35+ klussers 3

Hoi lieve allemaal,
ik ben er nog hoor.

Heb er wel een beetje spijt van dat ik zolang niks van me heb laten horen. Het komt doordat ik een beetje overspannen ben geworden. De avond voor de laatste afspraak die ik had met de gyn is het begonnen met een soort paniekaanval. Ik ben zo'n 12 jaar geleden een keer een paar maanden overspannen geweest en herkende dus wel bij mezelf de symptomen. Helaas heb ik nu een paar avonden per week last van angst. Het begint zodra ik in bed lig en duurt soms uren zodat ik dan pas tegen de ochtend in slaap val. Het is heel naar om je onverklaarbaar urenlang zo angstig te voelen.

Ik heb dus die afspraak maar afgezegd en ben heel erg rustig aan aan het doen ik de hoop dat ik er dan zo snel mogelijk weer bovenop ben, maar ik weet dat zoiets vaak wel een paar maanden duur. De voornaamste oorzaak is de dood van mijn moeder, 1,5 jaar geleden (blaaskanker) en al het onverwerkt verdriet daarover en een paar aanverwante zaken. Het heeft geen nut om daarover verder uit te wijden op deze site, heb ik ook geen zin in, het wordt zo al een lang verhaal!

Natuurlijk is stress slecht als je zwanger wilt worden en ook zeker als je zwanger bent, dus we gaan even een paar maandjes geen hulpgrepen doen om te proberen zwanger te raken. We vrijen natuurlijk wel gewoon, laat toch geen kans voorbij gaan!

Luna, mijn nod is nu ook 23 januari en het leuke is dat mijn man en ik elkaar precies 3 jaar geleden op 23 januari voor het eerst hebben ontmoet, leuk toeval.

Gwen balen, gewoon doorgaan.

Sandy heel veel sterkte, ik denk aan je!

Mirjam, je bent niet de enige stresskip op dit forum!

De rest ook allemaal groetjes, zal deze keer niet zolang wachten voor ik weer wat van me laat lezen.

Groetjes
Wietske

Hoi hoi,

Jeetje  Wietske das helemaal niet fijn snap dat je dan ook ff geen zin hebt om hier te komen. Hoop dat je alles een beetje voor jezelf op een rijtje krijgt en doe het rustig aan hé!!! Heel veel sterkte de komende tijd!!!

Nou het was weer eens loosalarm bij mij grrrrrrr. Heb dus vanaf zaterdag 15.00 tot snachts 3.30 ongeveer elke keer om het kwartier een wee gehad maar dat waren pas voorweeën nou deden erg veel pijn. Dus gisteren toch maar ff voor de zekerheid naar het ziekenhuis geweest en CTG gehad maar helemaal geen wee te bekenen en alles is wel verweekt maar nog geen ontsluiting. Maar die verloskundige zei dat het echt niet meer lang zou duren nou ja das afwachten dus!!! Morgen ben ik precies 40wk en moet ik weer op controle komen bij de Gynecoloog dus dan laat ik wel weer wat weten!!!

Liefs Sandy 39wk en 6dgn

He Gwen, jammer meid, we gaan gewoon voor maart hoor! Wanneer heb je nu die HSG?

Oh Wietske, dit is echt heel vervelend. Lijkt me ook heel beangstigend. Na het overlijden van mijn ouders ben ik ook een paar maanden daarna de weg kwijt geweest. Ik heb toen wel wat hulp gehad van maatschappelijk werk. Praat jij ook met iemand? Het lijkt mij wel een goede beslissing om alles even een halt toe te roepen. Heel veel sterkte met alles!

Sandy, is het er nou nóg niet?? Pfff hou je het nog vol? Zo te lezen kan je elk moment weeen krijgen, toch?

Wij hebben zaterdag Thijmen zijn 5e  verjaardag gevierd (hij was donderdag jarig). Gisteren was ik schminkmodel voor de musical die in maart weer begint in het theater, dus druk weekendje gehad. En nu is ons konijn Flap weer ziek, dus die heb ik vanmorgen naar de dierenarts gebracht. Hij heeft een infuus gehad en moet gedwangvoederd worden. Maar het is best een explosief konijn dus dat is nog geen makkie, daarom houden ze hem vandaag daar om hem te voeren en half 5 haal ik em weer op. Zijn maatje Snuit mist hem wel... zielig! Ik hoop dat Flap wel snel opknapt, anders kan ie niet meer naar buiten en dan??? Kan hem toch echt niet binnen houden...

xx Luna

Hoi meiden,

Sandy, je geduld wordt wel erg op de proef gesteld zeg, maar misschien dat je nu intussen wel al zo ver bent. Het lijkt nu toch niet meer lang te duren, en hoe meer je het zat bent, hoe prettiger het natuurlijk is als je bevalling begint! Ik ben benieuwd hoor, laat maar snel iets weten als je weer energie en tijd hebt.

Wietske, ik wens je veel sterkte deze tijd. Hopelijk komt het snel weer helemaal goed met je en kun je alles echt een plek geven. Het lijkt me erg slopend om paniekaanvallen te krijgen en ik kan me voorstellen dat je hoofd niet bij het forum is, maar je bent hier altijd welkom met je verhaal he.

Luna, gefeliciteerd met je mannetje, wat is het jaar weer snel om he, het lijkt nog maar een paar maandejes geleden dat je schreef dat hij naar school ging!

Ik heb net naar het ziekenhuis gebeld en ik moet a.s. donderdag voor mijn hsg onderzoek, spannend he.....

Nou, ga even huiselijk wezen, tot later. Liefs Gwen

Hé dames, ben ik eindelijk weer.
Zou Sandy eindelijk bevallen zijn?
Wat fijn dat de operatie achter de rug is Brigitte. Wel heftig, wat zijn de consequenties, ik neem aan dat ze hier een goede oplossing voor hebben?
Gwen, nog twee dagen. Best spannend toch, zou super zijn als je ineens zwanger raakt.
Wanneer moet jij Luna?
Wietske, wat rot voor je. Maar 1,5 jaar is ook zo kort geleden! Ik heb ook paniekaanvallen gehad. Nu heb ik dat gelukkig niet meer. Ik word wel soms zonder verklaring bang wakker, vind ik het leven ineens ook eng. Maar ik ben best wel een stoere meid, dus... Kijk, ik ben 39 en ben pas een jaar geleden begonnen voor kinderen, dat heeft natuurlijk een reden. Ik vind dat mijn leven best wel wat makkelijker had mogen zijn, maar nu ben ik blij met wie ik ben geworden. Nou dat kindje nog.
Overigens meiden was ik na de kerst met weer RD echt boos, ik wilde niet meer die teleurstelling voelen. Heb mezelf wat afgeleid en eraan herinnerd dat het leven voor de kinderwens ook goed was. Klinkt gek, maar dat hielp. Nu is mijn man er meer mee bezig dan ik, haha!
We hebben besloten eventueel voor IUI te gaan, raar, had ik nooit gedacht. Maandag is mijn officiele NOD, volgens mijn eisprong (die weer precies op tijd was). Zondag is het 20 jaar geleden dat mijn man en ik elkaar de eerste zoen gaven en ik denk dat ik maar gewoon ga testen, dan hoef ik niet te stressen als ik te laat ben.
Dit forum is er overigens om het hart te luchten, dus dames, schroom niet, gewoon van je af schrijven, dat lucht op en wij zullen nooit vinden dat het onzin is!
Knuffel voor iedereen,
Alexx

Hey meiden,

Daar ben ik weer even met een updatje. Vandaag op controle geweest en zowaar 1cm ontsluiting dus er is een begin joepie!!! Ja kan nog wel een aantal dagen duren dus ja we zien wel hé!!! Mijn bloeddruk was wat te hoog maar niet zo erg dat ik gelijk naar het ziekenhuis moest, dus ff op letten, maar weet waar ik op moet letten dus dat komt goed!!! Verders was alles goed en moet ik donderdag weer terugkomen voor controle!!!
Maar hoop dat het morgen of vandaag doorzet. Straks een beetje slijm met bloed verloren dus ja weet ook niet, denk niet dat het al te lang gaat duren we wachten maar af het komt zoals het komt!!!

Nou lieve meiden succes met alles en ik laat snel weer wat van me horen!!!

Liefs Sandy 40wk

hallo dames,

Kom iets minder vaak langs, maar ik lees nog wel hoor.

Ik ben druk met mijn werk wat ik erg leuk vind, maar er komen ook nog
steeds vervelende dingen voorbij. Dingen die met mijn overleden
schoonvader te maken hebben, en weer een begrafenis, nu van een
aangetrouwde oom die verdronken is op vakantie. Ja, kan er ook nog wel
bij. Het lijkt alsof ik me afsluit; mezelf bescherm tegen allerlei
dingen. Ik ben toch redelijk rustig, veel rustiger dan voor de kerst.
Toen wilde ik niet eens echt zwanger worden. Raar, maar ik ben erg
misselijk altijd en dat wilde ik er niet bij hebben.

Nu we bij de gyn dingen gaan doen, lijk ik rust te hebben gevonden.
Volgende maand een HSG en daarna een KI. maar deze maand kan ook nog
zomaar lukken; ik had een ontzettende positieve ovutest. En goed
geklust! Als ik nu zwanger ben, dan ben ik op dezelfde dag uitgerekend
als bij mijn dochter, maar dan 4 jaar later.

Gwen, veel sterkte a.s. donderdag. Vertel ons hoe het is geweest!! Je verwacht toch een positieve uitslag?
Luna, Jij zou zit toch ook binnenkort krijgen? HSG?? Of vergis ik me nu?
Sandy; het wordt wel erg spannend; maar de uitgerekende datum heb je nog niet bereikt toch? Let maar op dat allerlei mensen je gaan bellen en sms-en. Ik ben toen niet opgenomen; ik werd er onrusig van. Na 4 dagen begon het; ik werd een beetje misselijk en de hele dag moest   ik steeds poepen; het lichaam reinigde zich of zo? Ik vond de weeën zo meevallen dat we het pas door hadden toen er binnen een half uur 5 minuten tussen zat. Toch maar eens bellen. De verloskundige hoorde mij op de ahctergrond en zei...oh ik hoor het al. Toen ging alles heel snel; wel naar het ziekenhuis ivm donker vruchtwater; van die autorit weet ik niks meer. Daarna weer wel. Uiteindelijk heeft het 5 uur geduurd.

Oh, ik hoop dat we het nog (eens) mogen meemaken, met z'n allen hier op dit Forum.

Wietske; Hoe gaat het meis, vandaag? Rust nemen in een tijd van stress dat is een prima keus. Ook rust rondom al het zwanger gedoe. Tuurlijk wel lekker klussen; maak het weer eens lekker romantisch, of misschien doen julie dat altijd al wel? Ik ervaar stress als een golfbeweging; daarna kan er weer juist een ontspannen periode komen. Behalve als je echt overspannen bent. Maar als je dat al eens hebt meegemaakt herken je het wel. Heel af en toe heb ik hoge ademhaling en dan ga ik simpelweg adem-oefeningen doen. Ook gehaastheid daar betrap ik mezelf op; dan zeg ik tegen mezelf; doe maar eens alles twee keer zo langzaam....
Ik wens je sterkte, Wietske.

Terug
Bovenaan