35+ klussers 2

wietske, lekker dat ze plek hebben voor je eisprong bij mij was dat helaas niet en gaat er dus een maand verloren, succes volg week valt erg mee (heb wel dag en 2 uur van tevoren de pijnstillers genomen)
Angel rustig aan hoor en precies nog maar genieten straks van je verlof en een baby die lekker stevig begint zonder zorgen.
Gwen nog nieuws?
en alle andere?
nou ga hier verder even wat opruimen ben verder lekker vrij vandaag Morgen survivelen in almere met partytje zoon , heb er wel zin in.
lekkere dag allemaal, Voor degene waar het een vruchtbare dag voor is , het weer werkt mee dus klusse.................

Wietske, balen   van de rode duivels. Binnenkort je onderzoek, hopelijk daarna extra vruchtbaar en dus volgende maand raak!! Wat maaike al zei, het komt wel op een goed moment in je cyclus.

Hoe zit het met de rest op de wachtbank?

hier gaat alles zijn gangetje, doe het enigzins rustig aan, voor zover dat gaat dan he. Ik zit niet de hele dag op de bank of zo, maar ga wel na ieder klusje weer ff zitten, internetten, lezen, tv kijken of zo.   Gister echt heel veel geslapen, we hadden echt een lazy sunday!

liefs brigitte

om 10.15 afspraak bij de gyn om alles op een rij te zetten, en hoe verder nu, vind ondanks dat tot nu toe alles goed is het toch spannend,
zal jullie straks vertellen hoe het afgelopen is.
doei doei

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer, hartstikke ongie, maar gelukkig toch vrolijk. In ieder geval is bij mij dan de pms direkt over en mijn humeur een stuk beter.
Volgende week maandagochtend om 9u gaan we voor de HSG. Dinsdag gaan we met vakantie, 6 dagen kamperen op texel. Het is dan de 9de t/m de 15de dag van mijn cyclus en dan heb ik dus mijn eisprong. Ik heb de thermometer en ovutesten aan de kant gegooid, want als wij met ons 2en in ons tentje bivakkeren doen we het toch wel minstens 1x per dag (ook weleens vaker), dus dat komt wel goed.

Ik ben wel heel benieuwd naar  de uitslag en vooral: hoe dan verder?

Maaike, dat is volgens mij precies het gesprek dat jij vandaag hebt??
Ik ben heeeeel erg benieuwd?!

Oh ja, iemand vroeg wat HSG was? Dat is een rontgenfoto van je baarmoeder en eileiders m.b.v. contrastvloeistof. Zo kunnen ze zien of er verklevingen of verstoppingen zitten.
Na zo'n foto ben je gemiddeld vruchtbaarder, dus wie weet.....

Allemaal groetjes,
Wietske

Sandy, enorm gefeliciteerd. WAUW meteen raak!! Geniet ervan!

Shit Wietske, die 'Rot Dagen'. Eigenlijk stom dat je een jaar moet wachten tot je naar de gyn 'mag'. Alsof je dat leuk vind of zo, toch??? Als je het psychisch ook niet meer trekt dan moet een huisarts je gewoon eerder sturen.Maar misschien is dat bij jou niet.
En geweldig plan om zonder al die zwangerdingen op vakantie te gaan. Dat geeft toch een meer ontspannen gevoel. En op vakantie een kind verwekken is natuurlijk altijd leuk om later te vertellen, dus duimen!! (en klussen natuurlijk!)

Wij gaan met ons tweetjes komend weekend naar Maastricht, misschien laat ik de ovutesten ook gewoon thuis. Ik heb dan dag 12 en 13. Misschien moeten we allemaal een vakantie met ons lief boeken en kijken hoeveel zwangeren dat oplevert...ha ha.

Het gesprek met de maatschappelijk werkster was oke. Ze zei dat ik goed wist wat ik wilde en dat ik er goed aan deed om de gyn eerder te bellen dan na 1 jaar. Als je de miskraam niet meetelt zijn we sowieso ruim 1.5 jaar bezig.   Ik moet alleen van haar niet 'stand-by' leven. Dat we niks meer ondernemen omdat ik dan misschien zwanger zou kunnen zijn......bijv. geen vakanties boeken, niet klussen, niet verhuizen, geen popconcert enz. Gewoon doorgaan met leven dus. Maar dat vind ik erg moeilijk. jJe bent er dagelijks mee bezig, tellen, testen enz.

Vraag aan Wietske, hoe komt het nou dat je extra vruchtbaar bent na zo'n HSG behandeling?

tot gauw Mirjam

Hoi, hoi,

He Wietske, wat rot dat je toch weer ongesteld bent geworden. Nu maar hopen dat je inderdaad deze maand goed vruchtbaar wordt door het onderzoek, sterkte alvast daar mee. Is toch altijd een klein beetje eng he. Onze tijd komt wel, ik heb er wel weer vertrouwen in hoor.

Deze week blijft nog eventjes spannend, bijna mijn nod. weer van alles te voelen, word er zo nieuwsgierig van....

Maaike ook weer een onderzoek, las ik dat nou goed?

Mirjam, ik herken het wel een beetje hoor, dingen opzij zetten omdat je misschien straks zwanger bent. Zodra ik vorig jaar dacht zwanger te zijn en we weer voor een tweede kindje gingen 'oefenen', heb ik mijn halve marathon-plan helemaal opzij geschoven terwijl ik er al bijna was. wel jammer eigenlijk, maar dit jaar zit het er denk ik ook niet in, heb vorig weekend 12 km. gelopen en dat vond ik wel weer even
genoeg.

Lekker he, Brigitte, helemaal nix hoeven doen, geniet er van he! Het grote werk komt er aan! Leuk hoor, mijn bevalling vond ik de mooiste dag van mijn leven. Hopelijk ga jij het ook zo ervaren.

Angel, heb jij ook al verlof, bijna zeker? Hopelijk blijft ie nog even wat langer zitten!

Luna, laat eens even weten hoe het met je is, pik effe een computer, hihi, want jij zat laatst in een spannende week!

Heb niets meer, tot later!
Liefs Gwen

Daar ben ik alweer,

Heb  even een teleurstelling gehad; het onderzoek maandag kan niet doorgaan. De röngenafdeling was vergeten dat ze die dag een soort 'schoonmaakdag' hebben en dat ze dan dus geen patienten kunnen gebruiken. De vrijdag ervoor kan niet, is dag 6 dus te vroeg en de dinsdag erna is dag 10 en dus te laat. Ze doen een HSG hier echt alleen maar op dag 7,8 of 9! Dat betekent dus een ronde wachten.
Jammer, maar we gaan het dan in de vakantie nog maar weer eens gewoon zelf proberen, wie weet.....

Mirjam, waarschijnlijk ben je na zo'n onderzoek vruchtbaarder omdat met de contrastvloeistof die ze door je eileiders spuiten ook allerlei 'rommeltjes en obstakeltjes' worden weggespoeld zodat het eitje ruim baan heeft.
Ik vind het een goed advies om je leven niet in de wacht te zetten, doe ik ook heel bewust niet. Ik rijd paard en ben juist weer begonnen met wedstrijden en train fanatiek. Wel drink ik geen alcohol, maar dat is omdat ik het niet lust!

Je leeft maar 1x en stel dat het nog wel 2 jaar of zo duurt voordat je zwanger bent, dan heb je achteraf misschien spijt dat je je leven 2 jaar in de wacht hebt gezet.
Wat mij goed helpt is heel bewust veel leuke dingen doen; vakantietjes, bioscoopjes, sporten, lekker uit eten, winkelen enz enz enz.

Hey Gwen, wat ontzettend leuk om eens iets positiefs te lezen over een bevalling!
Mijn moeder liet altijd weten dat het vreselijk was, mijn zusje zei een dag erna: zoiets doe ik noooooit weer!!   (ze is inmiddels wel weer 10 weken zwanger)
Mijn beste vriendin zei na de geboorte van de 2de: "Het eerste wat ik dacht toen de baby op mijn buik lag was: Nu hoef ik nooit meer een bevalling!"

Wat een verhaal alweer, ga gauw even weer iets nuttigs doen,
Groetjes Wietske

Hey meiden,

Wietske, wat balen weer meid en je onderzoek ook nog eens verzet soms zit ook alles tegen!!!
Hoop dat je wel een fijne vakantie gaat hebben in Texel!!! Geniet ervan en succes deze maand!!!

Mirjam, fijn dat het gesprek goed verlopen is en tuurlijk hoef je niet alles aan de kant te zetten voordat je zwanger bent das   niet te doen!!! Als je zwanger bent en je let dan op is het ook goed anders zou je wel heel erg je leven moeten aanpassen niet doen hoor je leeft zeker maar één keertje!!!! Ik wens je heel veel succes deze maand!!!

Gwen dus weer spannend voor je hoop dat het nu ook raak is voor je!!!!

Maaike hoe was het bij de GYnecoloog ben zo benieuwd???

Angel ,bedankt hoor en fijn dat je bijna verlof hebt geniet ervan!!!!1

Bries, lekker hoor zo'n luie zondag heerlijk geniet er maar lekker van!!!! Alles goed verders met jullie???

Nou meiden ben vandaag bij de frauenartz geweest en heb het hartje zien kloppen zo mooi weer om te zien zo'n wonder ook!!! Was best opgelucht dat alles goed was ben al 6 wk en 4dgn had ik niet verwacht trouwens!!!! Over 4wk mag ik weer terug komen krijg ik allerlei onderzoeken en weer een echo, zo leuk om je frummeltje zo weer te te zien!!!!

Nou meiden succes met alles en blijf hier kijken hoor!!!!

Liefs Sandy

Terug
Bovenaan