35+ klussers 3

Hoi, kom ook ff langs,   moest heel wat bijlezen. Helaas geen nieuw zwanger-nieuws, maar het duurt niet lang meer tot maart........

Zou er al wat zijn bij Sandy???   spannend hoor.
Maaike fijn dat het zo goed gaat.

Wietske, hoop dat je snel wat minder last hebt van je angsten. en al die lammetjes op komst, leuk.  
Gwen, dat de hsg maar goed de weg open gezet mag hebben! klussen tot je er bij neervalt deze maand!
Dames met de RD, kop op! het moet toch ook een keer lukken.

Met mijn ma gaat het goed, de slokdarm is er uit, er zijn geen uitzaaiigen gevonden en ze hoeft geen chemokuur.
Van de maag maken ze op een of andere manier een verbinding met je keel die de slokdarm vervangt. Ik heb haar dinsdag uit het ziekenhuis gehaald, dus ze is weer thuis, maar moet heeeel rustig aan doen. We hebben een bed beneden gezet, zodat ze ook overdag makkelijk kan rusten. De vriezer zit vol met kleine porties eten. Ze kan maar weinig eten, omdat de maag kleiner is, en ze doet er onwijs lang over. alles moet ze heel goed kauwen, en slikken gaat moeilijk. Maar ze hoeft niet meer vloeibaar te eten. Wel moet ze altijd op haar rug slapen en dan half rechtop, omdat er geen maagklep meer is.   Maar eigenlijk gaat alles boven verwachting goed!

Met Ferdi ook alles ok, pff al bijna 7 maanden ist ie!  

x Brigitte

ze zijn er weer.....
Een perfecte cyclus; 28 dagen. Een vette ovutest halverwege.

Toch maar de gyn gebeld. de afsrpaken staan er nu; bloedprikken
(overgang of niet) HSG volgende week woensdag en een week later komt
het uur van de waarheid; de uitslag van het bloedonderzoek; de hoogte
van het FSH. Dat zal voor mij een keerpunt zijn; gewoon opgeven en
verder leven of flink voor een 2e kind gaan.

pfff. ik voel me af en toe gestresst en daar ga ik et volgende aan
doen; osteopathie. Acupunctuur doe ik niet meer. Met osteopathie heb ik
goede ervaringen. De stress zit vast in mijn lijf; stramme spieren,
hoofdpijn enz. Ik kan het zelf niet doorbreken.

Is er al een baby, Sandy??

Hé dames,
ten eerste: Brigitte, wat een fijn nieuws over je moeder, geen uitzaaiingen en weer lekker thuis. Het is natuurlijk niet makkelijk allemaal, maar gezien alles is dit wel positief!

Oeps, per ongeluk geklikt.
Mirjam, , balen! Maar  als je ciclus zo mooi was nu en je hebt een eisprong gehad, dan zit je toch nog niet in de overgang? Ik hoop dat de bloedtest dat zal bevestigen! Ik heb ook goede ervaringen met osteopathie. Bij mij ging de spanning ook in mijn lijf zitten met hoofdpijn en zware vermoeidheid als gevolg. Ik weet niet wat ze doen, maar het hielp altijd! Helaas nemen ze de oorzaak niet weg, daar heb ik uiteindelijk wat aan moeten doen, want ik moest na een bepaalde tijd steeds weer terug.
Ik had zaterdag een negatieve test zoals verwacht (had Matcare test die je al 4 dagen voor NOD kunt doen, ik zat 2 dagen ervoor). Vandaag lage temp en verwacht RD's, maar behalve lichte buikpijn vanmorgen nog niets gezien.
Ga nu de gyn bellen voor hulp-afspraak. Beter nu, anders gaat straks de tijd dringen. Ik weet zeker dat van de 5 rondes ik 4 keer een bevruchting heb gehad en dat het na de innesteling toch mis ging. Zou dat aan mij kunnen liggen, of was het vruchtje gewoon niet levensvatbaar en deed mijn baarmoeder gewoon goed haar werk? Weten jullie hier iets van?
Ik ga bellen.
Zet'm op allemaal, ik wil ons allemaal dit jaar nog zwanger zien. Wie kwamen er in maart ook al weer?
Alexx

Hallo Allemaal,

Er is weer veel geschreven, de emoties vliegen soms flink rond. Ik hoop echt dat dit jjaar het geluks jaar voor iedereen is, dat jullie allemaal dit jaar zwanger mogen worden!!!!

Ik heb gisteren de 20-weken echo gehad, ruim een half uur kijken naar de baby en alles even bij langs gaan, handjes, vingers, skelet, voetjes, teentjes, beentjes, orgaantjes. Alles is weer helemaal goedgekeurd, weer een grote geruststelling.
We hebben ook gezien welk geslacht de kleine heeft hihihi

Jullie hebben geluk, hier durf ik het wel neer te zetten, voor de rest hou ik het geheim.
We krijgen een jongen, nu zijn we druk namen aan het verzinnen hihihi

Groetjes Jet

Hey meiden,

Bries, wat een opluchting dat het zo goed gaat met je moeder en ze geen chemo hoeft!!! En Ferdi is ook al weer een groot ventje aan het worden, geniet er maar volop van.
Balen Mirjam dat je weer ongesteld bent geworden, maar gelukkig wel een hele regelmatige cyclus. Spannend volgende week al een hsg, neem wel flink zware pijnslillers he van te voren! Ik heb wel het idee dat het effect heeft gehad op mij, ik heb veel meer afscheiding dan normaal volgens mij (sorry), dus misschien toch stiekem goed doorgespoeld. En daarna een bloedtest, waarom hebben ze dat niet als eerste gedaan? Daar begon bij mij alles mee.
Een hoog fsh gehalte betekent dat je eitjes op beginnen te raken en er veel meer van dat hormoon nodig is om een eitje te laten groeien, maar dan kun je nog wel   (net als ik ) een regelmatige cyclus hebben en ook gewoon zwanger raken. Het zal wel langer duren omdat de kwaliteit slechter wordt, maar eigenlijk heeft iedereen van onze leeftijd dat al, daarom is de kans op miskramen en afwijkingen ook groter. Ik was enorm geschrokken toen ik die fsh uitslagen te horen kreeg, maar ik denk nu wel dat zo lang je cyclus nog regelmatig is en je een eisprong meet, er genoeg kans moet zijn. Wij zijn er in ieder geval uit dat we nog een half jaar of zo zelf gaan proberen en als het niet vanzelf lukt, dan is het pech en had het dus zo moeten zijn. Zo denk ik dus nu over, over twee weken kan dat weer heel anders zijn als ik ook weer ongesteld word.....

Gaaf Jet een jongen! Leuk hoor, kun je zo lekker lang mee knuffelen! Ga hem nu uit de bso halen en vanavond de eerste serieuze rapportbespreking. Es kijken of de juf hetzelfde over hem denkt als wij, haha!
Liefs Gwen

Gwen,
Ik begrijp niet wat je schrijft over de bloedtest, hebben ze dat NA de HSG gedaan bij jou?? Da's raar want ze moeten eerst weten of er geen ontsteking in je lichaam zit; dus kijken ze naar de bezinking. Als dat niet goed is gaat de HSG niet door.   Dat was bij jou anders dan?

Vandaag heb ik daarvoor geprikt. Morgen kan ik al bellen. Maar dan krijg ik niet de uitslag waarvoor ik ook geprikt ben; FSH en Chlamidia. Die krijg ik pas over twee weken en daarvoor is een bezoek aan de gyn gepland. Tjee, dan zal het wel serieus zijn.
Volgens jou Gwen kan ik dus wel verwachten, op mijn 37e, dat ik een hoog FSh zal hebben? Omdat we allemaal op deze leefijd een hoog FSH hebben?
Ik vind het maar spannend.

Jet, erg leuk, een jongen. Oh, wat een fantastisch vooruitzicht!!

Bries, wat fijn dat het beter met je moeder gaat en gelukkig geen chemo hoeft. Zal wel een grote opluchting zijn!

Mirjam, over dat FSH, niet iedereen op "onze" leeftijd heeft een verhoogd FSH hoor, eigenlijk de meesten nog niet. Ik ben 40 en vorig jaar augustus was die van mij 6,8 en dat is heel goed (zolang je maar onder de 10 blijft). FSH prikken ze eigenlijk om te kijken of er bij IVF een goede stimulatie wordt verwacht. Als je FSH te hoog is nl. heeft IVF geen zin omdat er geen goede stimulatie wordt verwacht. Maar iedere maand kan je FSH weer verschillen.

xx Luna

Terug
Bovenaan