35+ klussers 2

Ha Wietske, wie weet waar de frisse waddenlucht goed voor is. Ontspannen zijn schijnt in ieder geval wél te helpen, dus we houden onze duimen weer op elkaar voor je !!
Wat ook vaak schijnt te helpen is verhuizen, dat ga je deze zomer toch ook doen?   het moet gewoon wel raak zijn binnenkort !
Las ook op het forum dat een aantal eindelijk zwanger waren, dat geeft toch moed nietwaar!

gr Brigitte

Ja, Brigitte, dat was ik, in Maastricht.

Ik betrap mezelf nu op spanningen. Een beetje krampen onderin; Ik heb nu totaal geen reactie in mijn borsten, vorige maand wel. Waar dat nou aan ligt; want dat heeft toch te maken met het progesteronhormoon wat het baarmoederslijmvlies klaar maakt voor innesteling? Dat gebeurt altijd. Pas een paar dagen voor de einddatum kan het tij keren en wordt je ongesteld...heb ik altijd zo begrepen. Maar dat zijn alweer vragen voor de gyn op 25 juni.

Ik heb dus totaal geen aanwijzingen en durf niet positief te zijn; dan val je steeds zo hard! (ik denk terug aan de miskraam). A.s.zaterdag ehb ik een reunie en wil ik eigenlijk mijn witte linnen pak aan....stop me maar helemaal vol met tampons. Oh, als het op die dag komt dan baal ik nog eens extra.

Brigitte; spannend hè? vind je het dragen nu niet zwaar worden? ik kon toen al geen stap meer verzetten en zat hele dagen thuis. Als je een tijdje niet meer schrijft dan zal het wel zo ver zijn denk ik. In ieder geval sterkte!!

Wietske, je hebt net geluk gehad met het weer, vooral in het tentje. En niks lekkerders dan een klamme vrijpartij, toch?? Ik dacht in maastricht nog aan je omdat ik jouw idee wel goed vond om de testen niet mee te nemen. Maar ik kon het niet laten. Ook omdat ik goede info wil hebben voor het bezoek aan de gyn de 25e. Hij was in dat weekend dus ook positief.

nog een paar dagjes wachten:

JUNI
1
2
3
4
5
6
7
8
10
11
12
13
14
15 Mirjam, ronde 10 na miskraam, 37jr, 2e kind cyclus 27-28 dagen
16
17
18
19
20 Wietske, 12e ronde 37jr, 1e kindje, cyclus 24-26 dagen
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Zo, hallo. Hoe is het met jullie? Ik ben vandaag bij de acupunturiste geweest. Ze heeft me het hemd van het lijf gevraagd, mijn tong bekeken en mijn beide polsen gevoeld. Terwijl ze mijn rechterpols (energie) voelde zei ze dat die niet goed voelde en vroeg ze of ik vaak moe was. BINGO!! Ik dacht dat dat altijd nog was van na de geboorte van Thijmen en dat ik gewoon een dagje ouder werd en dat ik moest gaan sporten waar ik de puf niet voor heb. Moet ik juist niet gaan sporten !! Helemaal niet goed voor me hahaha, wat een opluchting zeg. Dan krijg ik juist nog meer energie tekort zegt ze. Dit wordt dus met kruiden behandeld en over een maandje moet ik me beter gaan voelen.  De linkerpols (bloed) voelde ook niet helemaal goed, maar ieder geval een stuk beter dan de rechterpols. De doorstroming is niet goed, klopt dus ook want ik heb altijd koude handen en voeten. Ik heb ook altijd  een paar dagen voor de  ongi 3 of 4 dagen hoofdpijn en mijn ongi is in  het begin altijd wat klonterig dan soms de 3e of 4e dag helemaal weg om daarna weer te beginnen en aan het eind altijd een paar dagen bruine afscheiding. Is allemaal stagnatie volgens haar en gaat ook met kruiden behandeld worden in combinatie over 2 weken met acupunctuur.

Het eventuele oude bloed in de baarmoeder wordt door de kruiden opgelost, dus of ik krijg tussentijds een bloeding of het verdwijnt met de volgende ongi. Omdat mijn bloeddoorstroming niet goed is, kan het heel goed zijn dat dat een van de oorzaken is van de miskraam. In januari heb ik natuurlijk nog een keer een positieve test gehad en een paar dagen daarna ongi, dus kan er allemaal mee te maken hebben waarom het niet blijft zitten.

Ze zegt dat het heel goed te behandelen is, maar ze kan uiteraard geen garanties geven dat ik zwanger wordt. Maar goed we gaan ervoor. De kruiden zullen niet al te lekker zijn zei ze, bleeeeh, maar ja we moeten er wat voor over hebben he?

Oh ja, wisten jullie dat zuivel niet zo goed is voor je? En zeker geen yoghurt of fruit ná de maaltijd. Er moet minstens een uur tussenzitten. Slecht voor je spijsvertering.

xx Luna

Geweldig om te lezen, Luna. Ik schreef eerder ook over deze plannen en ik ga ook als de RD komen. Ik ben aan de ene kant wel overtuigd van je (en haar) verhaal. Maar het gekke is dat ik het advies niet te gaan sporten niet zo geloof. Persoonlijk levert sporten me energie op, je bent wel lekker fysiek moe, maar als je conditie opbouwt voel ik me beter. En de kick die je ervan krijgt en mentaal even ergsn anders mee bezig zijn zou toch vóór sporten spreken.... De verloskundige vroeg een tijd terug of ik wel genoeg aan beweging deed. Dat staat daar dan weer haaks op.

Ik voel me nl. hetzelfde als jij: Lam, alsof het nog steeds van de zwangerschap is. Ik ga het ook in de zomer regelen , het sporten, of de acupuncturist moet het enorm afraden.

Dat van die zuivel wist ik: vanuit de zwangerschap wist ik dat zuivel zwaar verteerbaar is en dat dat extra vermoeiend is dus. Maar ik had tijdens mijn zwangerschap zo'n behoefte aan melk, ik stond er snachts voor op....dan maar moe. Ik geloof er ook wel in dat als je er zin in hebt dat je lichaam er beheofte aan heeft, vooral tijdens de zwangerschap.

het is zo dubbel allemaal...

Maar hou ons op de hoogte, Luna!
Ik ga het ondanks mijn twijfels toch proberen.

Mirjam

He Mirjam, ik ben denk ik niet helemaal volledig geweest wat betreft het sporten. Ze raadt het mij op dit moment ten zeerste af omdat dan mijn reserves óók uitgeput raken. Ik mag/moet wel een half uur per dag stevig wandelen en ze raadt me aan om ongeveer september te beginnen met yoga, tai chi of pilates. Maar dus niet het ren-werk zeg maar en om eerlijk te zijn, moet ik daar ook echt niet aan denken en  ligt me dat ook helemaal niet, dus ik was allang blij. Yoga en pilates heb ik al een paar keer voor op internet gekeken en toen ze daar over begon, dacht ik inderdaad dat dat veel beter bij mij past, alleen op dit moment mag ik dat nog niet doen van haar ivm mijn grote tekort aan energie.

Maar dit alles hoeft natuurlijk helemaal niet van toepassing te zijn op jou.

Nou meid, ik ben benieuwd wat ze  bij jou zullen zeggen.

Ik ga lekker slapen.

xx Luna

Hoi allemaal,

Wat goed, Luna, dat je de stap genomen hebt naar de acupuncturist. Volgens mij is het iedereen wel aan te raden als ik het zo lees( vooral als je langer bezig bent met zwanger worden). Ik zou ook gewoon de stoute schoenen aan moeten trekken en eens een afspraak regelen. Ik was van de week ook zooooo moe, ik heb dat volgens mij een of een paar dagen per maand, dan lijk ik wel uitgeput. En een aantal dagen later loop ik weer met gemak 45 min. hard, best vreemd eigenlijk. bovendien is mijn haar ook weer drama, valt weer uit als de neten.

Brigitte, het wordt spannend nu he, de laatste weekjes. Geniet nog maar even van het spontaan s'avonds naar de film gaan ofzo, want straks moet je dat van te voren plannen. Verder hebben wij Aron al heel snel meegenomen naar een restaurant en nog vindt hij dat erg leuk. Maar ieder kind is natuurlijk anders.

Ik ben benieuwd, Wietske en Mirjam, of de vakantie zijn vruchten af gaat werpen!!!! Ik duim voor jullie hoor!
En Maaike, hoe is het daar?

Sandy, alles nog helemaal ok? Ben je nog niet misselijk? Hopelijk ben jij een van de enkele gelukkigen die er geen last van hebben!
Ik ben er deze maand niet zo erg mee bezig, ik zie wel of het ooit nog gaat lukken. Over twee weken denk ik daar natuurlijk weer heel anders over, zoals altijd....  
Ik ben in ieder geval door de ovulatietesten heen, en dus klussen we nu maar iedere dag, best gezellig hoor;-)
Nou, ga weer eens verder,
Liefs Gwen

Terug
Bovenaan