35+ klussers 3

Jammer Alexx, ik hoop dat je de volgende ronde meer geluk hebt. Het kan maar zo gebeuren! Inderdaad fijn dat je cyclus stabiel is, dan kan je wat gerichter klussen en aftellen.
Mirjam is aan het aftellen, vreselijk die laatste dagen.
Zelf ben ik nog verbaasd over de snelle zwangerschap, ik vraag me echt af wat we anders hebben gedaan dan bij de vorige pogingen/zwangerschappen, toen ik echt veel jonger was? Waren het de etosvitamines die een handje hebben geholpen? de positieve energie van Dereck Ogilvie (tijdens een show met readings)? Geen idee... Ik wou dat ik jullie kon vertellen.
De angst voor een miskraam is wel groot.
Het nadenken over testen  vind ik  moeilijk. Ik denk niet dat ik het emotioneel aan zou kunnen om de zwangerschap af te breken, dus het enige voordeel wat een test dan zou hebben is dat ik me kan voorbereiden op een kindje met een handicap of afwijking. Dan komt de schok niet bij de bevalling.
Ik hoop dat er gauw zwangeren bij komen, sterkte met de behandelingen, het wachten en vooral alle emoties.
Groeten, Emma

Hoi meiden,

Jammer Alexx, dat het niet gelukt is deze maand. Maar ik ben net als jij  ook wel blij dat ik een regelmatige cyclus heb. Behalve deze maand dan, want ik krijg nu pas een beetje positievere ovulatietest. Dus als mijn eisprong nu nog komt, is ie een week te laat. Maar was ook voor het eerst 11 dagen ongesteld i.p.v. 4 a 5. Is hopelijk een uitzondering, want inderdaad het wachten duurt al zo lang, en helemaal als je een lange cyclus hebt!

Emma, ben je zelf aanwezig geweest bij een reading van Derek Ogilvie?
Moeilijk hoofdstuk ja, die tests of je kindje gezond is en wat als er iets mis is....Proberen je er niet te druk om te maken en heerlijk genieten. Maar ik kan het me wel goed voorstellen hoor, je bent pas gerust als alles goed lijkt te zijn.

Mirjam, houd de moed er in he. Vraag gewoon om hulp, als je daar veel aan hebt!
Als lichamelijk alles in orde blijkt te zijn bij ons na alle onderzoeken, dan ga ik zeker eens met een psycholoog praten om er achter te komen wat voor (evt.) blokkade het zwanger worden tegenhoudt, maar voor nu ben ik wel druk genoeg met het ziekenhuis en de eerste(!) opdrachtgever voor mijn eigen bedrijf interieurstyling.

Bries, mag/ moet je al weer aan het werk morgen?

Luna, heb jij een duidelijke eisprong gevoeld de afgelopen dagen? We gaan er weer voor he, zet em op! Ik denk nog steeds dat we tegelijk zwanger raken, weet helemaal niet waarop ik dat gebaseerd heb maar ja....

Hoe is het met de rest?

Liefs Gwen

Ja daar zijn ze weer de duivels. Ik ben erg hard van de wachtbank gevallen, want ik was twee dagen overtijd!!   Het begint er op te lijken dat ik in januari toch echt de klos ben en de MM in ga. Dat had ik echt niet gedacht. Ik heb natuurlijk nog twee maanden, maar waarom zou het dan wel lukken?? Ik bel alvast voor een date in januari.
Ik loop de hele dag in mijn hoofd hoe ik moet tellen. In principe zijn we twee jaar bezig met een 2e. 1,5 jaar geleden een vette miskraam. Maar eigenlijk zijn de effectieve rondes na de miskraam maar een stuk of 9-10. Want er zaten veel foute cyclussen bij na de miskraam. Dus ik weet niet hoe ik moet denken.
Het is nu zo dat mijn dochter al bijna naar school gaat als er binnen de twee maanden een zwangerschap komt. Ik WIL niet straks alleen thuis zitten, echt niet!! Maar goed, dan leg ik me weer een druk op. Het is ook weer een voordeel want ik kan straks alles met de baby doen wat ik ook met mijn dochter gedaan heb; babyzwemmen peutergym enz.
Zo loop ik de hele dag rond..gedachtes die constant wisselen...oh, ik wordt zo moe van mezelf.

Pffff.

M

ps. sorry dat ik effe alleen over mezelf praat...

Wat vervelend Mirjam, zo van het wachtbankje te vallen. Ik denk dat je gewoon moet rekenen in echte maanden hoelang je vanaf het begin bezig bent. De miskraam en de gemiste maanden gewoon meerekenen in de tijd. Ik kan me voorstellen dat je zo veel loopt te denken, het is ook heel frustrerend dat je een idee hebt hoe iets zal gaan en dat dat dan heel anders gaat. Het lijkt dan wel of het gewoon niet klopt en je moet steeds je ideeën aanpassen. Als de MM een optie is dan is het misschien ook wel de oplossing. Dat je een kindje kunt dragen en baren heb je al bewezen, een tweede keer moet kunnen lukken, ook al is het met een beetje hulp.
Emma, ik vindt jullie beslissing voor een punctie heel normaal. Het blijft lastig om over dit te moeten beslissen, en zeker om met je partner op een lijn te zitten. Ik had bij mijn 1ste zwangerschap ook besloten voor een punctie, gezien mijn leeftijd, het kwam alleen nooit zover. Mijn man laat de keuze voor het soort onderzoek aan mij over omdat ik het moet ondergaan, maar wil het absoluut. Hij heeft via zijn werk veel met gehandicapten, verzorgers en ouders te maken en ziet hoe moeilijk het is. Maar iedereen staat daar weer heel anders in, het is gewoon erg persoonlijk. Een echt juist of niet juist bestaat volgens mij niet. Vertrouwen dat het goed is allemaal, en vooral genieten hè!
Hier is de rust weer even terug. Gelukkig gaat de tijd snel.
Groetjes allemaal,
Alexx

Emma, sorrie, in mijn reactie lijkt het net of jullie al besloten hebben voor een punctie, maar ik bedoelde natuurlijk dat ik het zou begrijpen als jullie onderzoek zouden laten doen, met de nadruk op zouden!
alex

hallo allemaal,
ik zal mij even voorstellen, mijn naam is nathalie en ik ben 36 en nieuw hier.
ik ben alleenstaand enb heb  2 dochters van 13 en 10 en ik verlang nog vurig naar een derde kindje, maar aangezien ik dus alleen ben, wel n soort lat relatie heb, heb ik t idee dat t bij mi maar moeilijk zal lukken.
ik heb mezelf de gelegenheid gegeven tot mn 40e, dan kan ik tegen mijzelf zeggen, je hebt t in ieder geval geproberd, mocht t niet meer voor me zijn weggelegd.
ik krijg helaas toch best een hoop negatieve reacties als ik mijn kinderwens aan derden bekend maak, kent iemand dit?
ik weet dan ook best dat t verstandelijk gezien niet echt handig is maar mn gevoel is wel zo sterk.
ik moet boven derden staan dat weet ik maar ik trek me er toch nog teveel van aan.
hopelijk is er iemand die zich deze situatie voor kan stellen.
groetjes naat

Hoi allemaal,
Balen Mirjam, zeker als je al over de datum heen bent.
Gwen, ja we zijn bij een bijeenkomst met readings door Derek Ogilvie geweest in Amsterdam een paar weken gelden. heel bijzonder om mee te maken. Wel een hele grote zaal hoor.
Nathalie, welkom, ik zou me van de mening van anderen niet te veel aantrekken. Het is jouw leven, jouw lijf en jouw wens. Ik krijg met drie kinderen en een baan van 4 dagen  ook vragen en negatieve reacties, onze kinderwens (en inmiddels prille zwangerschap) is niet bekend bij de meeste mensen, maar ik verwacht ook heel wat. Onze oudste is 12, dus het leeftijdsverschil speelt hier ook.
Zoals we er nu naar kijken ga ik geen punctie of test laten doen. Ik vind het risico op een miskraam groot en vind het moeilijk om na een evt negatieve uitslag te gaan beslissen over een levend wezentje.
Voorlopig hoop ik eerst maar dat het allemaal goed gaat, ik voel me niet erg zwanger, zelfs minder dan een paar dagen geleden.
Groeten, Emma

He meiden,

Allereerst welkom Nathalie!

Jet, hoe voel jij je eigenlijk verder? Ben je misselijk? Het lijkt me nl. vreselijk om die flessen te vullen als je je zo beroerd voelt. Ze schijnen nogal te stinken.

Alex en Mirjam, balen weer deze ronde. Houden we de moed er nog in?

Emma, ben ook bij Derek geweest van de zomer in Amsterdam,helaas heeft dat bij mij niet geholpen  Die etos-vitamines gebruik ik ook sinds het weekend, ik was ze vergeten te halen, dus mijn mannetje naar de etos gestuurd en die kwam met deze thuis, zit een hoop in, hoop dat dit positief werkt!
Begin je te twijfelen omdat je minder kwaaltjes hebt? Kan ik me voorstellen, zou ik ook doen denk ik. Maar het zegt echt niet alles hoor. Er zijn er genoeg die helemaal geen kwaaltjes hebben. Vorig jaar nog een dag voor de curretage was ik nog steeds aan het spugen en toen was het kindje al anderhalve week daarvoor overleden.

Gwen, haha ik weet dat je denkt dat wij tegelijkertijd zwanger worden, dat idee had je al van begin dit jaar en het moest in maart gebeuren toch? Misschien aankomende maart dan.... ik heb nl. uitgerekend hoeveel maanden mijn moeder 41 was toen ik kwam, even teruggerekend en dat zou betekenen dat als ik in maart 2009 zwanger word, ik precies even oud zou zijn in jaren en maanden als mijn moeder... Hoe gaat ie verder?

Ben benieuwd hoe het met Wietske is!

Niet veel nieuws hier. Vandaag weer naar acupunctuur geweest. Ik moet zeggen dat het echt al een stuk beter gaat met mijn energie. Ik blijf dus voorlopig ook nog lekker aan de kruiden.

Morgen is het precies een jaar geleden dat de curretage gedaan is, ik hoop dat na deze datum het weer een beetje beter gaat met mijn hoofd (figuurlijk dan he hahaha).

A.s. dinsdag is mijn nod, maar fertilityfriend begrijpt mijn temperatuurstaatje niet helemaal. Eerst was de vermoedelijke eisprong op dag 12 en sinds gisteren verschoof deze naar dag 19. Als dit laatste zo is, dan heeft er 5 dagen tussen gezeten sinds het klussen. Veel te lang volgens mij. Zelf denk ik dat ie dag 14 gesprongen is, ivm slijm en kramperig gevoel, heb ik nl. altijd als het ei gaat springen. We zullen zien, afwachten maar weer.

xx Luna

Terug
Bovenaan