35+ klussers 3

Hoi Luna (maan!)
Mijn eerste kindje stopte er met 9 weken en 2 dagen mee en ik was afgelopen zaterdag uitgerekend. Afgelopen week zijn twee vriendinnen bevallen. Dat had niet zo'n prettig effect op mij. Ik heb van mijn  beide kindjes wel het hartje zien kloppen, en daar ben ik zeer dankbaar voor. Heb jij overigens de hulp ingeroepen van de gyn? Er schijnen veel dingen te bestaan om te helpen, (die geen ivf zijn). Dit hoorde ik van mijn zus, heb er zelf geen ervaring mee.
Tja, die leeftijd is wel lastig hè, maar er zijn echt zat mensen die toch nog een kind krijgen over de veertig.  Probeer dus niet aan leeftijd te denken. Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen. Laten we zeggen dat we succes verdienen!

Alex

Hoi lieve allemaal,

allereerst Jet, gefeliciteerd!!!!!! Wat geweldig dat het je gelukt is. Ben erg benieuwd hoe het verder gaat met je.

Ik ben even wat afstand aan het nemen omdat het me allemaal wat teveel werd. Ik merkte dat ik bijna overspannen begon te raken van de stress door iedere keer die teleurstelling. Op 7 oktober heb ik voor de 4e keer iui gehad, maar ik heb er geen vertrouwen en geen zin meer in.
Eigenlijk wil ik graag een pauze inbouwen en misschien tot januari even gewoon helemaal niet ermee bezig zijn. De tijd dringt natuurlijk op onze leeftijd, maar als de stress zo hoog oploopt heeft dat natuurlijk ook een grote negatieve invloed.
Als ik volgende week ongesteld wordt maak ik een afspraak met de gyn voor een gesprek, want daar was de afgelopen keren geen tijd voor. Ook bij deze inseminatie was onze eigen gyn er plotseling niet en deed weer een ander het. Deze sprak niet eens fatsoenlijk nederlands en het was geloof ik de 5e gyn die ik zo onderhand gehad heb daar.
Ik wil liever een pauze en dan volgend jaar gelijk naar groningen voor de ivf, maar of ze daar mee akkoord gaan.... Afwachten maar.

Ik volg jullie verhalen af en toe nog wel hoor, en zal jullie wel laten weten hoe deze ronde en het gesprek met de gyn aflopen.

Alex, welkom!!!!

Liefs, Wietske

Hallo allemaal,

Jeetje Wilhelmin die kleine van jou maakt het wel spannend, hoop dat je bevalling een beetje vlot mag gaan.

Welkom Alex, ik ben dit jaar in februari zwanger geworden en in maart een miskraam gehad met 7 weken. Nu ben ik weer zwanger nu 5 weken en heb de 1e echo al gehad, de volgende krijg ik de 24e dan ben ik 6+4, wel prettig dat ze het nu even extra vaak doen, scheelt een hoop onzekerheid.

Ik heb nog geen echte klachten, moet wel op tijd eten anders word is vreselijk gammel, maar verder tja beetje moe, klein beetje maar.

Groetjes Jet

hallo Jet en Wietske en anderen.
Ik dacht na het schrijven en lezen wel even: niet teveel mee bezig zijn, blijf je ook op de andere dingen richten, dus dat probeer ik nu. Maar het voelt fijn om met anderen de gang van zaken de komende tijd te delen.

Het is inderdaad fijn als je snel en vaak een echo krijgt, dat stelt mij ook gerust voor als het zover is. Spannend Wietske! En leuk natuurlijk.

Alexx

Hoi allemaal,

Alex, welkom hier! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Wat rot dat je al twee kindjes hebt verloren zeg. Ik hoop toch maar dat me dat bespaard blijft, lijkt me zo vreselijk. Sterkte er mee als je dat nog nodig hebt, en hopelijk ben je snel weer zwanger en blijft dan alles goed gaan.

Wilhelmin, heel veel succes vandaag of morgen en geniet er van! Laat maar zo snel mogelijk weer horen hoe het is gegaan!

Paulien, fijn dat je dochtertje zo snel groeit, leuke tijd nu he. Straks gaat ze echt naar jullie lachen, dat is ook zo'n apart moment.

He bah Luna, toch ongesteld geworden, zoals je al vermoedde. Jammer weer he, maar houd moed, we komen echt nog wel aan de beurt!

Wietske, vervelend dat je geen vaste gyn hebt waar je vertrouwen in hebt. Hebben ze in Groningen meer ervaring dat je daar naar toe wilt?
Wieweet was het toch raak deze keer, ik duim nog vrolijk voor je door hoor!

Enne....voor mezelf duim ik ook toch maar ff door, want ik had wel al wat rozig, maar dat is weer helemaal over. Heb morgen mijn nod, maar kan maar zo een paar dagen later zijn. Mij hebben ze niet meer, die k....testen! ik voel me trouwens helemaal niet anders dan normaal, alleen af en toe wat warm en gisteravond tijdens en na het sporten uitzonderlijk gesloopt, en inderdaad vannacht weer allemaal rare dromen.  Maar het zegt mij allemaal niets meer, ik wacht geduldig af.
we moeten morgen trouwens HET POTJE inleveren, hopelijk lukt het allemaal , en ook binnen het uur vervoeren op lichaamstemp. enzo. Terwijl Aron vakantie heeft, wordt nog een heeeel gedoe, misschien beter uitstellen tot volgende week....
Ik houd jullie op de hoogte, lijkt wel een soap, hihi.

Hoe is het met de zwangeren onder ons, voelen jullie je al echt helemaal op en top zwanger?
Liefs Gwen

Welkom Alex, het is inderdaad prettig om hier af en toe te lezen en te schrijven. Veel herkenning. Ook dat niet spontaan vrijen soms minder leuk is, herken ik wel. De eerste maanden is het spannend en bijzonder, maar na een paar maanden wordt het zo ´n verplichting...

Wilhelmin, ik hoop dat je bevalling vlot verloopt. Wat duren die dagen lang he, als de uitgerekende datum voorbij is.

Gwen, goed dat je er een beetje nuchter onder kan blijven. Afwachten maar weer.

Ik zit morgen op dag 21, de moeilijke dagen komen er dus ook weer aan. Ik voel allerlei steekjes onder  in m ´n buik, verder niets bijzonders. Ik zou het wel heel leuk vinden deze maand, dus let ik weer overal op natuurlijk...

Groetjes, Emma

Hoi, ik zit hier even op de pc van mijn ouders......toch weer benieuwd naar jullie verhalen.
Wietske, succes met de overpeinzingen, dat is het moeilijkste van alles.
Emma, succes met wachten, ook altijd weer spannend.
Alex, welkom hier. Pittig verhaal! Ik heb een dochter van 3 en vorige zomer een miskraam gehad. Daarna al 1 jaar en 3 maanden NIKS. Dan blijft die miskraam pijnlijk.

Ik heb wel weer een volgende stap ondernomen; Ik ben naar de ha geweest vanwege een candida infectie: We hebben het allemaal, die schimmel,  alleen ik had er nu echt last van. Zo'n plasdrang en jeuk.....Klinkt niet echt fris, maar het heeft niks met hygiene te maken. Alleen de ass.gyn. zei dat het evt. de vruchtbaarheid toch kan beinvloeden...hm...de ha zei van niet. Toch maar iets aan laten doen, dan is het altijd goed. Ik heb nu 1 capsule ingenomen en die is na vijf dagen uit mijn bloed. Dan zit ik op dag 10, dus we hoeven niet een maand over te slaan.
En weet je wat?? ik ga eens lekker geen ovutesten meer doen.....

Een vriendin van mij is nu ineens zwanger spontaan nadat ze de 1e via IUI heeft gekregen . Geweldig voor ze, maar iedere keer denk ik. waarom ik dan niet. Maar eigenlijk denk  ik dan ook juist. 'dan gaat het ons ook lukken'.

Ik ben heel veel vergeten, maar ik denk toch aan jullie...
groet, Mirjam

Hoi Alex. welkom
bij mij is na de miskraam ook aangeraden om te wachet maar dat gold voor 1 cyclus. Want zei de gyn: asl er nog maar 1 snippertje is achetgebleven dan komt dat er met de volgende cyclusuit. Vond dat wachten ook heel erg. Maar 2 rondes: wat is daar de reden voor. Medisch dan. Want voor je eigen gemoedsrust, dat weet je zelf het beste, toch?

Bij mij zette gisteren toch de weeen door. Omdat ik anders die dag gestript zou worden hadden we voor de zekerheid al oppas. Om 15.30 zette de weeen door en om 18.15  is onze dochter geboren.
een superbevalling volgens de verloskundige. ze vond het heel mooi. Dus zei ik": zie je dat 40 niet oud hoeft te zijn. Probleemloze zwangerschap en bevalling. (dat moet toch hoop geven voor jullie.Ik gun het jullie ook zo graag

Terug
Bovenaan