35+ klussers 3

Hoi allemaal,

Ben druk geweest met mijn website ontwerpen en vakantie houden, verjaardag vieren, enz, enz. haha. Dus ik was er eventjes wat minder, en het forum lag ook telkens plat dus ben een beetje afgekickt. Maar gelukkig houden jullie het weer netjes bij en word ik weer gestimuleerd om te schrijven!

Allereerst natuurlijk iedereen die ik vergeten ben een heel gelukkig en vruchtbaar 2009! Eerlijk gezegd begin ik nu te twijfelen of ik dit niet al gedaan heb (oh wat erg, begin een dagje ouder te worden ;-)...)

Mijn hsg staat voor de volgende cyclus gepland, dus over zo'n drie a vier weken. Heb net mijn eisprong gehad, het verbaast me dat jij hem nu ook hebt Luna, ik dacht dat we helemaal anders in de cyclus zaten, aangezien het bij mij een beetje puinhoop is geweest. Nou toch weer spannend he, ik zie door alle berichtjes van anderen (dank je wel Maaike! ) er niet meer zo erg tegen op en zie het wel. Hopelijk hoeft het ook niet meer, maar dat zou wel heel erg mazzel zijn natuurlijk.

Spannend dat je nu ook de stap naar de gyn neemt Luna, toch geeft het mij ook wel wat rust. Alles wat nu goed was geeft tenminste geen onzekerheid en twijfels meer.

Mirjam, ik weet niet of ik je een beetje kan opbeuren, jouw wens voor een tweede lijkt zo veel sterker dan de mijne. Daarom lijkt het mij dat je er straks spijt van krijgt als je het opgeeft. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je nu een rustpauze neemt om alles wat je hebt meegemaakt de afgelopen tijd (en dat is natuurlijk nog al wat) eens goed te gaan verwerken met of zonder hulp van een goede mental coach ( en dan bedoel ik iemand die met je gevoelens aan de slag gaat in plaats van alleen alles op te noemen en je daarna met een nog net zo'n kut gevoel naar huis stuurt. Sorry dat ik het zo direkt zeg, maar ik heb het gevoel dat je de afgelopen tijd   niet echt vooruit geholpen bent. Zo, dat was gewaagd dat ik dat zo maar op het forum knal. Normaal gesproken probeer ik alles wat ik schrijf voorzichtig onder woorden te brengen omdat het zo zwart-wit overkomt op papier, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel en kwets ik je er niet mee. Ik hoop echt dat het snel weer beter met je gaat en je nog blijft schrijven hier!

Maaike, wat gaat het snel zeg, al weer over de helft, heerlijk he.
En Sandy, is het nog vol te houden of ben je misschien al bezig? Een fijne en voorspoedige bevalling gewenst alvast!

Alexx, jij hebt dus ook al zo'n rare cyclus gehad, ik was ook even van het padje een tijdje geleden. Maar dat kwam denk ik door die gekke etos tabletten (zwanger worden) daar zit een hoop spul in waar nogal wat tegenstrijdige berichten over te lezen zijn. Ze verkorten in ieder geval bij mij mijn cyclus. (Had jij die nou ook Luna? )

Nou, weet ff niks meer, maar ik kom weer es langs snel!
Liefs Gwen

Ja, dat was ik Gwen. Mijn cyclus was de laatste 2 maanden extreem kort met een eisprong op de 9e en de laatste op de 8e dag. Ben meteen met die van de Etos gestopt en weer met die van de DA verder gegaan. Ik zit nu op de 11e dag in de cyclus en het ei is nog niet geweest. Heb wel al 2 dagen last van mijn onderbuik en af en toe slijm c.q. waterige afscheiding, maar de ovutest blijft nog vet negatief (bijna geen 2e streepje te zien). Dus weet niet wanneer ie nou gaat springen. Ondertussen zijn we al wel sinds zondag om de dag aan het klussen, dan kunnen we em in ieder geval niet missen...

Gwen je bent een schat! Ik hou ervan als mensen direct zijn dan weet ik tenminste hun echte mening. Dus dat vind ik helemaal niet erg.
En we gaan samen (en ik geloof nog ook met iemand anders..) het HSG-proces in want ik ben ook de klos. Vandaag bij de gyn geweest.
Ik twijfel nog steeds, maar ik ga wel het bloedonderzoek doen (FSH en Chlamidia) en de baarmoederfilm dus. Dan ga ik een beslissing nemen of ik doorga. want als ik de wetenschap heb dat alles van binnen goed is moet ik   gewoon zwanger kunnen worden. Ik neem niet aan dat er met sperma van mijn man iets mis is als ik al twee keer zwanger ben geweest. Bij mannen verandert toch niet zoveel???

Dus we staan samen sterk Gwen (en andere persoon)!!! Je moet maar zo denken Gwen, dat het doel een baby is en het zichtbare bewijs dat het allemaal oke eruit ziet is de behandeling wel waard toch?? het levert weer zekerheid op!! Zo geldt het voor mij althans. En je bent extra vruchtbaar.

Maar Ik moet   een ronde wachten (evengoed klussen natuurljk) en dan bloedonderzoek doen en HSG. Dan afwachten of ik zwanger raak omdat ik dan vruchtbaarder ben. dan komt KI in beeld. Over dat laatste twijfel ik!!
Dus na de komende twee rondes beslis ik of ik met hulp of zonder hulp doorga.

pfff ik heb weer zitten janken bij de gyn. omdat ik nooit gedacht had dat ik daar terecht zou komen, alleen voor een leuke echo bij 7 weken.

Ik ben inderdaad niet verder geholpen met de acupunctuur; maar dat kreeg ik volledig vergoed. Daar stop ik nu mee. Ik heb wel wat aan de maatschappelijk werkende. dat is een fijn persoon en ik spreek haar binnenkort weer. Ze wijst me wel op dingen alleen kan ik ze niet altijd uitgevoerd krijgen.(omdat ik te eigenwijs ben)

Ach, het is een nieuw jaar, en we moeten er maar iets moois van maken hoe dan ook. Ik heb een superdochter, erg leuk werk en een leuke vent(niet op de laatste plaats) dus....

HSG-ers we houden elkaar op de hoogte en ik blijf schrijven hoor,

groet, Mirjam

Gwen je bent een schat! Ik hou ervan als mensen direct zijn dan weet ik tenminste hun echte mening. Dus dat vind ik helemaal niet erg.
En we gaan samen (en ik geloof nog ook met iemand anders..) het HSG-proces in want ik ben ook de klos. Vandaag bij de gyn geweest.
Ik twijfel nog steeds, maar ik ga wel het bloedonderzoek doen (FSH en Chlamidia) en de baarmoederfilm dus. Dan ga ik een beslissing nemen of ik doorga. want als ik de wetenschap heb dat alles van binnen goed is moet ik   gewoon zwanger kunnen worden. Ik neem niet aan dat er met sperma van mijn man iets mis is als ik al twee keer zwanger ben geweest. Bij mannen verandert toch niet zoveel???

Dus we staan samen sterk Gwen (en andere persoon)!!! Je moet maar zo denken Gwen, dat het doel een baby is en het zichtbare bewijs dat het allemaal oke eruit ziet is de behandeling wel waard toch?? het levert weer zekerheid op!! Zo geldt het voor mij althans. En je bent extra vruchtbaar.

Maar Ik moet   een ronde wachten (evengoed klussen natuurljk) en dan bloedonderzoek doen en HSG. Dan afwachten of ik zwanger raak omdat ik dan vruchtbaarder ben. dan komt KI in beeld. Over dat laatste twijfel ik!!
Dus na de komende twee rondes beslis ik of ik met hulp of zonder hulp doorga.

pfff ik heb weer zitten janken bij de gyn. omdat ik nooit gedacht had dat ik daar terecht zou komen, alleen voor een leuke echo bij 7 weken.

Ik ben inderdaad niet verder geholpen met de acupunctuur; maar dat kreeg ik volledig vergoed. Daar stop ik nu mee. Ik heb wel wat aan de maatschappelijk werkende. dat is een fijn persoon en ik spreek haar binnenkort weer. Ze wijst me wel op dingen alleen kan ik ze niet altijd uitgevoerd krijgen.(omdat ik te eigenwijs ben)

Ach, het is een nieuw jaar, en we moeten er maar iets moois van maken hoe dan ook. Ik heb een superdochter, erg leuk werk en een leuke vent(niet op de laatste plaats) dus....

HSG-ers we houden elkaar op de hoogte en ik blijf schrijven hoor,

groet, Mirjam

He meiden, wat een ijs he, jammer dat ik nu niet kan schaatsen maar ja lekker in het zonnetje kijken is ook oke.
Gwen en luna spannend nog 2 mnd , je zal zien dat de gyn best meevalt zelf denk ik minder erg dan de onzekerheid waar je inzit, en waarom zou je vantevoren moeten weten hoe ver je wil gaan? doe het stap voor stap bekijk per keer als je gaat wil ik dit , of wil ik tot hier en niet verder niemand verwacht van jullie dat je vantevoren een kant en klaar plan heb klaarliggen, en ook kun je zelfs een pauze inlassen tussendoor, hak het in stukjes en probeer het zo makkelijker te maken en wie weet gebeurt het gewoon onverwacht en zo niet beslis gewoon op dat moment wat je wilt en zelfs na je ergens voor op een wachtlijst te hebben gezet kun je afzeggen of laten doorgaan maar mijn ervaring is dat de wachtlijst bv voor iui lang is ik heb me toen op de lijst gezet zo van ik beslis pas als ik aan de beurt ben en hoe ik het dan voel , maar het is frusterend als je er heel lang over nagedacht heb en je moet dan nog onderaan een lijst staan.
Alex ik   heb heel lang op mn 2e zw schap moeten wachten na na 1 jr zwanger te zijn een mk en uiteindelijk na 2 jr weer zwanger met behulp van clomid, toen de wens voor een derde kindje er was was ik 8 jr aan de prikpil en heeft het een jr geduurt voordat ik weer ging menstrueren, toen geweest om hormonen te prikken om te kijken of dat goed was en zo eigenlijk vlot erin gerold in mei een hsg gehad en in augustus spontaan zw geraakt. zou in okt met iui beginnen. dus als je alles meerekent een tijd maar vanaf de menstruatie zeg maar 10 mnd en achteraf valt dat mee. Maar toch heb ik geen spijt dat ik de onderzoeken heb gedaan, ik werd gek van het mezelf afvragen waarom ik niet zwanger werd en wist ook niet of ik clomid nodig had. Echt meiden je hebt de regie zelf in handen en een afspraak is zo afgezegd en daar is ook begrip voor!!!!!!!!
Duim voor jullie allemaal
groetjes Maaike

Terug
Bovenaan