35+ klussers 3

Hoi hoi,

succes morgen Gwen!!   En ze kunnen heel veel hoor, vast ook wel iets tegen niet goed innestelen. maar wat je zegt, als je geen pos. test heb gehad, weet je niet of er idd een bevruchting heeft plaats gevonden. Je hebt nu wel erg lang bloedverlies he, dus je zou best gelijk kunnen hebben. Ha, toch maar eens naar Derek. wie weet is het een drukte van belang in je huis.
Maar alle gekheid op een stokkie, best spannend morgen, dusse succes, we horen wel wat ze daar zeggen.

De rest uiteraard ook succes he!   Hopelijk snel weer een zwangerschap te melden.
Wietske, je neemt ff time-out van je iui las ik, kan me wel voorstellen, hoop dat je een goed gesprek hebt met de gyn en wie weet kom je al in aanmerking voor ivf. Offe... wat nog beter zou zijn.. dat het niet meer nodig is :)

nou... hier niks te melden, met Ferdi gaat alles goed. Ik ben (na 3 jaar of zo)  weer met de pil begonnen maar bevalt me niks. Stiekem wil ik nog wel een 2e maar Dennis is erg stellig.. en ja.. dit is wel iets wat je beide moet willen he. Denk dat ik er over een maandje nog maar eens over begin....
Bovendien... het vrijen is nog steeds niet echt prettig na de bevalling, volgens mij zit het daar door die knip toch echt anders dan vroeger

Opver 3 weken moet ik weer gaan werken.... dan ben ik een half jaar thuis geweest!
pffff, maar heb er ook wel weer zin in hoor.

x Brigitte

Zo, Gwen dat wordt dus echt spannend. Ik ben erg benieuwd. daar had je dus nog nooit van gehoord, van follikelspreekuur. dat doen ze in het Canisius Wilhelmina Ziekenhuis Nijmegen. Errug fijne afdeling daar!! Zooo geduldig, ook de assistenten zijn zoo begripvol.
Elke ochtend kun je dus terecht (wel effe een date maken) om snel te kijken hoe groot het follikel is. Het zijn afspraken van vijf minuten; alleen kijken, meten, conclusie trekken en wegwezen. Dat doet steeds een roulerende gyn. Het is dus anders dan een uitgebreide date met je behandelend gyn.

Maar ik ben weer erg gerustgesteld. Toen ik de klachten noemde in combinatie met de pos ovutest vertelde ze vol overtuiging dat het een vette eisprong was. Jippie! Het eiblaasje dat rijp wordt kan steeds op wisslende plekken in de eierstok zitten. Dan kan het weleens irriteren als het spirngt of zelfs en bloedvaatje meenemen. Ook de vloeistof die daar mee komt kan pijnlijk zijn.Dus buikpijn vlak na de ovulatie, plasdrang, pijn bij het vrijen, zijn dingen die er precies bij passen. Ze was er zo zeker van dat ze niet eens een echo maakte; niet nodig zei ze. Ze wist precies wat er gebeurd was.
Fijn, ik stond binnen 10 minuten weer buiten en had me bedacht maar weer zonder medisch gedoe verder te gaan met zwanger worden.

Bries, gaf je nou borstvoeding?? Volgens mij wel toch? Bij mij heeft het vrijen niet gegaan totdat ik daarmee stopte (na 9 maanden)...hormonen dus. Ik had totaaaaal geen zin en pijn, pijn en nog eens pijn. Een week nadat ik de laatste voeding gaf....helemaal weer goed gekomen.

Wel een bijzonder bezoek aan de gyn Mirjam, fijn dat die je zo gerust kan stellen. Je lijf doet blijkbaar precies wat ie moet doen. Geduld hebben maar weer. Die maand duurt steeds zo lang he.
Jij bent ook aan het aftellen Alexx... lastig he. Hier beginnen buik en borsten op te spelen, maar ja, is het het een of toch het ander? Nog 2 dagen  wachten.
Gwen sterkte met de bloeding, je zal vast wel heel slap voelen als je zo leegloopt.
Nu weer naar Dereck kijken, heel bijzonder.
Groet, Emma

Hallo,

Net bij de ass. van de gyn geweest en een echo gehad. Ze vond dat er nog vrij veel bloed zat, dus moest meteen bloed prikken om een miskraam uit te sluiten. Heel stom, maar ergens hoop ik dat het dat is, dan is het bloedverlies  tenminste te verklaren, en kloppen mijn vermoedens. Ik was ook zo ontzettend moe een paar dagen voor nod, dat voelde weer helemaal zoals toen ik zwanger was. Hoop alleen dat ze het niet hoeven schoon te maken van binnen, daar zie ik wel tegen op hoor.

Brigitte, ik was na die knip ook behoorlijk toegetakeld voor mijn gevoel (riep altijd dat het te strak was vastgenaaid, hihi), het heeft bij mij zeker  een  jaar geduurd tot alles weer enigszins genezen  voelde, maar tot drie jaar na de bevalling heb ik er wel een beetje last van gehad.  Bij iedereen is dat gelukkig anders, dus hopelijk gaat het bij jou sneller. Wel rot dat je zo graag weer een tweede wilt en Dennis er niets over wil horen. Hopelijk draait hij over een half jaartje of zo nog bij. Wilde hij voor je zwangerschap ook altijd maar een kind?

Mirjam, ik ga deze maand zelf weer eens aan de slag met ovulatietesten, net nu jij besloten hebt er mee op te houden en ik je daar lekker mee zat aan te moedigen :)Maar ik wil gewoon weer wat meer te weten komen, en bezig ben ik er toch wel mee.

Nou, Alex en Emma, de hoop is nog steeds op jullie gericht, hebben jullie nog een beetje vertrouwen?

Liefs Gwen

Hoi Gwen... hebben ze verder niks gezegd dan? over hoe nu verder, en of   'het potje' nog wat bijzonders had opgeleverd? of is daar nog niks van bekend.   Hoor je nu snel wat de uitslag van het bloed is? hopelijk houdt het snel op idd en hoeft het niet schoongemaakt te worden.

Voor ik zwanger werd wilde Den geen kinderen ... haha, dus 1 is al heel wat he. nee hoor hij vind het nu super, maar de eerste jaren dat we samen waren wilde hij geen kinderen. Op een gegeven moment ben ik gestopt met de pil, en we zouden wel zien wat er ging gebeuren: niks dus. Tot hij vorig jaar juli zei dat hij het toch ook wel heel leuk zou vinden, toen zijn we wat gerichter bezig gegaan en was het in september dus opeens raak.   Nou ja, we zien wel, maar veel tijd hebben we niet he, wordt volgend jaar ook al weer 40. Maar zou het wel leuk vinden voor Ferdi. (hihi, en mezelf natuurlijk)

Emma en Alexx... hoe lang nog? we duimen hoor.

Mirjam, wel een lekker gevoel dat je op dat spreekuur terecht kunt lijkt me. Heel even polshoogte kunnen nemen of alles wel  werkt he. Wel heel vroeg idd je ovulatie deze maand.

groetjes, Brigitte

Hoi allemaal,
Dag 25 voor mij, nog 5 dagen te gaan voor mijn NOD. Begin moeite te krijgen er niet aan te denken. Gelukkig hoor ik van jullie dat dat toch voor velen moeilijk is. Ik voel me zo'n aansteller anders. Ik wil het zo graag.
Ik ben in januari 20 jaar samen met mijn man en hij heeft ook altijd gezegd dat hij geen kinderen wilde. Ik zei: waarschijnlijk wel.We waren toen begin twintig. Een paar jaar geleden nam ik mijn besluit en vertelde dat aan mijn man. Hij zei toen dat hij nu niet wilde, later misschien wel. Ik heb er toen tien maanden niets meer over gezegd en op eerste kerstdag  zei hij dat hij wel kinderen wilde, niet meteen, er moesten eerst nog een heleboel dingen gebeuren (eigen huis, andere baan etc). Vond ik allemaal niet meer belangrijk, hij was over de brug! Het duurde nog een aantal jaren voordat ik aangaf: het is zover. Waarop hij begon te stotteren en zweten: ENG!! en uiteindelijk zei: laat vanavond dan de pil maar meteen liggen. Ik hoop dan ook op een tweeling, misschien de enige kans op meerdere kinderen. Maar je hebt gelijk Birgitte: eerst wilde hij helemaal niet en nu hebben jullie toch een kindje! Super.
Gwen, ik snap je helemaal, het is beter duidelijkheid te hebben.
Duimen voor Emma vandaag dames!
fijn weekend,
Alexx

Hoi meiden,
Nou, hier nog geen RDs te bekennen, ook geen enkel voorteken, geen hoofdpijn en geen fout slijm. Maar ik heb ook echt niet het idee dat ik zwanger ben, alleen  zijn m ´n borsten  wat warm (en tintelen soms), maar het kan net zo goed zijn dat ik me dat inbeeld nu ik er zo op let. Vreselijk, wat duurt het lang zo... Als ik de symptomen van de eisprong lees denk ik dat die laat geweest is deze maand. Ik heb mezelf voorgenomen pas woensdag (dag 35)  te testen als het zover komt. Wordt vervolgd....
Voor jou is het extra spannend Alexx, uitkijken naar een eerste kindje. Ik heb het allemaal al een paar keer mee mogen maken, als het niet meer lukt heb ik daar ook vrede mee.
Groetjes, Emma

He ben ik weer!

Spannend Alex, ik hoop het echt voor je. Een eerste is-voor mij althans-toch echt belangrijker en spannender dan een tweede. Het klinkt misschien wat banaal maar het voelt voor mij echt zo dat we gelukkig al een mooi kindje hebben. nou ja, kindje, het begint al een grote knul te worden met behoorlijk wat praatjes. hij lult me zo omver als ik niet bij de les blijf. Hij wil het liefst een zusje(waarschijnlijk omdat die niet aan zijn speelgoed zit, hihi) maar vandaag vroeg ik of hij denkt dat hij er nog eentje krijgt en toen zei hij toch wel erg stellig van niet. ik heb hem uitgelegd dat we ons best voor hem doen, maar dat we het alleen maar kunnen hopen.

Brigitte, dan wordt het wel een beetje moeilijker om Dennis zo ver te krijgen dat hij er toch nog een tweede bij wil. Maar extra genieten nu he, dit komt nooit meer terug misschien, gelukkig had ik dat de eerste tijd bij Aron al sterk in gedachten gehouden want een vriendin van mij vertelde ooit dat ze spijt had dat ze niet veel meer had genoten van de babytijd van haar dochter omdat ze verwachtte er nog een te krijgen. Haar man wilde ineens niet meer. Dus dat zal me ook wel aan het ''extra genieten'' gezet hebben.

Ik krijg eerst alle onderzoeken die de gyn heeft bedacht n.a.v. de antwoorden op de vragenlijst, en dan heb ik half november het eerste gesprek met hem en krijg ik alle uitslagen te horen. Dus ook misschien dan pas of ik eventjes zwanger ben geweest. Nou, het bruin/bloedverlies is nu bijna over en ik heb er weer zin in, dus we gaan er maar weer voor he. Dit zijn de leuke dagen van de cyclus. Oja,en  de''mannentest''  kon volgens  de huisarts via een ander ziekenhuis, zodat ze dan nog sneller de uitslag zouden hebben, maar dat hebben we nog niet gedaan, omdat ik dacht dat mijn eigen gyn die uitslag toch niet serieus zou nemen en het opnieuw zou willen testen. Dus gelukkig mee gewacht want dat bevestigden ze ook in mijn eigen ziekenhuis,en nu moeten we  dat van de week ergens brengen. Nou, een heel verhaal weer, hoop inderdaad ook dat die onderzoeken helemaal overbodig zijn en ik grijnzend met een positieve test bij de gyn zit straks!

Mirjam, heb je al goed je best gedaan deze week? Er moet wel in ieder geval iemand zwanger worden hoor deze maand. Luna, heb jij al een eisprong gehad denk je?
Emma, weet je al meer?

Liefs Gwen

Terug
Bovenaan