dan kan ik toch best dit in de ochtend blijven doen?? Hoe doen jullie dat??

Wij hebben ons een eindtijd gegeven......eind zomervakantie (augustus), als ik dan nog niet zwanger ben dan ga ik terug naar de gyn. Dan hebben we een jaar geprobeerd na de miskraam. Dan wil ik ook weten waarom, waarom het maar niet lukt terwijl er aan de timing niks verkeerd is. Ik heb een eisprong (volgens de testen) en we klussen op tijd!!

Maar goed, Ik ga eens boven kijken want mijn moppie is ziek, 38,6 koorts....

tot gauw,   Mirjam

Nog steeds niet ongi hoor.... Ik vind het alleen zo gek dat ik geen verschijnselen heb.

Hahaha Mirjam da's wel een goeie Rot Dagen hihihi. Dat zijn het inderdaad ook als ze komen. Nee, RD betekent de Red Devils (je menstruatie). Maar ik vind het wel een goeie. Die houwen we erin!

Hoe de temp verloopt is bij iedereen verschillend, maar omdat ik dat nu al lang doe, kan ik bij mezelf wel een patroon zien hoe die aan het eind van de cyclus verloopt. Na de eisprong gaat ie bij mij omhoog 0,3 graden en ongeveer een week daarna zit ie op zijn piek (nóg 0,4 hoger). Bij mijn 2 zwangerschappen bleef ie altijd op of 0,1 onder de piek hangen en aan het eind van de cylus ging ie dan weer 0,1 omhoog. Als ik echter ongi word, gaat 3 of 4 dagen voor mijn nod mijn temp 0,2 of 0,3 naar beneden en daar kan ik dan eigenlijk altijd aan zien dat ik ongi ga worden. Alleen deze cyclus word ik op een verkeerd been gezet, want ik zie wel een daling al 4 dagen maar nog geen ongi.

Voor mezelf vind ik het makkelijk om een templijst bij te houden, omdat ik niet te lang "verplicht" wil klussen. De lol gaat er dan zo snel af.

Over die ovutesten en ochtendurine heb ik wel eens gelezen dat de urine teveel geconcentreerd is en daardoor een valse positieve test kan geven. Ik doe de test altijd na het avondeten.

Sterkte met je kleine. Mijn kleine is gelukkig weer helemaal op en top.

xx Luna

Hoi allemaal,

Luna, ik temperatuur ook al een tijdje. Soms schommelt het wel heel onverklaarbaar, maar over het algemeen klopt het wel. 2 dagen na een positieve ovutest gaatie 0,4 graden stijgen. Bij mij daalt hij pas weer een paar uur voordat ik ong wordt, dus dat is altijd tot 't laatst toe spannend!

Ik heb zat-zondag Nod, dus komt al snel dichterbij. Ik voel me precies als anders en verwacht niet dat er een wondertje gebeurd, maar hoop dat altijd stiekum wel. (komt jullie bekend voor?)
Mocht ik ongesteld worden, dan moet ik de gyn bellen en een afspraak maken voor de 11de dag. Ze gaat dan voor zover ik begrepen heb het eitje bekijken en zien of het springt? We zien wel. Ook krijgen we dan de uitslag van het onderzoek naar mijn man zijn aandeel en mijn bloedtest.
Weten jullie of het mogelijk is dat je een normale cyclus hebt met ovutesten en temperatuur en alles en toch geen eisprong? Misschien maak ik me zorgen om niks, eerst maar eens afwachten zucht.......

Luna, Spannend!!!!! ik duim!

Groetjes Wietske

p.s. het gaat goed met het lammetje. Z'n moeder wil hem niet, dus sjouw ik nog steeds heen en weer naar de stal met flesjes, best leuk.
Trusten

Hoi,

Mijn temp is weer 0,1 gezakt, dus verwacht toch echt vandaag de RD's.

Wietske, voor jou sowieso spannend he? Mocht het niet zo zijn dit weekend dan ga je in ieder geval de molen in. Wel fijn voor je hoor!
Lekker moederen over je lammetje lees ik, da's leuk he? Mijn zus heeft ook eens 2 lammetjes gehad die moesten gevoerd worden met de fles. Heb ik ook vaak gedaan, die beesten trekken zó die fles leeg. Schattig hoor.

Trouwens nog bedankt voor de tip om de konijnen wat meer ruimte te geven tijdens het wennen. We hebben op zolder wat kunnen improviseren en het ging zondag erg goed met ze toen ze bij elkaar zaten. Gaat volgens mij helemaal goed komen.

xx Luna

Hoi meiden,

Er is weer een hoop geschreven zeg!!!!!

Gwen hé bah denk je dat ze komen de RD gatver.... snap dat je ervan baalt het duurt nu wel erg lang voor jullie hoop zo dat het toch is gelukt maar ja je voelt het zelf het beste hé meis!!! Succes alvast!!!

Bries, beetje rustig aan doen hoor je hebt wat in je buik zitten en das belangrijker dan werken!!! Hoe lang moet je nog werken voor je verlof???

Luna, ook jij hebt geen hoop vervelend meis maar ja weet niet of ze er al zijn de RD maar goed sterkte ermee!!!!

Mirjam, ja kan me voorstellen dat je terleurgesteld was maar hoop dat het deze maand beter voor je gaat!!!

Wietske, hoop dat je niet de RD krijgt en je gewoon zwanger bent zo niet hoop ik dat het met wat hulp gaat lukken voor je!!!! En succes met je lammetje!!!

Hier was het erg druk van het weekend en ons meisje is ook weer erg van slag sinds een paar dagen veel huilen en jengelen, weer tandjes vrees ik!!! Dus erg weinig geslapen een paar nachten dus vannacht weer beter gelukkig was ook zo moe!!!! Jullie vroegen nog wanneer mijn NOD was die is ongeveer op 13 mei en ja nu gaan we er echt voor dus is dit onze eerste ronde!!!!
Vanmiddag werken tot vanavond laat en morgen kei vroeg op om naar de rommelmarkt te gaan om wat mooie spulletjes te kopen!!!! Allemaal een hele fijne koninginnendag en heel veel plezier!!!

Liefs Sandy

Terug
Bovenaan