Hoi meiden,
Goh sandy, al weer bijna zeven weken zwanger! Dat gaat als een trein zeg. Ben je al erg moe? Dat je al een kloppend hartje hebt gezien lijkt me wel een enorme geruststelling, ik denk dat ze dat in Ned. alleen in het uiterste geval doen en dan moet je denk ik nog behoorlijk zeuren.
Wietske jij bent lekker bang gemaakt dan door al die vervelende bevallingsverhalen! Iedere bevalling is natuurlijk anders en je hebt het niet helemaal zelf in de hand, maar ik had erg veel steun aan de cursus 'samen bevallen'. Toen de cursusleidster zei dat je het als een enorme sportprestatie moest zien heb ik het ook bewust zo ervaren. Met de stopwatch opnemen hoelang de weeen waren en zo kon ik me daar helemaal op richten en wist ik ook precies wat me te wachten stond en wanneer ik weer even rust had, prima ging dat. Heb ook zo veel endorfinen aangemaakt dat ik me amper bewust was dat het even heel erg slecht ging met Aron. hij huilde niet echt maar kuchte een paar keer, ik dacht dat dat vrij normaal was, maar iedereen om me heen was in paniek en hij moest direkt naar het ziekenhuis. Gelukkig ging het daar heel goed met hem (hij had daar eerst nog een apcarscore van 1....) en mocht hij na een paar uur weer met Ralph mee naar huis. De meeste vervelende ervaringen met een bevalling komen door het feit dat vrouwen geen grip meer hebben op de situatie doordat er bijv. niet door de verloskundige of gyn. naar ze geluisterd wordt. De pijnbestrijding willen ze de komende tijd hier ook bespreekbaar gaan maken, wij zijn zo'n beetje het enige land waar we heel erg moeten zeuren om een pijnstiller.Nou, dat was een heel verhaal geworden zeg, hopelijk heb ik het niet juist weer enger gemaakt, want ik vond het echt een geweldige dag. Ik zou de zwangerschap met al die vervelende kwaaltjes wel over willen slaan, maar als ik toch weer een keertje mocht bevallen.....
Nou toch eerst maar bij het begin beginnen, zaterdag is mijn nod, spannend hoor. Ik heb nog geen overduidelijke buien, of schoonmaakdrift gehad maar het kan nog alle kanten op. Ook geen roze slijm(sorry) wat ik al wel de meeste keren een weekje voor mijn nod gehad heb....
Maaike, een half jaar op de wachtlijst voor iui, das lang eigenlijk he. Hopelijk is het dan niet meer nodig, je zou verwachten dat het voor die tijd wel een keer raak is op de natuurlijke manier! ook omdat er verder geen rare dingen te zien waren en alles er goed uitzag. Is dat altijd het eerste wat ze doen als je allebei normaal vruchtbaar bent?
Nou, ga weer hangen, doei,
liefs Gwen.