35+ klussers 3

Maaike, juist niet weggaan hoor! Ik begrijp wat je bedoelt. Waarschijnlijk ben je terughoudend met schrijven dat je zo blij bent omdat je zwanger bent, juist om ons niet te kwetsen.  Maar  omdat we al zo'n tijd met elkaar schrijven vind ik het leuk om  op de hoogte blijven van elkaar. En ik vind het juist leuk om van Bries en jou en de anderen te horen hoe het gaat en ik ben super blij voor jullie echt waar en ik leef met jullie foto's, verhaaltjes etc mee. En het is  juist ook fijn dat wij wat steun krijgen van de zwangeren of moeders onder ons. En dat bedoel ik met mijn berichtje. Ik vind het gewoon niet zo leuk als mensen helemaal niets meer van zich laten horen. Tuurlijk hoef je heus niet iedere dag een berichtje te plaatsen, en we zitten allemaal wel eens in een dip,  maar het is toch leuk als wij met elkaar kunnen meeleven, of je nou nog bezig bent, of zwanger, of al moeder bent. Gelukkig is dit met de meesten ook zo, maar niet altijd en dat vind ik jammer.

Voor de nieuwen onder ons: laat je niet afschrikken hierdoor. Ik zou het heel leuk vinden als jullie ook hier bleven schrijven.

Liefs, Luna

Maaarrree Gwen, juist heerlijk toch om dan juist lekker te gaan shoppen hahaha!! Voelt altijd heeeerlijk en je moet toch wat doen he? Voel je je daarna toch weer ff wat beter.

Tja, ik besef heel goed dat het wel frustrerend is als het bij anderen snel en vanzelf lijkt te gaan, zo ´n zwangerschap terwijl je er zelf alles voor over hebt en aan doet.
Om me heen heb ik meerdere  mensen, die me erg dierbaar zijn,  die in dat zelfde schuitje zitten. Ik voel me nu al bijna schuldig bij het idee dat ik wel zwanger ben en zij niet. Dat worden emotionele gesprekken binnenkort.
Ik besef dat het een wonder is en dat ik een hele grote geluksvogel ben.
Bij mijn eerdere zwangerschappen heb ik meer geduld moeten hebben.
Ik hoop dat  het alle (nog) niet zwangeren  lukt positief te blijven denken.
Liefs Emma

Lieve meiden,
Ik dacht pas aan de "nadelen" van schrijven op het forum. Ik ben er nog maar net, maar kan me voorstellen dat het inderdaad toch moeilijk kan zijn om meiden voorbij te zien komen die snel zwanger zijn als je dat zelf niet zo snel lukt, of om te schrijven dat je zwanger bent aan mensen die het nog niet zijn. Je denkt toch altijd aan de gevoelens van anderen, juist omdat je het zo goed begrijpt van elkaar. Je berichtje verraste me dan ook niet, Luna, en ook Gwen had het even moeilijk. Niemand bedoelt het verkeerd alsie even baalt of toch even gemengde gevoelens heeft als er iemand "het" goede nieuws meldt waar we allemaal zelf ook op zitten te wachten. Het is zo'n gevoelige kwestie, zoveel emoties. En sommige mensen blijven, anderen verdwijnen. Iedereen om zijn eigen redenen. We kunnen niet anders dan dat begrijpen, wij vrouwen van laat in de dertig of begin veertig die zo graag (weer) zwanger willen zijn.

OK, dat was even mijn gedachtegang.
Ik behoor deze maand niet tot degenen met goed nieuws. Vannacht om drie uur voelde ik een bekende buikpijn, en ja hoor, mijn temp. was vanmorgen weer 36,8 wat mijn lage temp is. Even uigehuild bij manlief die er een positieve draai aangaf: alles functioneert goed en je bent dus gezond. Toen mezelf eraan herinnert dat er nog veel meer is in het leven en dat ik lekker aan de slag moet gaan. Ik had deze maand goed getempt en mijn eisprong dag en NOD voorspelling klopten precies. Niet overtijd en dus geen onnodige stress (het gewone wachten is al stressvol genoeg).

Lief dat er nog gereageerd is op het berichtje van Jet en het kloppende hartje van haar kindje. Dat is toch zo'n mooi moment.

Voor mij dus even rust. Voor sommigen is het wachten bijna alweer aangebroken. Luna en Gwen houd de moed erin. Emma blijf genieten, over problemen maak je je pas druk als ze er zijn!
I'll be watching you all.
liefs
Alexx  

Hallo Lieverds,

Wat een wir-war van emoties hebben we toch elke keer weer. Ik vind het erg prettig om erover te kunnen "praten" met jullie. De meesten van ons zijn al maanden hier aan het kletsen, je krijgt toch een band.

Emma: gefeliciteerd!!!
volgend mij vroeg jij wat mijn afwegingen zijn om welke test te doen.
Mijn man en ik zitten niet helemaal op 1 lijn wat betreft wat te doen als het toch flink fout blijkt te zijn. Hij is bijvoorbeeld heel bang voor Downs is een stuk minder, hij is veel relaxter over neuraalbuis defecten, ik ben daar weer erg bang van...
Mijn gevoel zegt me dat alles goed is, ik heb ondertussen wel geleerd dat ik mijn gevoel kan en mag vertrouwen.
Dus hebben we nu eerst een middenweg gekozen, dus eerst de bloedtesten en de nekplooimeting. Mocht hier toch een uitslag uitkomen die niet veel goeds voorspelt dan gaan we weer ingesprek met de gyn en zal het een vruchtwaterpunctie worden, deze duurt langer maar geeft meer en duidelijker uitslag voor meerdere "defecten" Maar... ik ga op mijn gevoel af, en die zegt me nogsteeds dat alles goed is, ik kan nu ook (eindelijk) vollop genieten.

Zo wat een verhaal weer hihi
Vrijdag komt er een dame langs van Moeders voor Moeders, goed doel, dus straks weer met neusknijpers de flessen vullen

Groetjes Jet.

hoi allemaal,

Ik haal tot nu toe eigenlijk veel steun uit het schrijven en lezen op dit forum. Ik blijf ook alleen in deze schrijven en lezen omdat we een soort van band hebben als het gaat om het gedoe om het zwanger worden. Als ik eerlijk ben haal ik het meeste hoop uit de personen die erg veel geduld hebben gehad en toch zwanger worden. maar soms kun je er ook gewoon niks aan doen als je net op dit forum bent en je bent tochsnel zwanger. Als ik er effe niet tegen kan dan kom ik gewoon effe niet op het forum. Als ik me weer goed voel dan kijk ik weer hoe het met iedereen gaat. Ik vind het echt hoopgevend als er zo hier en daar dames lekker zwanger worden. Als dat niet zo zou zijn in al die tijd dat ik al meedoe, dan zou ik echt depri worden. Ik heb ook wel eens op het forum van Freya gekeken maar daar wordt ik wel af en toe depri van.

Goed, ik zit op de wachtbank en ik hoop dat ik er niet afdonder.....dag 21 is het voor mij en ik verwacht het zo ongeveer rond dag 24, vanwege de vroege ovutest. Ik had een goeie eisprong volgens de gyn, maar we zijn waarschijnlijk te laat geweest. Ik had een capsule ingenomen op dag 5 tegen Candida. Het duurt 5 dagen voordat - ie uit mijn bloed is. Dus ik dacht, dan kan het wel nog lukken deze maand. Maar op dag 9 was mijn test positief en we hebben het pas op dag 10 laat gedaan.....geen idee dus.

Ik heb toch ook maar weer een afspraak gemaakt met de maatsschapelijk werkende. Ik vond toen dat me dat psychisch echt op de been hield. Daardoor had ik minder stress en kneep ik minder in mijn buik. Die ontspanning is echt nodig.

Het kan best zijn dat ik de laatste dagen even rustig wil doorkomen zonder gedachten rondom zwanger worden, dus misschien zien jullie me een paar dagen niet.

Emma, van harte gefeliciteerd!!

Voor de rest van de dames (en mannen ook) heel veel kracht de komende tijd, in welke fase je ook bent....

Mirjam

zo even van de 2e pagina af,
nee hoor ik was niet van plan te stoppen hoor met lezen schrijven hier met jullie, maar net als dat van luna was dat mijn gedachtengang en gelukkig kan je dat hier gewoon opschrijven toch? is een van de weinige forums denk ik waar mensen zo met elkaar betrokken zijn,
Gwen ik hoop echt dat de gyn iets voor je heeft wat snel gaat werken en dan ben je ook snel aan de beurt.
Jet valt mee hoor vind ik het stinken van de flessen ik spaar nog tot 4 dec (tot 16wk)
volgens mij zit niemand in de spannende dagen nu toch???
Hier gaat het goed veel werken deze week en volgende week maar ja zijn weer gespaarde uurtjes dus dat komt van pas. en inderdaad Gwen de punctie en de uitslag vind ik nog erg spannend, ben nog voorzichtig met genieten soms bang inderdaad dat het je zo maar weer afgepakt wordt, maar eigenlijk is daar geen reden voor want het voelt goed en ziet er tot nu toe gewoon goed uit donderdag de vk .
allemaal een heel prettig weekeind en helaas is het wederom op mn vrije dag slecht en somber weer maar ja ga maar eens opruimen wassen boodschappen doen ect moet ook gebeuren.
gr maaike

Terug
Bovenaan