35+ klussers 2

Hey mirjam,

Snap het best hoor ook al is het jullie derde wondertje als die wens er is en het lukt niet doet dat gewoon erg veel pijn!!!! Hoop dat die afspraak met een gynecoloog je meer duidelijkheid kan geven en dat het dan met misschien een beetje hulp toch lukt voor je!!! Ja en wat betreft dat iedereen zwanger is behalve jij daar heb ik ook in mijn omgeving zo raar maar komt ook omdat we er ook op letten waarschijnlijk!!! Sterkte meis en schrijf maar lekker van je af hoor!!!

Maaike,
Dus het onderzoek is gelukkig meegevallen ben best benieuwd hoe het nu verders met je afloopt succes meis!!!

Wietske, dus jij wacht ook op dat onderzoek heel veel succes alvast!!!!

Bries, hoop dat je lekker aan het genieten ben van je verlof zo fijn om dan lekker tijd voor jezelf te hebben hé!!!!

Nou hier nog steeds geen RD en ik heb vooral smorgens zo'n grieperig gevoel en ben savonds erg moe en mijn borsten zijn ook wat gespannen, maar ja je lichaam kan je aardig voor de gek houden wacht rustig af tot het weekend want de RD kunnen nog steeds komen hoor!!!
Laat het wel weten!!!

Mieden succes met alles!!!!

Liefs Sandy

Hoi meiden,

Ik kan bijna niet lezen of typen want het beeldscherm van onze laptop is kapot. Ik kan bijna niks lezen. Heb vanmorgen met de helpdesk gebeld, we zitten nog in de garantietermijn maar nu moeten we de laptop opsturen en dan krijgen we em binnen 10 werkdagen weer terug, ongeveer 2 en halve week dus. Balen en heel onhandig voor diverse dingen, en ik kan nu ook niet kijken of er ondertussen iemand zwanger blijkt te zijn.

Ikzelf heb sinds 4 dagen onwijs zere borsten de hele dag door. Zondag is mijn nod, maar kan jullie ook niks laten weten, zucht...

Nou, ik hoop dat ik over bijna 3 weken goed nieuws kan lezen van jullie.

xx Luna

Hallo,

Mirjam, ik kan me voorstellen dat je het nu erg zwaar hebt, je mk. nog aan het verwerken en weeeeeer ongesteld en allemaal zwangeren om je heen! hopelijk heb je veel steun aan de maatsc. werker en aan ons. het helpt mij in ieder geval wel om er hier over te schrijven.

Spannend, Sandy! ik duim voor je dat je echt zwanger bent, het klinkt in ieder geval erg hoopvol.Heb je je tot nu toe nog kunnen beheersen met testen? Knap hoor, ik kan dat echt niet ook al weet ik dat het verstandiger is....

Balen van je laptop Luna, hopelijk lossen ze het snel op. Je hebt hier jammer genoeg(nog) geen leuke nieuwtjes gemist.

Moet eigenlijk weer even opnieuw teruglezen om op iedereen te kunnen reageren, want ik ben al weer een boel vergeten. Nou, doe ik straks wel weer.

Hier natuurlijk nog geen nieuws, heb nu mijn ei wel gehad, mijn hitsige buien zijn weer over, haha! Ben al bijna afgekickt van mijn energie/koffie-verslaving, hih. het viel gelukkig wel mee, maar vond het wel erg lekker als ik s'morgens om zeven uur al weer aan het werk was. Gelijk maar alle cafeine uit het menu geschrapt, want het is het niet waard inderdaad om het risico te lopen.
Ik weet niet of een wijntje al zo vroeg in de cyclus invloed heeft op je rijpende eitje. Dan kun je dus al eigenlijk nooit meer drinken tot na je zwangerschap. Dus in mijn geval zou dat ruim twee jaar zijn, als je bedenkt dat je met borstvoeding ook niet drinkt. Oei, da's lang.

Heb trouwens hard aan mijn verslag gewerkt, het is bijna af en wordt heel mooi(al zeg ik het zelf) Met mooi weer is het lastig om binnen te werken, dus ik was ook wel weer een beetje blij dat het even wat kouder werd. Maar nu mag het weer warm worden hoor! Laat de zomer maar komen.
Voor jou ook wel even fijn he Brigitte, dat het wat koeler is? Ben je al lekker aan het relaxen?

Er is weer een baby (jongen) geboren, van mijn beste vriend van de lagere en middelbare school. Dus weer een kraambezoekje er bij. Ik heb mijn neefje nog maar een keer gezien (30 maart geboren), dus daar moeten we ook weer snel naar toe, heb hem toen niet eens vast gehouden. Ik weet dat ik Aron direct aan iedereen weggaf, hoe deden jullie dat met jullie kindje? ik vind het zelf een beetje raar als je het je familie niet aanbiedt of ben ik een beetje kortzichtig daarin?

Ik las ergens over een verlate rijping (van het eitje)of zoiets, wat houdt dat in?
Liefs Gwen

Een doorgroeiend eiblaasje bedoel ik, wat is dat?

En Wietske, de kwaliteit van je eitjes loopt toch terug als je ouder wordt? Was dat niet met die vrouw(bedoel je Diana?) aan de hand?

Hoi hoi,

Balen Luna van je laptop, hopelijk hebben er hier een aantal over 3 weken goed nieuws voor jou, maar wie weet heb jij ook wel heel goed nieuws voor ons!!!

Mirjam, echt "&*!$# dat je weer ongi bent. Fijn dat je bij de gyn terecht kunt. Hoop dat je niet al te vervelend vind om af en toe mijn verhalen te lezen. Kan me echt voorstellen dat het zeker als je net weer ongi is erg moeilijk is.  

Gwen, tot de 4e / 5e week, dus tot zo'n 2 a 3 weken na de bevruchting is er nog geen bloedcontact tussen jou en je baby, dus totdat je positief test kan het geen kwaad om af en toe iets te eten of te drinken wat je "eigenlijk" niet mag. Ik deed dat meestal ook niet, omdat je altijd zoiets hebt van... 'je weet maar nooit'   Maar juist de keer dat ik wél zwanger was heb ik wel gezondigd om het zo maar te zeggen

Vandaag kwamen ze de tuin doen, alles is er nu uit en het is 1 grote zandbak. Morgen komen ze bestraten en dan kunnen we met goed fatsoen buiten zitten straks. Ben inderdaad wel blij dat het wat minder warm is, mijn voeten zijn ook niet meer zo dik en ben weer 2 kg lichter.

Ja,wilde net als Gwen ook al vragen ;  een doorgegroeid blaasje wat is dat?

Nou, ik ga Dennis ff van de Metro halen, laterrrrr ,   groetjes Brigitte

Ik schreef over een doorgroeiend eiblaasje. Oftewel dat een follikel niet springt en je dus geen eisprong hebt. Ik had ineens in december een cyclus van 38 dagen. Maar omdat ik zo aant rommelen was hield ik het contact warm met de gyn. na dag 32 en verschillende negatieve zwangerrschapstesten heb ik een afspraak gemaakt. Hij maakte een echo en zag dat er een eiblaasje zat van wel 3 cm. Als deze niet springt dan wordt het ook wel een cyste genoemd. Hij zei dat dat wel eens kan. Vaak gaat het spontaan verschrompelen, of kan alsnog springen. (wij weer aan de klus natuurlijk....) Bij dag 38 werd ik ongesteld. Dus waarschijnlijk verschrompeld. Als de RD toch wegblijven dan krijg je een hormoonkuurtje om de boel te 'resetten', zoals mijn gyn dat zo mooi zei. Het liep met de hormonen ook heel anders, merkte ik. Ik deed toen nog geen ovulatie testen. maar ik merkte dat het de hormonen vlak voor de eisprong overuren draaide. Ik kreeg een kurkdroge huid,   ik had een prikkels in de borsten, nou ik kon spontaan melk geven. Dus ik dahct dat ik zeker zwanger was. Maar nu ik ovutesten doe zie ik steeds een piek, dus dan weet ik dat er echt een eisprong is. Volgens mijn gyn had het niks met de miskraam te maken.

Oh wat fijn dat jullie me zo steunen. Ik ben er al weer een beetje overheen. Ik moet het dan echt effe kwijt en dan kan ik wel de draad weer oppakken. Bij mijn   volgende ovulatie (inschatting) zijn we een weekendje in Maastricht...gezellig met ons tweetjes in een leuk hotelletje. Wie weet wordt ons tweede kindje van Limburgse makelij.....

doei, mirjam

goedemorgen allemaal,
lekker dat ze je tuin aan het doen zijn brititte, het mooie weer komt er weer aan,
Luna jammer van je comp, laat je ons wel in spanning hoor, er zal er toch wel een keer minstens 1 aan de beurt zijn!
Gwen ik vind het toch wel prettig hoor om te weten of alles goed is, als het lang duurt moet dat maar maar als het niet meer zou kunnen zou ik me op andere dingen storten, wat ik nu nog even uitstel, opleiding ect. er zijn zoveel leuke dingen in het leven en de tijd zo kort helaas.
Gelukkig bij mij zijn ze gekomen de rd maar een cyclus van 25 dgn gehad, klopt het temp prima is toch wel een handig hulpmiddel dus he he we doen weer mee.
Verder zijn hier de kids bijna jarig en dan dus 9 en 13 leuk wel hoor.
Nou moet vanmiddag werken dus ga maar wat huishouden en nog even lekker met de honden naar het bos.
Wacht in spanning op jullie nieuwtjes.

Hoi allemaal,

Mirjam, ik begrijp dat je je zo rot voelde. Heb ik ook weleens als ik merk hoe gemakkelijk anderen soms zwanger worden. Maar ik heb geen kinderen en kom dus niet bij scholen, verenigingen e.d. waar veel moeders komen. Behalve mijn zus ken ik niemand die zwanger is en dus om jaloers op te zijn!
Wel weet ik dat mijn vriendin van 39 (dochtertje geboren op 30 maart) er 3 jaar over heeft gedaan en mijn andere vriendin van 37 1,5 jaar, inclusief bij beide een keer een miskraam.
Het zal dus toch wel aan onze leeftijd liggen dat het zo stroef gaat. Omdat ik ook zo verdrietig en ongeduldig werd heb ik het nog maar eens nagegoogled. Als je 20 bent heb je iedere maand 20% kans dat je zwanger raakt, als je 35+ bent nog maar 5%. Na 1 jaar is 65% van de 35+ssers zwanger.
Als ik zeker zou weten dat het de komende jaren wel een keer gaat lukken, zou het me niet zoveel kunnen schelen dat het nu nog niet raak is, maar iedere maand als de rd's komen wordt ik banger dat het niet meer gaat lukken.
Daar komen we dan ook wel weer overheen, wat dat betreft is het inderdaad zo dat er meer mooie dingen zijn in het leven en dat het maar kort is, dus zonde om te lang te gaan zitten mokken.
Uitslapen is ook fijn .
Toch liever een jaar of 10 vroeg op omdat de kinderen dan wakker zijn.

Wat een lang verhaal alweer, nog een week tot NOD, zucht..........

Groetjes Wietske

Terug
Bovenaan